Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18

Temat: Wypadek na czarnym - skrzywiona kierwonica, zlamana stopa i pare pytan

  1. #1
    Junior Member
    Dołączył
    wrz 2020
    Postów
    27
    Skąd
    Szczecin

    Domyślnie Wypadek na czarnym - skrzywiona kierwonica, zlamana stopa i pare pytan

    Nie moge dojsc do garazu i zrobic fotki kierownicy, wiec daje tylko zdjecie nogi i w zwiazku z tym mam pare pytan jako ze nie znam sie za bardzo.
    20201123_121420.jpg

    Motocykl wpadl w poslizg na asfalcie przy zakrecaniu w lewo, gdyz mam kostke z tylu C02 i jechalem na sliskim odcinku mokrego asfaltu.
    Motocykl padajac przygnitl stope i pociagnal, lamiac pare kosci srodstopia.

    1. Gdybym mial porzadne buty z usztywnieniem to bym stopy nie zlamal (tak?) - jakie buty polecacie, ale nie zadne za 2000 zl bo nie chce butow co kosztuja tyle co motocykl
    2. Najwazniejsze uszkodzenie w motocyklu to skrzywiona kierownica - z tego co widzialem zanim poszedlem sie leczyc to mocowanie kierwonicy do polki sie wyjkrzywilo, a nie sama kierwonica - stad pytanie: jak polecacie sprawe wyprostowac?
    3. Czasza, lewy bok, calkowicie sie pokruszyla a nawet migacz przedni, lewy sie wgniotl do srodka - pytanie: czy ma ktos na zbyciu czasze od xtz660 ale te wersje starsza, z jednym reflektorem (moj to rocznik 91).

    Dzieki z gory za odpowiedz!

  2. #2
    Nie wylewa za kołnierz Avatar marcinjunak
    Dołączył
    sty 2010
    Postów
    5,770
    Motocykl
    KTM 790 ADV, I dream about... little more orange power :)
    Skąd
    Dęblin-Wawa
    GG
    GG: 2320727

    Domyślnie

    Za 1 tys kupisz używane sidi crosfire, moim zdaniem najlepsze.
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz Hidden Content
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy Hidden Content
    Hidden Content

  3. #3
    Guru Member Avatar Lis
    Dołączył
    wrz 2017
    Postów
    1,097
    Motocykl
    FJ1100+XTZ750
    Skąd
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Jak walnąlem paciaka to się kierownica na silent bloku przestawiła. Może wystarczy popuścić i ustawić na nowo?
    Szybkiego powrotu do zdrowia!

  4. #4
    Junior Member
    Dołączył
    wrz 2020
    Postów
    27
    Skąd
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcinjunak Zobacz post
    Za 1 tys kupisz używane sidi crosfire, moim zdaniem najlepsze.
    Dzieki, patrzylem na olx i allegro - na razie sie wstrzymam ale wygladaja porzadnie. Patrzylem na wersje 3 i 2.

    Cytat Napisał Lis Zobacz post
    Jak walnąlem paciaka to się kierownica na silent bloku przestawiła. Może wystarczy popuścić i ustawić na nowo?
    Szybkiego powrotu do zdrowia!
    No wlasnie chyba nie, ale robilem ogledziny zwijajac sie z bolu i szybko chcialem isc do domu, wiec sie przyjrze - moze wystarczy tak jak mowisz.

  5. #5
    Junior Member
    Dołączył
    paź 2016
    Postów
    46
    Skąd
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcinjunak Zobacz post
    Za 1 tys kupisz używane sidi crosfire, moim zdaniem najlepsze.
    A SIDI adventure by nie wystarczyły? Ostatnio kupiłem nówki dwójki za 1000 PLN.
    Jakiś czas temu na armyworld kupiłem crossfire za 270 PLN. Odszczurzyłem i są super! Lepsze niż 3-ki, które kupiłem nowe w Polsce. Lepsze wykonanie i w ogóle.

  6. #6
    Nie wylewa za kołnierz Avatar marcinjunak
    Dołączył
    sty 2010
    Postów
    5,770
    Motocykl
    KTM 790 ADV, I dream about... little more orange power :)
    Skąd
    Dęblin-Wawa
    GG
    GG: 2320727

    Domyślnie

    W pierwszej serii jeździłem ponad 10 lat. Teraz mam serię 3 ale przez to że są lepiej wentylowane już nie są tak wodoodporne.
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz Hidden Content
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy Hidden Content
    Hidden Content

  7. #7
    Globtroter Kielecczyzny Avatar Tomur
    Dołączył
    sty 2010
    Postów
    512
    Motocykl
    Ural, XTZ 660
    Skąd
    Kielce

    Domyślnie

    Cześć
    Firma Plastbike ze Skarżyska Kamiennej dorabia plastiki, kupno ori używki raczej jest niemożliwe.
    A może uda się pokleić czaszę, tylko trzeba by poszukać fachowca.
    Tych mocowań kiera-półka jeśli są krzywe nie prostuj bo to osłabi materiał tylko daj "nowe" używki.
    Zdrowia życzę.

