Ogłoszenie

Zwiń

Zasady obowiązujące w Giełdzie

W Giełdzie można zamieszczać ogłoszenia TYLKO związane jakkolwiek z XTZ ( z wyjątkiem działu "Inne moto"). Wszystkie ogłoszenia nie spełniające tego warunku będą usuwane przez moderatorów.
Wyjątek stanowi forum "Inne moto".

ZABEZPIECZENIE PRZED SPAMOWANIEM
Aby móc pisać w poszczególnych działach giełdy należy zliczoną minimalną wymaganą liczbę postów:
  • Sprzedam - 10
  • Inne moto - 25
  • Kupię - 5
  • Oddam - 1


EDIT rootolf:

UWAGA:
Sprzedający jest zobowiązany podać cenę przy sprzedawanym przedmiocie. W przypadku braku ceny, ogłoszenie może zostać usunięte.
Jeżeli masz zamiar kupić motocykl od forumowicza zapytaj innych o opinię o tym motocyklu.

Zasady wchodzą w życie z dniem 26.10.2012 r.
Zobacz więcej
See less

Głowica Xtz Tdm

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Głowica Xtz Tdm

    Poszukuję głowicy od Xtz 750 / Tdm 850. Moja kończy swój żywot - kończy się regulacja na ssących. Po 15kkm mam 3 podparte a są na płytkach 130. Najmniejsze dostępne płytki to 120. Temat jest dla mnie istotny bo w tym sezonie planuję zrobić do 30k km na raczej słabym paliwie.
    dirtier, happier

    www.facebook.com/dalekadroga

    #2
    Głowica od TDM850 nie będzie pasować, ponieważ średnica cylindra wynosi 89,5mm a nie 87mm. Będziesz musiał całą górę zmienić, a przy tym zabawy jest więcej i koszty rosną.
    Hvězdy chtějí patřit Tobě...

    Komentarz


      #3
      Znam gościa co jeździ na głowicy od TDM, ktoś jeszcze może potwierdzić te informacje?
      dirtier, happier

      www.facebook.com/dalekadroga

      Komentarz


        #4
        Ja mam na odwrót - głowica 3LD, cylinder 4TX. Działa i nie ma problemów.

        Nie wiem czy róznica nie polega jedynie na dodatkowym wysięgniku w TDM.
        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

        Komentarz


          #5
          Jak jest z oznaczeniami w TDM 850? Był modele 4tx i 3vd, czy coś jeszcze? Znajomy co ma głowicę od tdmy ma oznaczenie na niej 3ld. Taka jak tutaj: http://moto.allegro.pl/glowica-yamah...047774411.html
          dirtier, happier

          www.facebook.com/dalekadroga

          Komentarz


            #6
            Jeśli już to tylko 3VD podejdzie, bo inne będą miały poprzestawiane cykle pracy - ergo inne wałki. Wałków jeśli się da to lepiej nie zmieniać w używanej głowicy.
            3LD - ciekawe, to znaczy, że wsadzali albo dokładnie to samo, albo kolega ma coś już rzeźbione.
            Jeśli średnica tłoka różni się minimalnie i nie wystaje przy krawędzi ponad płaszczyznę bloku cylindrów to jest spora szansa, że głowice będą takie same. Niektórzy przecież rozwiercają silniki i głowica zostaje bez zmian. Ważne, żeby uszczelka była odpowiednia.
            sigpic

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
              Jeśli już to tylko 3VD podejdzie, bo inne będą miały poprzestawiane cykle pracy - ergo inne wałki. Wałków jeśli się da to lepiej nie zmieniać w używanej głowicy.
              3LD - ciekawe, to znaczy, że wsadzali albo dokładnie to samo, albo kolega ma coś już rzeźbione.
              Jeśli średnica tłoka różni się minimalnie i nie wystaje przy krawędzi ponad płaszczyznę bloku cylindrów to jest spora szansa, że głowice będą takie same. Niektórzy przecież rozwiercają silniki i głowica zostaje bez zmian. Ważne, żeby uszczelka była odpowiednia.
              Temat uszczelki to też dobre pytanie, czy od 3vd i xtz będą takie same.
              dirtier, happier

              www.facebook.com/dalekadroga

              Komentarz


                #8
                HEJ! Pamiętacie mój swap i zamianę głowic?
                Jedyny warunek, to TDM musi być 3VD i głowice są identyczne jak w XTZ.
                Wszystkie elementy mają oznaczenie 3LD (i w XTZ i w TDM), sprawdziłem trzy razy, zanim włożyłem do silnika.
                Średnica jest tylko nieznacznie większa.
                No chyba, że ktoś w tej TDM już kiedyś głowicę zmienił, ale to nie zmienia faktu, że jeździła i jeździ do tej pory.
                Dla przypomnienia niektórym, mam silnik 3VD z głowicą od 3TD i dzisiaj np. do pracy mnie przywiózł bez problemów
                Uszczelkę zostawiłem z 3VD, ale nie porównywałem z tą od 3TD.
                Może Lukass coś pomoże. Może sprawdzić numery oryginalnych.
                Jedno na pewno pamiętam, uszczelki różniły się lokalizacją otworów "wodnych", ale ich ilość i rozmiar zasadniczo są takie same.
                Ostatnio edytowany przez dex; 407.

