PDA

Zobacz pełną wersję : przejazd przez Kaukaz Kwiecien/Maj - Gruzinska Droga Wojenna



acups
13 grudnia 2012, 19:42
Koledzy na przełomie kwietnia 2013 (początkiem maja) wybieram się do Gruzji. Mam pytanie do osób które w tym okresie wjeżdzały do Gruzji od strony Rosji (z Władykaukazu do Tibilisi - Gruzińską Drogą Wojenną) Czy jest możliwy przejazd o tej porze roku motocyklem (w najwyższym punkcie droga wznosi się na wysokość 2400 m) - czy raczej trzeba liczyć się z tym, że drogi jeszcze pokryte są śniegiem ACUPS - 609345018

rzorzo
13 grudnia 2012, 22:17
http://www.xtzclub.pl/images/imported/2012/12/00000025JPG-1.jpg

http://caponordforum.cba.pl/viewtopic.php?t=563&postdays=0&postorder=asc&start=0

Mocno śnieżnie.

ofca234
13 grudnia 2012, 23:30
obczaj moja relacje (Can I put tent here), bylem tam w polowie maja.

TO wysokie gory, nikt niczego CI nie zagwarantuje. Ale to jedyne przejscie z Rosja, mysle, ze jest utrzymywane w porzadku. Najwyzszy odcinek wyglada jak na zdjeciu - dziury, snieg na poboczu drogi. Na tym kawalku sa sowieckie tunele, co oznacza:

a) nic nie widac w tunelu
b) nawierzchni nie ma
c) sa kaluze, dziury, wyrwy, syf. Da sie przejechac. Ale baaaaaaaaaaaaaardzo uwaznie.

Oprocz jakis 30 km takiej drogi reszta to bardzo elegancki asfalt. Stan na maj 2012.

mody
13 grudnia 2012, 23:53
też wybieram się w tym okresie do Gruzji

wojt
14 grudnia 2012, 11:22
kto wie może i ja się wybiorę :H

ArturS
14 grudnia 2012, 12:58
Połowę śląska tam zaraz pojedzie :giggle:

ofca234
14 grudnia 2012, 14:05
i dobrze.

Jedzcie tam poki turystyka nie zje Gruzji. Kazbegi jest juz mocno nadgryzione, Mestia również, ale jeszcze daje radę.

W Mestii jeszcze w tym roku zabytkowe wieże z X, XII, XV wieku służą gospodarzom za spichlerze. Obejścia i rolnictwo dalej sa tradycyjne. Ale szybkosc otwierania sie Swanow na cywilizacje postepuje dosyc szybko. Dlugo (do lat 30) byli zamknieci w swoim sosie, bo nie bylo zadnej drogi w tamte rejony. Od dwoch lat jest aslfat, a wraz z nim internet, telewizja satelitarna, fejsbuki i inne rzeczy. Widoki dalej beda piekne, to na tyle daleko, ze pewnie nigdy nie bedzie zatloczone, ale za kilka lat "starowka" w Mestii, ktora nadal jest po prostu naturalna bedzie cepelia. Jak kogos obchodzi cos wiecej niz "widoki", "adwenczer nocleg w lesie" i flaszka z kolegami wieczorem to musi sie pospieszyc.

Niski
14 grudnia 2012, 16:14
Też byłem w Mastii ze dwa lata temu i polecam serdecznie. Drogi W Gruzji zachodniej (Batumi ach Batumi) i Svanetii są... chymmm... (szukając określenia adekwatnego do stanu) wirtualne. W sensie że nie ma ich. Ale śmignąć teresą to sam bym tam chciał*bo poprzednio byłem samolotem i marszrutką :)

acups
14 grudnia 2012, 17:59
rzorzo - super dziękuje za fotki na pdst których można sobie już wyobrazić trasę - raczej jadę - podałbyś tel do siebie jakiś - hcetnie porozmawiałbym z Tobą na temat Twoich spostrzezen

mody
15 grudnia 2012, 14:22
kto wie może i ja się wybiorę :H


chyba raczej ja cię zabiore ;P

wojt
21 grudnia 2012, 22:00
acups- jedziesz sam czy w większym gronie ?

acups
23 grudnia 2012, 16:20
cześć - zakładam wyjazd max na 3 motocykle.

mody
23 grudnia 2012, 16:49
My pojedziemy w 2 motocykle na pewno-ja i wojt

Byc moze jeszcze jeden kumpel, wyjazd planujemy ok 26 kwietnia

:)

acups
25 grudnia 2012, 12:29
planuję wyjazd początkiem maja i chcę objechać morze czarne dookoła - w 1 stronę jadąc przez Turcję a powrót - przez Rosję

wojt
25 grudnia 2012, 16:45
spoko to zobaczymy jak będzie może gdzieś po trasie się trafimy na bronka