  8. #8
    Senior Member
    Dołączył
    kwi 2019
    Postów
    259
    Motocykl
    xtz 750
    Skąd
    Kielce

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcinjunak Zobacz post
    Za 1 tys kupisz używane sidi crosfire, moim zdaniem najlepsze.
    to te co skrzypią podczas chodzenia ?

    obejrzyj Gaerne G-midland goretex

  9. #9
    Senior Member Avatar qpcio
    Dołączył
    sie 2013
    Postów
    675
    Motocykl
    LC8c 790 Adv R
    Skąd
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Napisał tadzik Zobacz post
    A SIDI adventure by nie wystarczyły? Ostatnio kupiłem nówki dwójki za 1000 PLN.
    Jakiś czas temu na armyworld kupiłem crossfire za 270 PLN. Odszczurzyłem i są super! Lepsze niż 3-ki, które kupiłem nowe w Polsce. Lepsze wykonanie i w ogóle.
    Ale za to crossfire 3 maja wiecej miejsca na szeroka stope i wyzsze srodtopie niz jakiekolwiek buty ze stajni Sidi do tej pory - ja w koncu mam buty, ktorych moge nie rozpiac caly dzien i jest ok
    Adventure'y mialem i w porownaniu do crossfire nie trzymaja ani nogi, ani motocykla, no i ta membrana gore strasznie grzeje. nie kupilbym drugi raz
    Pzdr!
    prawko juz na 650, XTZ750 byla moim pierwszym moto, a teraz mam frajde Hidden Content

  10. #10
    Nie wylewa za kołnierz Avatar marcinjunak
    Dołączył
    sty 2010
    Postów
    5,770
    Motocykl
    KTM 790 ADV, I dream about... little more orange power :)
    Skąd
    Dęblin-Wawa
    GG
    GG: 2320727

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lucjan Zobacz post
    to te co skrzypią podczas chodzenia ?
    wolę skrzypiące sidi niż nieskrzypiące kalosze.
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz Hidden Content
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy Hidden Content
    Hidden Content

  11. #11
    Junior Member
    Dołączył
    wrz 2020
    Postów
    27
    Skąd
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomur Zobacz post
    Cześć
    Firma Plastbike ze Skarżyska Kamiennej dorabia plastiki, kupno ori używki raczej jest niemożliwe.
    A może uda się pokleić czaszę, tylko trzeba by poszukać fachowca.
    Tych mocowań kiera-półka jeśli są krzywe nie prostuj bo to osłabi materiał tylko daj "nowe" używki.
    Zdrowia życzę.
    Super dzieki - jednak widze duzo ogloszenim typu "xtz660 dawca czesci" - pewnie mi sie da cos tanio uhandlowac, a na razie bede jezdzil z pokruszonym bokiem.

    Cytat Napisał Lucjan Zobacz post
    to te co skrzypią podczas chodzenia ?

    obejrzyj Gaerne G-midland goretex
    Obejrze dzieki!

  12. #12
    Junior Member
    Dołączył
    wrz 2020
    Postów
    27
    Skąd
    Szczecin

    Domyślnie

    W koncu moge jako taka sie poruszac i bez zwloki poszedlem ogladac rozmiary katastrofy no motorku

    Krzywa kierownica - nie dawalo mi to spokoju ale...
    20201129_135047.jpg

    Dalo sie latwo wyprostowac
    20201129_135906.jpg

    Plastiki tez tragedii nie ma, jedynie kierunkowskaz jest krzywy - i ciezko naprostowac ale da sie zrobic
    20201129_135021.jpg
    20201129_135026.jpg
    Attached Images

  13. #13
    Guru Member Avatar Prince
    Dołączył
    wrz 2012
    Postów
    1,279
    Motocykl
    XTZ660 92r XR650R
    Skąd
    Kraków <-> Warszawa

    Domyślnie

    drobiazgi. Ale ze latasz na kostkach z tymi handbarami i bez gmoli...

  14. #14
    Junior Member
    Dołączył
    wrz 2020
    Postów
    27
    Skąd
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Napisał Prince Zobacz post
    drobiazgi. Ale ze latasz na kostkach z tymi handbarami i bez gmoli...
    Az tak nie kozakuje w terenie, spokojnie jezdze, ale jak juz wjade w piasek to lubie miec przyczepnosc

    A tak z ciekawosci - te handbary az takie zle? One i tak bardziej dla ozdoby.

