Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

kręci a nie pali z 91r

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] kręci a nie pali z 91r

    problem powstał w czasie jazdy. Jedno szarpnięcie a później bbyyyyyyyyyy i stanął . Myślę co jest ... a tu na kokpicie ciemno żadna żarówka anie pali co jest ? aku nowe ( ponoć) kużwa... otwieram boczek żeby do aku dojść a tu aku gorące ( ugotowane ) korki wysadzone a cieczy żadnej w środku ..
    Dzwonię ko kolegę .( aku wyjmuje i do bagażnika) odpalamy na kablach z innego moto. Moja tenera zadziałała ( odpalona na kablach bez aku) huraaa jadę 200m i znowu zdechła .
    Teraz kręci ładnie jak zawsze ale nie odpala nawet nie piardnie. Jak by w ogóle benzyny nie było albo iskry . po prostu kręci rozróżnik jak zawsze ale nic więcej.
    Benzyna jest ,Iskra też nie zawsze piękna i duża ale widoczna.

    Macie jakieś pomysły . Co jest jak to naprawić . Co kupić , jak i co sprawdzić.
    Kupiłem ten okaz parę dni temu - piękna wiekowa już babcia ale nie che jej wywalać - chce ją naprawić.
    Najbliższy mechanik jest daleko więc może z Waszą pomocą coś mi samemu uda zrobić .

    #2
    Regulator i kostka regulatora. W późniejszych modelach to zmienili. Klasyka.

    Komentarz


      #3
      regulatora już szukam na alegro ( przecież ugotowało mi aku więc prawie na 100% regulator do wymiany ) a co chodzi z kostka ? ( moja wyglada na taką kostkę w porządku )

      Komentarz


        #4
        I jak Ci to szukanie poszło?

        Komentarz


          #5
          no nie poszło . wczoraj siedziałem do nocy a dziś od rana ( takie hobby ) zastanawiam sie czy iskre mam dobrą . Strzela ale nie regularnie i słabo. Nie wiem jak powinna ta iskra prawidłowo wyglądać.
          Nagram moze filmik pokaże jak to działa. i jak wygląda iskra . wrzucę za parę chwil.

          filmik siÄ™ wgrywa na YT. Link tu wrzucÄ™ .

          Świeca raz ma iskrę ładną, raz kiepską a w większości nie ma wcale . cewka ? kable? idzie to jakoś sprawdzić miernikiem. tylko dziwi mnie fakt ze czasami iskra jest a moto nawet nie burknie ( paliwo wężykiem podawane jest z butelki)

          - - - Zaktualizowano - - -

          działą link ?


          Iskra czasami bywa ładna ale w większości czasu nie ma jej w ogóle. PO dzwięku kręcenia rozkruszkiem można coś wywnioskować . Jest to usterka mechaniczna czy elektryczna a mozę coś z paliwem?
          drugi filmik .


          i od 10 sek niewiem czemu nagle ładnie przeskakuje iskra ale tylko na jakiś czas później znowu nie ma.
          Ostatnio edytowany przez Jamjam; 5483. Powód: dopisek

          Komentarz


            #6
            Sprawdź wszystkie kable między cewką i świecą i zasilanie cewki, ale ja bym stawiał na ugotowany moduł.
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #7
              Prócz samego zaistnienia iskry ważny jest też czas . Przy uszkodzonym module ona może sobie skakać ale nic z tego nie będzie gdy tłok jest akurat na wydechu lub ssaniu. Trzeba sprawdzić moduł,impulsator i cewkę plus kable
              Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
              Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

              Komentarz


                #8
                Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
                ...Trzeba sprawdzić moduł,impulsator i cewkę plus kable
                A jak ? jest to gdzieś opisane jak to sprawdzić? czy trzeba mieś specjalistyczne urządzenia ?


                Napisze więcej w tygodniu . teraz już nie będę grzebać bo wyczerpały mi sie pomysły a nie wiem jak sprawdzić działanie ww elementów.
                Zamówiłem regulator napięcia i cewkę więc przyjdzie pewnie we wtorek, środe .
                Jedno co wiem to to, że paliwo do pompki dochodzi i pompka pompuje paliwo do gaźnika.
                Stary akumulator rozpierdzielony zagotowany i napuchnięty. Więc chyba regulator też pierdzielnął. Kupiłem nowy.
                Iskry w większości przypadków nie ma w ogóle. Tak jak to pokazuje filmik dwa posty wyżej.
                Moduł - sprawdziłem jego dzałanie na " żarówkę" i jeden styk mruga ( wyczytałem gdzieś to tu na forum, że tak ktoś sprawdzał ) - no i NIBY jest OK.

