Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pomoc w doborze części - regulator napięcia.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Pomoc w doborze części - regulator napięcia.

    Przeczytałem sporo tematów z forum ale mam konkretne pytanie dotyczące dwóch konkretnych egzemplarzy regulatorów napięcia. Chodzi o to, że oba są dostępne niedaleko miejsca gdzie mieszkam i chciałbym ewentualnie podjechać i kupić, a nie mogę czekać na wysyłkę z jakiegoś sklepu internetowego.
    Do rzeczy jednak. Mam w mojej Teresie - rok produkcji 1996 - regulator napięcia jak na dwóch poniższych zdjęciach:

    V__5930.jpg V__DC68.jpg

    Znalazłem w sklepie "Olek Motocykle" W Bielsku dwa regulatory które biorę pod uwagę:



    Teraz moje pytania - czy któryś z tych w/w regulatorów będzie pasował do mojego motocykla? Wizualnie ten zamontowany obecnie wygląda jak ten tańszy Tourmax ale w opisie nie ma wskazanego modelu Super Tenere. Ten drugi DZE za 319 zł niby jest do ST ale nie z mojego rocznika ale z 93-94. Czy któryś z nich mogę bez obaw kupić i będzie dobrze współpracował z moim motocyklem?
    Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i przepraszam jeśli dubluję temat, ale naprawdę sporo przeszukałem i nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.

    #2
    Porównaj wtyczki, pewnie nawet są takie same,
    oba regulatory będą wtedy pasować.

    A co się stało z Twoim?
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Znalazłem jeszcze coś takiego - również w pobliżu:

      Sklep motocyklowy online. Stacjonarny i Internetowy. W asortymencie: buty, kurtki motocyklowe, kaski na motocykl, części zamienne - Niskie ceny i ciekawe promocje.


      w tym nie ma info o żadnej firmie która go wyprodukowała... Czy któryś z tych trzech polecałbyś najbardziej (gdyby już pominąć kwestie samych wtyczek)?

      Tak jak pisałem prześledziłem sporo tematów i postów w tej kwestii.
      Mój problem wygląda następująco: w tamtym tygodniu pojechałem na przejażdżkę i zrobiłem motocyklem około 250 km. Wracając do domu jakieś 5 km od niego motocykl zgasł i nie chciał odpalić. Zauważyłem, ze został przepalony główny bezpiecznik. Miałem założony taki o wartości 20A. W obudowie miałem też jeden bezpiecznik zapasowy - również 20A - więc wymieniłem i motocykl zapalił. Nota bene wg instrukcji powinien być chyba taki o wartości 30A - czy dobrze się doszukałem (choć niektórzy Użytkownicy piszą też o 20A lub 25A)? Ujechałem może ze 2 km i znów to samo. Najpierw chwilowy spadek mocy, "prychanie" i szarpanie i w końcu motocykl znów zgasł i nie mogłem go odpalić. Momentami przed zgaśnięciem wydawało mi się, że silnik pracował też na 1 cylinder - choć fachowcem nie jestem. Wczoraj bardzo naprędce sprawdziłem ładowanie i było poniżej 13V z tego co pamiętam (wykonywane jakimś tanim miernikiem). Po przeanalizowaniu forum zdecydowałem, że to może być kwestia napięcia i uszkodzenia samego regulatora. Będę chciał wyeliminować wtyczkę i zrobić połączenie lutowane oraz poprawić umasowienie, a do tego dam pod regulator jeszcze jakąś płytkę aluminiową dla lepszego odprowadzania ciepła.
      Tak czy inaczej nawet jeśli się okaże, że ostatecznie to nie kwestia regulatora to i tak chcę mieć zapas "na wszelki wypadek" na jakieś dłuższe trasy więc zakup i tak planuję zrobić - stąd moje pytanie i prośba o pomoc.
      Niestety teraz nie mam dostępu do Teresy i wszelkie prace i dodatkowe sprawdzenia, kontrole i pomiary będę w stanie zrobić pewnie dopiero we wtorek.

      Dziękuję za szybki odzew w mojej sprawie.

