Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zębatka przednia z17 - niestandardowa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Zębatka przednia z17 - niestandardowa

    Poszukuję zebatki na przód - akcesoryjnej z 17 zębami (oryginał 16 zębów). Łańcuch 520.
    Jakoś nie mogę znaleźć takowej, albo źle szukam
    Wczoraj po przyjeździe z trasy zajrzałem do napędu, moja jest już zjechana lekko i czas na jej wymianę. Przy okazji chcę dać o ząb większą - do przetestowania na trasie.

    Pomożecie?
    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

    #2
    Jak dasz o jeden ząb więcej na przodzie to jak byś dał ok 3-4 zębów mniej na tyle więc całkiem wykastrujesz terese i nikt z tobą nie będzie chciał jeździć bo będziesz zostawał w tyle na przyspieszeniach a jeszcze z twoimi żaglowymi kanistrami z boku to już całkiem kaplica podczas jazdy.

    A co ci nie pasuje w oryginalnym przełożeniu 16/46?
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      co prawda w 660 ale z tyłu miałem zębatkę mniejszą czyli na szybkość, ale szybko to zmieniłem bo za bardzo silnik dostawał po dup..., a spalanie było identyczne, tak to już chyba producent wyliczył,że tak ma być, ale spróbować zawsze możesz wszak 750 mocniejsza.
      Spytaj w OlekMotocykle może mają, tam kupowałem napęd.

      Komentarz


        #4
        Buuu, jest tylko 18 od Jt Sprocketsa.
        Marcin, zużyta jest po prostu, w końcu w zeszłym sezonie zrobiła kilka ładnych tys. km, w tym już ponad 3 tys., więc powoli do wymiany. Jeśli nie wymienię, to szybciej łańcuch się będzie kończył.
        A dlaczego większa? Lubię eksperymentować
        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

        Komentarz


          #5
          To fakt, że jak jest porządny napęd to przednia nie wytrzymuje i należałoby ją wymienić, też mam przód do wymiany bo się tak zęby fajnie wygieły w jedna stronę, ale reszta napedu ok, jeszcze pożyje.

          Może intermotors ?
          Ostatnio edytowany przez Zachar; 145.

          Komentarz


            #6
            LukaSS a co powiesz o tylnej zębatce 46 zębów ale na łańcuch 525? Patrzyłem właśnie w sklepach i od tdma maja tylko 44 zęby albo jeszcze mniejsze.
            Zastanawiam się nad zmianą napędu na 525 ale widzę że chyba nie ma sensu tylko trzeba by kupić mocniejszy łańcuch 520 np DID 520ZVM2 a przełożenie zostawić jak jest w oryginale.
            Czy może jest jakaś firma co można dostać u nich zębatkę 46 na łańcuch 525?
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #7
              Przełożenie musi być to samo. Oryginalnie jest 16/46 = 2,88. Stosując zebatkę 44 musisz mieć z przodu jakoś 15 = 2,93, tak więć mniejsza pr. max, a większa elastyczność.
              Tylko jest tu jedna rzecz która mi nie pasuje. Ok, masz wytrzymalszy zestaw, ale zębatka z przodu jest mniejsza, czyli szybciej łańcuch będzie się zużywał, pamiętasz pewnie to z PKMów
              Szczerze mówiąc to nie patrzyłem za zestawy 525, ponieważ mam tylko zebatkę przednią do powolnej wymiany. Pewnie za dwa lata lub dłuzej będe kombinował z 525.
              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

              Komentarz


                #8
                Dlatego zostanę chyba przy standardzie 16/46 i wsadzę mocniejszy łańcuch 520 ale to pewnie od nowego sezonu bo jakoś nie chcą tanieć te łańcuchy
                Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                sigpic