                Komentarz


                  #9
                  Na pokrywie bocznej masz zaślepkę a pod nią wziernik. Kręcąc wałem tak jak przy regulacji zaworów będą pokazywać się znaki. Od regulacji zaworów i od punktu zapłonu. Dawno już tego nie robiłem a nie chcę z pamięci pisać które są od czego ale w serwisówce jest to ładnie opisane i rozrysowane. Tak sprawdzisz czy iskra jest w odpowiednim momencie. Cewkę sprawdzisz pomiarem ale poprawność działania modułu to już bez odpowiednich narzędzi nie zawsze się tak da. Najlepiej podmienić od kogoś i sprawdzić gdy ju z dojdziesz do ładu z reglerem i prądami.
                  Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                  Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                  Komentarz


                    #10
                    Iskra może być i po mojemu majtasz tym starym przewodem zapłonowym to ją gubi. Zresztą chyba łatwo uszkodzić w ten sposób kręcąc. Przykładanie do malowanego bloku też takie średnie. Do śruby cewki spoko- tam jest stała masa.
                    Moje pytanie jak Ci poszło nie było tak se. Ważne jaki regulator kupisz bo fabrycznie były dwa typy. Oba zresztą do dupy. U mnie problem z ładowaniem zakończył zakup regulatora znanego na forach AT i XTZ, z Rzeszowa. Dość sporo o tym znajdziesz.

                    Komentarz


                      #11
                      dzięki za podpowiedz. Regulator kupiłem jakiś zamiennik (3TJ-81960-02 )
                      a cewkę kupiłem tą
                      https://allegro.pl/oferta/cewka-zapl...MzYyYWU0Y2Q%3D

                      - - - Zaktualizowano - - -

                      Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
                      ... Kręcąc wałem tak jak przy regulacji zaworów ...Tak sprawdzisz czy iskra jest w odpowiednim momencie.
                      czy przy tak wolnym obracaniu wałem jest możliwe że iskra przeskoczy ?

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez Jamjam Zobacz posta
                        dzięki za podpowiedz. Regulator kupiłem jakiś zamiennik (3TJ-81960-02 )
                        takie spaliłem dwa.

                        - - - Zaktualizowano - - -
                        Zamieszczone przez Jamjam Zobacz posta
                        czy przy tak wolnym obracaniu wałem jest możliwe że iskra przeskoczy ?
                        Tak. Ale bez lampy strobo i tak nie wiem czy to ma sens. Stawiam na regler i ewntualnie styki na nim. Oglądnąłbym jeszcze dokładnie kostkę pomiędzy nimi w okolicy kranika i boczka po lewej. Te czteropinowe regulatory to jakiś szit.
                        Ostatnio edytowany przez Prince; 2935.

                        Komentarz


                          #13
                          U mnie regler jest jeszcze fabryczny. Moto 96 przebieg ponad 100 tys i nadal działa. W 660 po lifcie pracuje w mocnym przewiewie co widać mu służy a i sama instalacja jest już lepsza . Duże znaczenie ma też sposób przechowywania i użytkowania motocykla.
                          Co do samej iskry to na znakach sprawdza się punkt zapłonu czyli poprawność działania modułu na niskich obrotach. U kolegi odpalała ale nie wchodziła powyżej 3 tys obr Na moim module było ok.
                          Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                          Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                          Komentarz


                            #14
                            Nie ma iskry w ogóle . Myślałem, ze to będize cewka . Wymieniłem . Iskry dalej brak.
                            Myślicie, ze to może być regulator ?
                            W sumie tez zamówiłem ale czy reg. odpowiada za iskrę ? co tam możę być do wymany jeszcze elektrycznego.
                            Logicznie myślac jak nie ma iskry to problem elektryczny a nie mechaniczny.. tak ? .


                            (Kuźwa .... było kończyś jakieś technikum techniczne a nie gówniany ogólniak ! Moze bym coś więcej wiedział )

                            Komentarz


                              #15
                              Iskra jest z prądu czyli jak jest prąd w aku to i na świecy. Musisz podejść metodycznie. Sprawdzić wtyczki ,przewody od początku do końca. Pomierzyć prądy na wyjściach . Skoro ugotowało aku to całkiem mocny ten prąd był. Pewnie usmażyło coś jeszcze . Najpewniej jakieś połączenie choć poważniejszych rzeczy wykluczyć nie można. Poszukaj na forum walka ta jest dobrze i szczegółowo opisana więc nawet z tanim miernikiem z biedry dasz radę jak masz odrobinę zacięcia i czas. Dasz do elektryka to będzie szukał trzy miesiące i jak wyliczy roboczogodziny to mózg Ci się usmaży jak ten regler...Ewentualnie możesz dać moduł do sprawdzenia jakiemuś elektronikowi albo podmienić jak już ogarniesz kable i wtyczki.
                              Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                              Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                              Komentarz

                              PracujÄ™...
                              X