Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z długimi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Problem z długimi

    Mam problem z długimi i pozycyjnymi światłami, już nie wiem o co chodzi - objawy - przy włączonych światłach mijania świeci się kontrolka świateł długich (tak się tli właściwie) - a światła mijania są słabe, po odpięciu od akumulatora i pomierzeniu oporów nic niezwykłego nie widzę opór rzędu 1-8 oma w instalacji.
    http://www.informatyzacja.com

    #2
    A ta kontrolka na 100% się tli, czy to może" przebija"się światło z podświetlenia?
    "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

    Komentarz


      #3
      jeszcze dodam - moto z 1989 roku instalacja hmm "przerobiona" na h4 - przeróbka tylko końcówek i to raczej nie ich problem, nie wiem jakie żarówy były wcześniej, kable z przełącznika idą 2x po 3 kable - czarny żółty i zielony. Czarny - masa - zawsze zielony chyba mijania, napięcie ok ale po podłączeniu również kabla długich pojawia się na nim napięcie koło 8v(na kablu długich chyba żółty) nie wiadomo skąd - wygląda jakby szło z żarówki.
      Przełączniki na kierownicy rozebrałem i pomierzyłem - wszystko ok, żarówki ok (na innych to samo), dopinałem osobną masę - bez zmian. Podpięcie przekaźnika powoduje, że głupieje on - nie pasują mu stany do skali działania prawdopodobnie
      Jak dam długie to na żółtym wzrasta napięcie do właściwego ale z kolei na zielonym tylko maleje nie zanika.

      Kontrolka mocno się tli nie tak lekko wygląda na 60% mocy a po włączeniu długich całkiem się zapala.

      Czarna magia, patrzyłem na schemat i jest prosty jak budowa cepa a tu klocki.

      Pomocy
      Ostatnio edytowany przez Czarny; 123.
      http://www.informatyzacja.com

      Komentarz


        #4
        Po opisie w pierwszym poście mam wrażenie, że albo brakuje masy gdzieś lub jest zwarcie.

        Grzebałeś coś w instalacji po tym jak już dobrze świeciły 2xH4?
        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

        Komentarz


          #5
          Masa ok - podłączałem specjalnie pod kablem masę.
          Kupiłem z tymi h4 i od początku tak było - światła świeciły do dupy teraz się za to wziąłem i okazało się co się okazało.
          Sprawdzę każdą opcję.... macie pomysły ?
          http://www.informatyzacja.com

          Komentarz


            #6
            strona 388 - 392 w manualu. Jest tam Algorytm postępowania przy sprawdzaniu instalacji i świateł.

            Poniżej schemat:


            Na początek sprawdź czy obie żarówki są dobrze podłączone, tj czy nie jest zamieniona jakaś z 3 końcówek.
            Ostatnio edytowany przez Krzsiek; 62.

            Komentarz


              #7
              Sprawdzałem, połączenia i przełączniki, bezpiecznik oczywiście ok, straty w normie, jeszcze jutro powalczę, jak by ktoś miał czas to prosiłbym o pomierzenie napięć światęł długi przy włączonych mijania i odwrotnie.
              http://www.informatyzacja.com

              Komentarz


                #8
                Gdzieś jest nie kontakt albo coś zamienione i masz napięcie w żółtym kablu w schemacie. Piszesz ze było to przerabiane. Skoro z masa ok, najprawdopodobniejsza jest zamiana kabli w okolicach żarówki, czyli masa żarówki z podłączeniem któregoś włókna. Spróbuj odłączyć najpierw jedna żarówkę, późnej druga.

                Ja to nic nie da, weź miernik i znajdź masę w tych 3 stykach.
                Tak samo poszukaj napięcia w jednym z nich włączając światła. Jedna końcówka miernika do czegoś metalowego, druga do kostki od żarówki przy wyjętych żarówkach.
                Tak samo po włączeniu długich.

                Powinieneś dzięki temu rozjaśnić sytuacje co do fragmentu z żarówką.

                Jak ze schematu wynika, napięcie w żółtym kablu (zolty na schemacie powyżej, teoretycznie taki sam kolor jest w moto) - którego pojawienie się tam uruchamia żarówkę długich, podawane jest albo z przełącznika długich na dole, albo może przedostać się od strony żarówki. Dlatego na początku sprawdź właśnie tam.
                Ostatnio edytowany przez Krzsiek; 62.

                Komentarz


                  #9
                  Robiłem i tak - bez żarówki wyniki w normie prąd na mijania lub na drogowych ale z żarówką - jak włączę mijania to zapala się częściowo wskaźnik włączenia długich i na styku długich miernik wskazuje napięcie koło 8v - wygląda jakby żarówka przekazywała napiecie, ale żarówka jest ok.
                  http://www.informatyzacja.com

                  Komentarz


                    #10
                    Wiec tak jak napisałem wyżej.

                    Podłącz inna żarówkę - żeby wyeliminować trefna zarowke.

                    Jeśli to nie to to zidentyfikuj te 3 kable idące do żarówki.
                    W dwóch powinno być napięcie +12 w stosunku do czegoś metalowego w moto - kiedy włączysz mijania i długie, w jednym jest masa.

                    Prościej możesz to zrobić biorąc zwykła żarówkę np od kierunku z jednym włóknem.

                    Jak podłączysz ta żarówkę źle, czyli kabel z +12V i drugi z +12V do tej żarówki zamiast masy to będziesz miał taki efekt jak masz teraz.
                    Ostatnio edytowany przez Krzsiek; 62.

                    Komentarz


                      #11
                      Poszedł bym już teraz grzebać, ale żona mnie zabije więc spróbuję jutro.

                      Ok, pogrzebałem i doszedłem do tego, że kable były mocno pokopane przez poprzedniego właściciel - kolory pozamieniane i o dziwo inaczej lewe i inaczej prawe stąd zgłupiały całkiem te światła.

                      Mam teraz inne pytanie, czy ktoś zmieniał klosze na jakieś z innego moto bez pryzmatycznego szkła (gładkie) ? Tak żeby h4 działały jak powinny ?
                      Ostatnio edytowany przez lukasz_vip; 36.
                      http://www.informatyzacja.com

                      Komentarz


                        #12
                        Chcesz wymienić szkło pozostawiając odbłyśnik który nawet nie ma porządnego gniazda na H4?
                        Daj spokój, to jest wklejane. Odżałuj te 150zl i kup fabryczne lampy na H4.

                        Komentarz


                          #13
                          Nie może się źle wyraziłem, chce klosze właściwe dla h4, z profilowanym lustrem i bez pryzmatycznego szkła.

                          Swoją droga pomógł twój pomysł z przetestowaniem zasilania żarówek, dzięki.
                          Ostatnio edytowany przez Czarny; 123.
                          http://www.informatyzacja.com

                          Komentarz

                          Pracuję...
                          X