      Komentarz


        #4
        Oba to made in china, myślę że nie ma różnicy, takie samo gówno.
        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
        sigpic

        Komentarz


          #5
          Kup tutaj (chyba najtaniej na rynku) i tego:



          A jeśli chcesz dać odpocząć swojemu regulatorowi, to najprościej jest opuścić światła długie, tak żeby nie oślepiać jadących z przeciwka i jeździć na długich. Regler jest wówczas ciepły, ale nie gorący. Można się jeszcze pobawić w zmianę żaróweczek oświetlenia zegarów, kontrolek na zarówki W5W -zawsze parę watów odejdzie i lepiej widać Albo pójść w grzane manetki, kanapę

          Komentarz


            #6
            No nie wiem. Widzę te regulatory w cenach od 50zł. Takie same. I czym to się różni?

            Komentarz


              #7
              Dzięki Bezy - wezmę pod uwagę ale do W-wy z okolic K-c nie pojadę po regulator, a taka sytuacja, że jednak czas mnie trochę nagli dlatego szukałem gdzieś w pobliżu.
              To właściwie czym się różni ten który Ty wysłałeś od tego z mojego linku - http://www.czesci-moto.pl/p2531,regu...k-rgu-223.html
              Symbol też mają taki sam RGU-223.
              Czy instalacje w Teresach z lat 93-95, a 95- różnią się między sobą i dlatego były instalowane różne regulatory?

              Komentarz


                #8
                Wedle moich doświadczeń z Tenere regulator taki jak Twój bardzo rzadko pali się sam z siebie. Sprawdź instalację.
                Social media: Facebook | @maku_xtz on twiiter
                Relacje Bośnia 2013 | Bałkany 2012 | Gruzja 2012 | Bałkany 2011

                Komentarz


                  #9
                  Ja zamówiłem regulator RN-05 na dwa dni przed planowanym wyjazdem i po telefonicznym ustaleniu z producentem, dostałem go następnego dnia.
                  Jeśli masz dwa dni czasu, to nie zastanawiałbym się nad niczym innym.
                  Z resztą chyba wszyscy tu piszący potwierdzą, że nie ma lepszego i pewniejszego regulatora niż RN-05.

                  http://www.reg_mot.republika.pl/

                  Komentarz


                    #10
                    Dzięki Ofca234 za sugestię - nie wiem czy się cieszyć czy martwić...
                    Ogólnie rzecz ujmując jak nie mam oporów i większego strachu przed podejmowaniem prób napraw mechanicznych i żeby się "wyciorać" po pachy w smarach czy olejach i porobić coś kluczami, tak z elektryką u mnie na bakier jest!
                    Czytam forum i tematy dotyczące i pokrewne mojemu przypadkowi i nie wiem czy temu podołam. Niby elektryka w tym motocyklu nie jest jakoś ogromnie skomplikowana ale mimo wszystko nie czuję się pewnie w tym temacie. Cóż - raz jeszcze dziękuję i jutro zabieram się za robotę przy mojej Teresie. O ewentualnych wynikach poinformuję, a i nie wykluczone (a nawet prawie pewne), że w trakcie prac przy instalacji jeszcze nie jedno mnie zaskoczy i będę znów Was prosił o pomoc i podpowiedzi.
                    Póki co pozdrawiam serdecznie.

                    Komentarz


                      #11
                      Już to kiedyś pisałem, ale powtórzę :regulator napięcia w xtz i większości motocykli służy tylko i wyłącznie do ograniczenia napięcia jakie wytwarza alternator .Jeżeli napięcie jest za niskie to jest to wina uszkodzonego akumulatora, kostek ,które są na przewodach między alternatorem a regulatorem napięcia i trzecia możliwość uszkodzonego alternator.

                      Komentarz


                        #12
                        tak jak pisze znikopis, zacznij od przejrzenia kostek (od alternatora, od regulatora). zobacz czy czarny kabel z regulatora idzie OD RAZU na mase a czerwony OD RAZU na akumulator.
                        Social media: Facebook | @maku_xtz on twiiter
                        Relacje Bośnia 2013 | Bałkany 2012 | Gruzja 2012 | Bałkany 2011

                        Komentarz

                        Pracuję...
                        X