                Komentarz


                  #9
                  w 3VD wsadzali głowice 3ld, dopiero potem zmienili oznaczenie głowicy ale to jak wiadomo było związane z przestawieniem korbowodów.
                  Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                  No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                  sigpic

                  Komentarz


                    #10
                    Dobra, to teraz jestem już upewniony. Pozostaje tylko znaleźć dobrą głowicę
                    dirtier, happier

                    www.facebook.com/dalekadroga

                    Komentarz


                      #11
                      Zamieszczone przez dex Zobacz posta
                      Dla przypomnienia niektórym, mam silnik 3VD z głowicą od 3TD [..]
                      Uszczelkę zostawiłem z 3VD, ale nie porównywałem z tą od 3TD.
                      3TD to oznaczenie zdławionej do 34 koni szwajcarskiej wersji XTZty. Dziwne, że głowica jest tak oznaczona, bo powinna być identyczna jak 3LD, a japończycy raczej nie zmieniają oznaczeń na identycznych elementach.
                      Swoją drogą to nieładnie zostawiać takie stare uszczelki pod głowicą...
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        Po głebszych poszukiwaniach, porównaniu zdjęć (nie to, że jakaś wyrocznia ) stwierdzam, że 3VD podpasuje do 3LD.
                        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
                          3TD to oznaczenie zdławionej do 34 koni szwajcarskiej wersji XTZty. Dziwne, że głowica jest tak oznaczona, bo powinna być identyczna jak 3LD, a japończycy raczej nie zmieniają oznaczeń na identycznych elementach.
                          Swoją drogą to nieładnie zostawiać takie stare uszczelki pod głowicą...
                          Źle się wyraziłem, ale wcześniej napisałem trochę lepiej
                          Głowicę mam z silnika 3TD (napisałem dokładny numer, żeby podkreślić że to XTZ), ale wszystkie jej części mają 3LD w numerach.
                          Niestety głowice zmieniałem w niedzielę kilka godzin przed planowanym wyjazdem z ZMC do Wawy i niewielkie wyjście miałem.
                          Na usprawiedliwienie powiem, że mam już nową Leży na biurku i czeka na swoją kolej.
                          Ostatnio edytowany przez dex; 407.

                          Komentarz


                            #14
                            No to ja wtrące swoje dwa słowa, otóż akurat wczoraj rozebrałem obie głowice i porównałem, tzn. głowica z XTZ '94r o oznaczeniu 3LD oraz głowica z TDM '2001r również o oznaczeniu 3LD:

                            Różnice:
                            - TDM ma dodatkowe mocowania do ramy tuż nad napinaczem łańcuszka (w niczym nie przeszkadza w xtz, różnica raczej banalna)
                            - TDM ma więcej śrób mocujących pokrywe zaworową, część śrub mocowana do półpanwi/ mocowania wałków rozrządu, natomiast mocowanie skrajne prawe posiada dodatkowy odlew, pokrywy na 99% zamienne oczywiście jednostronnie tzn. z XTZ do TDM.
                            - delikatne różnice średnic grdzieli ssących i wydechowych, róznica do 0,5mm wynikająca raczej z rozbieżności produkcyjnej/ stosowanych materiałach i ich rozszerzalności podczas odlewania.
                            - oczywiście wałki rozrządu są zupełnie inne, różnica polega na zmianie wykorbienia wału co ma swoje konsekwencje w górze silnika.

                            Poza tymi szczegółami głowice są identyczne...

                            Chciałbym również zdementować pogłoski:
                            -otóż średnica cylindrów jak i skok różnią sie od siebie, ale kształt, pojemność, szerokość komory spalania są dokładnie identyczne a różnice średnicy cylindra kompensuje uszczelka podgłowicowa.
                            - lokalizacja otworów wodnych nie ma wpływu na jakość chłodzenia, cylindry w tdm mają płaszczyzne górna wypełnioną otworami "prostokątnymi " wokół tulei cylindrowej a w xtz jest wolna przestrzeń.
                            - mój mikrometr (może i nie nowy) nie wskazał znaczących róznic w średnicy ułożyskowania wałków rozrządu ( tdm przebieg 50tyś km, xtz 78 tys km) powierzchnie łożysk były niemal identyczne. Moje zdanie jest jasne z naciskiem na "moje" nie widze problemów z wymianą wałków rozrządu, takie procedery są częstym zjawiskiem i opinia o niewskazanej wymianie wałków na używane jest "wg mnie" nieuzasadniona (sory fxrider, moja opinia, nie neguje twojej )

                            Cezary jeszcze nie zdecydowałem którą głowice zamontuje do siebie (napewno cylindry od tdm ) któraś sprzedam, info poszło na pw.

                            Troche nie dział do takiej dyskusji, szefunio jak coś to prosze o przeniesienie/ wydzielenie

                            Komentarz


                              #15
                              Najmniejsze plytki sa 114 - kupowalem ostatnio do swojej w serwisie i z ciekawosci spytalem. Ja mam 165 tak ze jeszce spoko... 20zl/sztuka.
                              Enduro nie klęka
                              R 1100 GS '99 - limonka
                              Pajero 3.2 DiD '03

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X