Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Rama słabe punkty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Rama słabe punkty

    Może ktoś by wrzucił fotki gdzie trzeba kontrolować rame przy zakupie oraz przy cięzkim katowaniu bo wiem że występują chyba dwa słabe punkty na naszych ST
    http://xtzclub.pl/attachment.php?attachmentid=817

    #2
    Nie przeładowywać swoich tenerek:
    Finding myself with a few days off (as I do every couple of weeks) but with the impending necessity to spend more time at work then usual over the next...

    i nie uprawiać hard enduro:


    A tu jak wzmocnić ramę:
    Ostatnio edytowany przez lukasz_vip; 36.
    BYŁA I POZOSTANIE NA ZAWSZE W MEJ PAMIĘCI
    YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE 89' CHESTERFIELD


    Ja tu tylko sprzątam

    Komentarz


      #3
      Tylne górne mocowanie silnika (poniżej bocznych plastików podkanapowych) - w miejscu gdzie rurka(właściwie rurki - z obu stron) przez którą przechodzi ośka jest wspawana poprzecznie do kwadratowego profilu - od przodu motocykla, nad rurką (na spawie) pojawia się kreska i stopniowo pęknięcie idzie po kwadratowym profilu 'do tyłu' motocykla. To jest główny (pierwszy punkt który leci). Łatwe do naprawy, jeśli odpowiednio wcześnie się wychwyci.
      Drugi punkt (ale to raczej jako następstwo wypadku) to miejsce na głównej belce ramy, pod bakiem (przed kanapą), tam, gdzie owa belka wchodzi w taki 'kołnierz', który następnie się rozwidla (w dół do silnika i do tyłu jako subframe). Pęka belka dokładnie na łączeniu kołnierza - ale tam widziałem to tylko w sztukach powypadkowych/masakrycznie zaniedbanych.
      Ostatnie miejsce to początek dwóch górnych rurek subframe u nasady (wcześniej wspomnianego kołnierza) - może je urwać/ściąć, jeśli wcześniej rama rozpadnie się (rozjadą się całkowicie profile) w pierwszym opisanym miejscu (widziałem taką jedną sztukę, ale ona była zakatowana niemal z premedytacją).
      W normalnie używanej, tzn. nie strzelonej, nie przeciążanej (250+ kg po wertepach), nie skakanej (jak jakiś EXC) i posiadającej oryginalny silnik (nie z TRX) ST z ramą nie będzie problemów.
      Niestety fotkami nie wspomogę, albowiem nie mam już czemu ich zrobić.

      pzdr, Adam

      P.S. Widzię, że Łukasz mnie ubiegł - na fotkach z ADVridera dobrze widać pierwsze i ostatnie opisane przeze mnie miejsca.
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Taka mał graficzka, foto jakieś stare, wiec kiedyś też w ST pękały ramy
        Ale widać że motocykl jest neźle złajany.


        xtzuntitled.jpg
        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

        Komentarz


          #5
          Co to za silnik w pierwszym linku 3VA?

          Komentarz


            #6
            Chyba zwykły silnik jest we wszystkich moich linkach.
            BYŁA I POZOSTANIE NA ZAWSZE W MEJ PAMIĘCI
            YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE 89' CHESTERFIELD


            Ja tu tylko sprzątam

            Komentarz

            Pracuję...
            X