Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wgniecenie Zbiornika POMOCY!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Wgniecenie Zbiornika POMOCY!

    Witam.

    Mam dość powszechny problem, zwłaszcza jeżeli chodzi o grono ludzi którzy jeżdżą sporo off-road. A mianowicie, mam wgniecenie w zbiorniku i nie wiem jak mam sobie z nim poradzić (Zdjęcie nr1). Na pewno mieliście podobne sytuacje, i był bym wdzięczny o wszelką pomoc. Miałem dość paskudny wypadek (Zdjęcie nr2.) i cały przód idzie do naprawy, zegary zostały strzaskane i przednia owiewka. Ale to już mam za sobą, bo części już są gotowe i przygotowane do naprawy. Ale bardzo ciężko dostać taki zbiornik do modelu 1vj (ten duży). Dla tego jeżeli macie jakieś skuteczne metody, to proszę żebyście pisali poniżej. A jeżeli chodzi szpachlę, to daremny pomysł. Ponieważ wgniecenie jest za głębokie (mimo że zdjęcie tego tak nie pokazuje, jak w realu). Pozdrawiam Łukasz.




    Zdjęcie 1.
    WP_000731.jpg




    Zdjęcie 2.
    WP_000730.jpg

    #2
    Jeżeli nie masz możliwości "wypchnięcia" tego wgniecenia jakimś prętem,łyżką to podjedź do warsztatu blacharskiego i tam przy pomocy młotka bezwładnościowego (metodą klejenia np) powinni bez problemu to wyprostowac - a jeżeli nie to wiercenie-spawanie-szpachlowanie...

    Komentarz


      #3
      A po co chcesz to prostować, przecież to będzie tylko do następnego wyjazdu w las.
      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Nie do końca, zanim udam się w taką wyprawę. Zamontuje stelaż, który też odrobinę zakrywa zbiornik, dzięki czemu uniknę wgniecenia w tym o miejscu, na zdjęciu.

        Komentarz


          #5
          Poszukaj zakladu ktory trudni sie wlasnie "wyciaganiem" takich wgniotek suchym lodem Mam takiego goscia ale masz za daleko, napewno ktos w okolicy to robi.
          Take care of your Tenere she will take care of you

          http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

          Komentarz


            #6
            Zamieszczone przez Batu007 Zobacz posta
            Nie do końca, zanim udam się w taką wyprawę. Zamontuje stelaż, który też odrobinę zakrywa zbiornik, dzięki czemu uniknę wgniecenia w tym o miejscu, na zdjęciu.
            Już niejednemu stalaż = gmol narobił więcej szkody niż to warte, zastanów się, miałem taką samą teresę jak Ty i wiem z doświadczenia że byle gleba wgina zbiornik, ale przecież możesz walczyć
            IMG_4471.jpg
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #7
              Tez mialem podobny problem- dalem sobie spokoj z prostowaniem - czasami na innych formach mozna znalezc kosmiczne pomysly typu wsypywanie jakich ziaren grochu i zalanie woda i czekanie az napecznieja (; W koncu zalalem zywica, zaszpachlowalem i "wyrzezbilem" bo mnie wkurzalo to wgniecenie. Nie jest to idealne i trzeba sie troche pobawic http://tenere.blox.pl/resource/bakcontactsheet.jpg

              Jest to estatyka - nie naprawa.
              PS. Gdzies slyszalem, ze bezwladnosciowo jest problem z naprawa bakow (moze metoda klejenia nie) ale gdy spawa sie zaczepy to odchodzi jakas powloka wewnetrzna baku czy tez mozna ja uszkodzic, ale nie wiem - moze to jakas urban legend.
              Ténéré is the way to go!

              Komentarz


                #8
                Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                Już niejednemu stalaż = gmol narobił więcej szkody niż to warte, zastanów się, miałem taką samą teresę jak Ty i wiem z doświadczenia że byle gleba wgina zbiornik, ale przecież możesz walczyć
                [ATTACH=CONFIG]15478[/ATTACH]
                Przepraszam że trochę odejdę od tematu. Lecz odrobinę zaintrygowało mnie to, że miałeś dokładnie ten sam model co ja. A chciał bym się co nieco dowiedzieć na temat stelaża pod kufry. Czy jest możliwość ich zamontowania, i jak to mocowanie ma wyglądać (nie pogardził bym małym schematem).