  15. #15
    Senior Member Avatar qbalon
    Dołączył
    sty 2010
    Postów
    389
    Motocykl
    Była XTZ 660 jest BMW G650 X Challenge
    Skąd
    Magdalenka

    Domyślnie

    Nie ma butów, które uchronią przed wszystkim.
    W sierpniu zaliczyłem glebę będąc ubranym "jak na wojnę" - na nogach Sidi Crossfire (dwójki, albo trójki - nie pamiętam, nowe, kupione na początku sezonu).
    Wywrotka w terenie przy prędkości 21 km/h. Noga została pod motocyklem, obróciła się w kostce o jakieś 90 stopni na zewnątrz i po sprawie.
    Złamana kostka, operacja, płytka + kilka wkrętów i właśnie zaczynam normalnie chodzić - aby biegać to jeszcze muszę się porehabilitować

    Oprócz kostki nie stało mi się nic. Na początku myślałem, że te buty to jednak nie są takie zajebiste skoro się w nich połamałem, ale porozmawiałem trochę z ortopedami i rehabilitantami i parę rzeczy mi uświadomili.

    Po pierwsze to to złamanie było na szczęście proste i "czyste". Porehabilituję się będzie dobrze.

    Po drugie moje złamanie to typowe złamanie przy nadmiernym skręceniu kostki. Im większa siła, tym większe skręcenie. Im większe skręcenie tym większy bałagan w kostce. Co za tym idzie więcej szycia ścięgien, skręcania kości śrubkami i dłuższy powrót do sprawności.

    Czyli dobre buty zabezpieczyły mnie przed większym skręceniem i gorszą kontuzją. I chwała im za to.

    Na bezpieczeństwie oszczędności są pozorne. Oczywiście można jeździć w glanach i jak nic się nie dzieje, to jest dobrze. Podobnie jak można jeździć bez kasku czy bez zapiętych pasów w samochodzie. Do czasu.

    Mnie rehabilitacja jak dotąd kosztowała jakieś 1500 złociszy. Dojdzie do dwójki jak nic. Oczywiście prywatnie, bo na NFZ na cito to bym zaczął się rehabilitować w lutym.

    O straconym czasie, nerwach, unieruchomieniu przez kilka tygodni już nie mówię. Dobrze że pracować mogłem z domu i L4 wziąłem tylko na kilka dni w szpitalu.

    Z pozytywów, to dzięki szpitalowi i tamtejszemu systemowi żywienia (mało i nie za często) to ustawiłem sobie właściwy tryb odżywiania i od wypadku schudłem 12kg
    Lenistwo powiązane z kuśtykaniem o kulach do lodówki też trochę pomogło

    Macie też rację co do jednego - buty skrzypią. Jak się chodzi. Ja w nich głównie jeżdżę, więc wali mnie to. Ponoć WD40 pomaga. Sprawdzę na wiosnę
    Ostatnio edytowane przez qbalon ; 29 listopada 2020 o 23:36

  16. #16
    Senior Member Avatar dziunek69
    Dołączył
    lis 2013
    Postów
    619
    Motocykl
    KTM 990 ADV
    Skąd
    Dżirakowo

    Domyślnie

    Używam Acerbis X-Move 2.0, tak skrzypią i tak WD40 pomaga.
    Dwa razy zapakowany KTM przygniótł mi stopę, przez dwa dni czułem lekki ból i tyle.
    Wiem że gdyby nie one to było by źle, wiec warto zainwestować w dobry but.
    Mam szerokie stopy i nawet się w nich mieszczę. Fakt muszą się rozbić, ale teraz jest całkiem miło.
    Nie mają membrany i nie są wodoszczelne ale wysychają bardzo szybko, w zasadzie na drugi dzień po przemoknięciu.
    Kolega miał buty z membraną i trzy dni je suszył.

  17. #17
    Member
    Dołączył
    wrz 2016
    Postów
    91
    Motocykl
    KTM 990 ADVENTURE, XTZ 750
    Skąd
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    ja również polecam sidi crossfire, to skrzypienie da się nawet polubić z czasem

  18. #18
    Guru Member Avatar Prince
    Dołączył
    wrz 2012
    Postów
    1,279
    Motocykl
    XTZ660 92r XR650R
    Skąd
    Kraków <-> Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Napisał keraj37 Zobacz post
    Az tak nie kozakuje w terenie, spokojnie jezdze, ale jak juz wjade w piasek to lubie miec przyczepnosc
    Na piasku nie ma przyczepności i nie ma co jej tam szukać bo to się źle skończy.

    Cytat Napisał keraj37 Zobacz post
    A tak z ciekawosci - te handbary az takie zle? One i tak bardziej dla ozdoby.
    Nie sa złe. Na pewno pod kątem osłony przed wiatrem ujdą. Ale jak jeździsz w terenie to rozumiem ze klamki wozisz ze sobą?

    qbalon szybkiego powrotu do sprawności.


    Mam krosfrajery. Kilka razy leżałem przygnieciony przez moto lezące mi na kostce- boli ale bez tego byłby szpital jak nic.

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •