Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Awaria wskaźnika temperatury

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Awaria wskaźnika temperatury

    Coś mam nie tak ze wskaźnikiem temperatury.
    Przekręcam kluczyk, wskaźnik podnosi się do minimum i tak już zostaje.
    Ani podczas jazdy, ani na postoju się nie podnosi wyżej, aniżeli to minimum.
    Na postoju wentylator się włącza, więc ciecz chłodząca robi się ciepła.
    Ktoś ma jakiś pomysł, co z tym fantem zrobić?

    Pozdrawiam
    robert
    "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

    #2
    Miałem ten sam problem.
    Rozkręciłem termostat w drobny mak i przeczyściałem czujnik wentylatora oraz cieczy chłodzącej. Do śruby łączącej termostat idzie jakiś przewód masowy - nie pamietam teraz skąd. Końcówkę oczkową wyczysciłem papierem ściernym oraz wszelkie połączenia konektorowe wokół termostatu. wszystko teraz działa. Wskazówka leży prawie w pionie (lekko wychylona w lewo).
    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

    Komentarz


      #3
      U mnie winne były styki,ten okrągły który wchodzi na czujnik w termostacie,przeczyściłem i szczypcami troszkę go zgniotłem,żeby ciaśniej wchodził i jest ok
      Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
      Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

      Komentarz


        #4
        No to dzięki za wskazówki, sprawdzę i powiem co z tego wyszło.
        "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
          Miałem ten sam problem.
          Wskazówka leży prawie w pionie (lekko wychylona w lewo).
          Ale przy normalnej jeździe tak stoi? (jest w połowie zielonego pola?)

          Pytam dlatego bo u mnie podczas normalnej jazdy lekko wchodzi na zielone pole, wentylator załącza się gdzieś na 3/4 zielonego pola podczas wolnej jazdy w korku albo w lesie w upale.
          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Tak, jest lekko wychylona od pionu w lewo (oczywiście na zielonym polu) - podczas normalnej jazdy. Po zimie ani razu jeszcze nie stałem w korku
            --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
              Tak, jest lekko wychylona od pionu w lewo (oczywiście na zielonym polu) - podczas normalnej jazdy. Po zimie ani razu jeszcze nie stałem w korku
              To może ja mam cały czas otwarty termostat jak mi nie wchodzi wskazówka na połowę zielonego pola podczas jazdy? Płyn siÄ™ nie gotuje a wentylator się normalnie załącza.
              A Wy jak macie? Gdzie wskazówka leży podczas normalnej jazdy przy 20st na dworze? Też w połowie zielonego pola?
              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
              sigpic

              Komentarz


                #8
                Może być i tak,że z termostatu jest tylko obudowa,moto się grzało i poprzedni właściciel go wymontował
                Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                Komentarz


                  #9
                  Ja bym sprawdził przy okazji podczas tej deszczowej pogody jak z tym termostatem jest naprawdę.

                  Jakby co, to pasuje od Tico (ok. 10 zł). Trzeba tylko wywalić ten malutki dzyndzel zaślepiający... zresztą jak rozmontujesz to zobaczysz.
                  --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                  Komentarz


                    #10
                    Ja mam tak na początku zielonego przy normalnej jeździe, a wentylator włącza się przy wychyleniu troszkę po za połowę.
                    to znaczy jest tak jak na tym filmiku w 0:52s jazda normalna
                    http://www.youtube.com/watch?v=koX4F...eature=related

                    Komentarz


                      #11
                      E to u mnie tak pokazuje dopiero w korku, teraz termostat wymieniony i był faktycznie cały czas otwarty wiec przyczyny bede szukał w elektryce która dochodzi do czujnika temp i zegarów, może faktycznie brakuje mu masy albo za niskie napięcie i nie wychyla się tak jak powinien, bo tak jak piszesz Yogi wentylator załącza się na 3/4 wychylenia wskazówki
                      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                        E to u mnie tak pokazuje dopiero w korku, teraz termostat wymieniony i był faktycznie cały czas otwarty wiec przyczyny bede szukał w elektryce która dochodzi do czujnika temp i zegarów, może faktycznie brakuje mu masy albo za niskie napięcie i nie wychyla się tak jak powinien, bo tak jak piszesz Yogi wentylator załącza się na 3/4 wychylenia wskazówki
                        Ogarnąłeś temat?
                        Pytam, bo mam ten sam problem, że wskazówka osią ga połowę dopiero w korku. Wentylator się załącza oczywiście.

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez DanielD Zobacz posta
                          Ogarnąłeś temat?
                          Pytam, bo mam ten sam problem, że wskazówka osią ga połowę dopiero w korku. Wentylator się załącza oczywiście.
                          Wymieniłem termostat i jest prawie tak samo. na otwartym termostacie jest początek zielonego pola na wskaźniku.

                          Nic z tym sie nie da zrobić, wskaźnik i czujnik dobrze pokazuje napięcie a straty prądu są bardzo małe po drodze do wskaźnika, wszystko mierzyłem. Po prostu tak jest wyskalowany wskaźnik że przy max otwarciu termostatu wskaźnik jest na początku zielonego pola. U mnie wentylator załącza sie na 3/4 zielonego pola prawie przy czerwonym więc jest ok. Tak musi być i tyle. Jak termostat sie otwiera i puszcza płyn na chłodnice nie ma się co martwić tylko jeździć. Z obliczeń wychodzi że zielone pole to jakieś 15 stopni więc sporo.
                          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                          sigpic

                          Komentarz


                            #14
                            czyli temat zlewam skoro to norma.... dzięki

                            Komentarz


                              #15
                              Wracając do wskaźnika temperatury - to da się coś z tym zrobić. Czujnik pobiera masę, i co ciekawe z płynu chłodzącego. Lata wcześniej jak produkowano te motocykle zalewano je wodą a nie płynem i nie było problemu ze wskazaniem temperatury. Do rzeczy - należy doprowadzić dodatkowy kabelek masowy przyłączając go do czujnika (ja mam zaciśnięty na gwincie) i drugi koniec do ramy (ja mam przykręcony pod śrubę od stelaża). Problem znika, pokazuje właściwie. U mnie jak jadę normalnie jest delikatnie przez połową. Wentylatora jak się uruchamia wskazuje mi na czerwone pole - no może tuż przed Pozdrawiam.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X