                Komentarz


                  #9
                  W tym niestety nie pomogę, w teresie nie mialem żadnego stelaża na kufry, zawsze jeździłem z sakwami, tu jeszcze jest inny problem, tłumik niestety mocno grzeje więc trzeba uważać.
                  Oczywiście nie jest to niemożliwe, jeśli skontaktujesz się z kolegą pawłem555 albo innym gościem co ma giętarkę na pewno coś wygnie i pospawa. Nie wiem czy kolega ArturS w swojej teresie nie ma właśnie takich stelaży.
                  Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                  No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                  sigpic

                  Komentarz


                    #10
                    Jeśli chodzi o centralkę, to oryginalny stelaż z racji konstrukcji wyłamuje się bardzo szybko, więc najlepiej od razu zdemontować i wzmocnić - Kowal zwracał mi na to uwagę, olałem temat i później drutowałem żeby dojechać do domu. Ten stelaż jest tak słaby, że wyłamuje się nawet od lekko obciążonego tankbaga (używam zamiast centralki). Co do stelaży, to swoje dłubałem na szybko, dzień przed wyjazdem na Bałkany, poszukam w domu zdjęć z punktami montażu. Zwracałem uwagę na to, żeby ciężar sakw nie powędrował za oś tylną, miałem tak w KLE i po załadowaniu nie dało się wjechać pod byle górkę, bo szedł na koło. Czasami na allegro trafiają się stelaże do 1VJ, takie w jednym kawałku wraz z centralką i przy nich właśnie cały ciężar ląduje daleko w tyle, więc nie polecam


                    W 3AJ niema problemu z gorącem od wydechu, w 1VJ można sobie poradzić z tym jak Mario - za pomocą grillowej tacki

                    Komentarz


                      #11
                      I można smażyć jajka.

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                        Już niejednemu stalaż = gmol narobił więcej szkody niż to warte, zastanów się, miałem taką samą teresę jak Ty i wiem z doświadczenia że byle gleba wgina zbiornik, ale przecież możesz walczyć
                        [ATTACH=CONFIG]15478[/ATTACH]
                        Tak przy okazji Batu007, na zdjęciu Marcina widać jak powinieneś założyć prawidłowo dźwignię tylnego hamulca. Chyba że celowo masz inny patent.
                        "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez Beniamin Zobacz posta
                          Tak przy okazji Batu007, na zdjęciu Marcina widać jak powinieneś założyć prawidłowo dźwignię tylnego hamulca. Chyba że celowo masz inny patent.
                          Nie mam żadnego patentu tak na prawdę. I nie dawno zwróciłem uwagę że muszę to zmienić, bo przy obciążeniu, wyraźnie czuć ucisk podczas hamowania. Ale dziękuję za uwagę

                          - - - Zaktualizowano - - -

                          Zamieszczone przez ArturS Zobacz posta
                          Jeśli chodzi o centralkę, to oryginalny stelaż z racji konstrukcji wyłamuje się bardzo szybko, więc najlepiej od razu zdemontować i wzmocnić - Kowal zwracał mi na to uwagę, olałem temat i później drutowałem żeby dojechać do domu. Ten stelaż jest tak słaby, że wyłamuje się nawet od lekko obciążonego tankbaga (używam zamiast centralki). Co do stelaży, to swoje dłubałem na szybko, dzień przed wyjazdem na Bałkany, poszukam w domu zdjęć z punktami montażu. Zwracałem uwagę na to, żeby ciężar sakw nie powędrował za oś tylną, miałem tak w KLE i po załadowaniu nie dało się wjechać pod byle górkę, bo szedł na koło. Czasami na allegro trafiają się stelaże do 1VJ, takie w jednym kawałku wraz z centralką i przy nich właśnie cały ciężar ląduje daleko w tyle, więc nie polecam


                          W 3AJ niema problemu z gorącem od wydechu, w 1VJ można sobie poradzić z tym jak Mario - za pomocą grillowej tacki
                          Był bym bardzo wdzięczny, gdybyś podesłał parę zdjęć z tym mocowanie i punktami wzmocnienia. Z góry dzięki

                          Komentarz


                            #14
                            Tutaj wrzuciłem kilka zdjęć https://picasaweb.google.com/1034218...57/OtherXT600Z

                            Komentarz


                              #15
                              Zamieszczone przez ArturS Zobacz posta
                              Dziękuję bardzo.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X