Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zdycha na wolnych obrotach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Zdycha na wolnych obrotach

    Mam problem mianowicie w zimie wymieniłem filtr oleju, powietrza, świece i olej. Po złożeniu wszystkiego i odpaleniu Teresa strasznie gubiła się na wolnych obrotach. Podczas wymiany świec pokręciłem trochę tą plastikową śrubą od wolnych obrotów. Myślałem, że trzeba ją ponownie wyregulować, zdjąłem wszystko zagrzałem silnik i kręciłem tą śruba delikatnie żeby wyregulować. Niby chodzi okej ale obroty pyrkają pomiędzy 1k i 1,4k, chwile popyrka i obroty zaczynają spadać wpierw do 1k później niżej i zdycha. Czasem zdarza się jej tak jakby kaszlnąć. Macie pomysł co może być nie tak ?

    #2
    Jakie to moto?

    Komentarz


      #3
      Zamieszczone przez jaworzak Zobacz posta
      Jakie to moto?
      Xtz 750 Szwajcar

      Komentarz


        #4
        Przed wymianą elementów było ok?
        Wróżenie z fusów - ale moim zdaniem masz problemy z elektryką - do weryfikacji świece,kable,cewka,regulator-ładowanie masz prawidłowe?

        Komentarz


          #5
          Przed wymiana wszystko grało zastanawia mnie, że jedna świeca jest sklepana dość mocno. Lądowanie raczej prawidłowe aku cały czas trzyma prąd

          Komentarz


            #6
            Co to znaczy sklepana, dostała tłokiem? Czy uderzyłeś przy montażu po prostu.
            "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

            Komentarz


              #7
              Normalnie tak jakby ktoś na świecy górna elektrodę młotkiem delikatnie sklepał zmniejszając przerwę. Pamietam ze kiedyś w saabie tak robiłem
              Ostatnio edytowany przez sepulos; 4589.

              Komentarz


                #8
                Zacznij od sprawdzenia składu mieszanki gaśnięcie po chwili, nierówna praca oraz strzelanie w wydech lub filtr powietrza często świadczy o zbyt ubogiej mieszance. Stary filtr był zapchany na nowym masz więcej powietrza. Jak nie wiesz jak sprawdzić skład mieszanki spróbuj wykręcić śruby regulacji składu mieszanki o dodatkowy obrót dwa trzy i sprawdź co się będzie wtedy dziać.
                https://t.me/pump_upp

                Komentarz


                  #9
                  Ja bym dorzucil jeszcze sprawdzenie luzu zaworowego - w mojej sie cuda od tego dzialy...

                  Komentarz


                    #10
                    Mz1106 królu moj odkręciłem mocniej ta śrubę złapał jakieś wysokie obroty odkręciłem jeszcze bardziej i obroty zaczęły spadać na właściwe, udało mi sie wyregulować zeby w miarę równo chodziła, zaraz sprawdzę czy na zimnym tez pali. Jak będziesz w okolicy masz u mnie dużego browara ��

                    Komentarz


                      #11
                      Jak wyregulować by było dobrze kwestia trochę doświadczenia ale możesz pójść trochę na skróty, wyprowadź sobie przewody z króćców do synchronizacji gaźnika i zatkaj je odpal moto zagrzej. I tutaj mały trik odtykamy jeden przewód jeżeli mamy zbyt bogatą mieszankę a podamy celowo trochę lewego powietrze to obroty wzrosną. A jeżeli zbyt ubogą to po dodaniu kolejnej dawki powietrza obroty spadną moto także najprawdopodobniej może strzelić w wydech czy gaźnik. Odtykamy przewód sprawdzamy co się dzieje zatykamy i kręcimy śrubką składu mieszanki jak wykręcamy to dajemy więcej paliwa a jak wkręcamy to dajemy mniej paliwa. W pewnym momencie po odetkaniu przewodu obroty nie zmieniają się w tych okolicach należy szukać prawidłowego składu mieszanki na wolnych obrotach. Tak ustawiamy sobie po kolei najpierw jeden gaźnik potem drugi. W czasie tej regulacji obroty mogą wzrosnąć lub zmaleć ustawiamy skład mieszanki a w razie potrzeby śrubą z wolnych regulujemy obroty.
                      Bezpieczniej jest ustawić za bogato i za jakiś czas poprawić niż ustawić za ubogo.
                      Można regulować samymi śrubami składów mieszanki(bez podawania lewego powietrza) aczkolwiek to metoda trudniejsza i wymagająca większego doświadczenia reakcje silnika są w tej metodzie nieco trudniejsze do zauważenia.
                      Ostatnio edytowany przez mz1106; 4529.
                      https://t.me/pump_upp

                      Komentarz


                        #12
                        witam
                        motocykle z gaźnikami mają to do siebie że po zimowaniu mają problemy z odpalaniem i pracą na wolnych obrotach a nawet i wcale nie chcą chodzić.
                        jest to przyczyną niestety naszego paliwska jakie nam oferują nasze stacje paliw.
                        bardzo często po zimie przeglądam gaźniki które miałem na stole latem lub jesienią poprzedniego sezonu
                        i widzę ile śniedzi i innych osadów tam zostaje po odparowaniu tego co najlepsze.
                        często mam okazję przeglądać gaźniki świeżo przywiezionych moto z Francji lub Szwajcarii i tam takich rzeczy niema więc wnioski nasuwają same.
                        Warto robić czyszczenie gaźników po zimie.

                        Komentarz

                        Pracuję...
                        X