                Komentarz


                  #9
                  LukaSS nie słuchaj teoretyków że wykastrujesz terese i że na zębatce 17 nie będzie się mogła uciągnąć.Jeżdże na takiej zębatce od początku czyli chyba piąty sezon i uważam że jest to trafione przełożenie do jazdy szosowej i turystycznej.Każdy kto jeździ ST powinien wiedzieć że jej silnik najspokojniej pracuje przy ok 3800-4000obr co na piątym biegu i zębatce 16 daje ok 90-95km/h.Zębatka 17 dodaje przy tych obrotach 6km/h więc jedziemy równą setką.Daje to tyle że możemy jechać szybciej z mniejszymi obrotami silnika więc i ekonomiczniej,moja przy takiej prędkości paliła 4,2 l ale w tą historie o czym się przekonałem i tak nikt nie wierzy.Ten sam efekt można uzyskać zostawiając z przodu 16 a z tyłu 42(kolega tak ma na łańcuchu 525)Z zakupem zębatki 17/520 też miałem problem więc kupiłem 525 z TDM i przeszlifowałem ją na łańcuch 520.Teraz mam silnik TDM i na zębatce 17 dalej mam za krótkie przełożenie,mimo że silnik z TDMki ma szybszą 5,po prostu dla ten silnik ma te swoje spokojne obroty przy 3500 i w okolicy 100km/h często szukam 6 biegu,więc spróbuje 18.

                  Komentarz


                    #10
                    Dzięki za odpowiedz i podpowiedz jak zrobić 17
                    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                    Komentarz


                      #11
                      Panowie więc jak nazwiecie jazdę z prędkościami 120-140 bo dla mnie to właśnie prędkość turystyczna.
                      Wsadzając zębatkę 17 na przód na 5 biegu nie ma nawet co marzyć o sprawnym wyprzedzaniu tzn jak najkrótszym i trzeba "wajhować" biegami.
                      Moim zdaniem silnik teresy najlepiej czuje się w polu między 4 a 5 tys obr/min na oryginalnym przełożeniu, prędkość od 100 do 120 wtedy normalnie można jeździć i nie czekać aż moto zacznie przyspieszać na piątce bez redukcji biegami. Może niektórzy lubią się rozglądać i podziwiać podczas jazdy 90km/h na piątce ale to chyba nie dla mnie
                      Mniejsze przełożenie 17/42 ma sens na dużych długich przelotach ale wtedy piąty bieg ma charakter nadbiegu czyli do jazdy tylko po autostradzie bo za bardzo wyprzedzać się na nim nie da bez redukcji.
                      Inna sprawa jest w silniku z TDM ale on już jest mocniejszy więc i inna bajka z tym wszystkim.

                      P.S. A co w końcu z zębatką 46 na łańcuch 525? Występuje taka czy próżno szukać?
                      Ostatnio edytowany przez marcinjunak; 46.
                      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        Oryginalnie masz: 16/46 = 2,88
                        Przy zebatce z17 masz: 17/46 = 2,7
                        Przy z18 zwiększa się diametralnie przełożenie: 18/46 = 2,56
                        Myślę, że przy z17 przyspieszenia na 5 biegu od np. 100-120 będą pomijalnie miniejsze. Silnik ma bardzo ładną charakterystykę momentu i mocy, które łagonie, niemal w linii prostej wzrastają. Przyspieszając dalej np. przy 140 masz już pod manetką po 3/4 mocy i momentu. Przy tych samych obrotach TDM ma doły.
                        Myśląc teoretycznie, przy z17 przyspieszenia będą niezauważalnie gorsze, a przy 18 straty znaczne.


                        diagram_mocy_xtz_.jpg
                        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
                          Przyspieszając dalej np. przy 140 masz już pod manetką po 3/4 mocy i momentu. Przy tych samych obrotach TDM ma doły.
                          No fakt ale zobacz jaka jest różnica momentu na obu silnikach między 4 a 5 tys, jak xtz ma ok 62Nm to TDM ma 75Nm a to bardzo dużo dlatego na niskich obrotach sobie ładnie radzi, ma doły ale ciągnie dobrze cały czas dopiero przy 6 tys krzywa spada i kończy się frajda z jazdy .

                          Jak założysz 17tkę z przodu to będę musiał się przejechać i sprawdzić czy aby na pewno różnice będą niezauważalne bo jakoś mi się nie chce wierzyć.

                          A i jeszcze jedno, żeby dokładnie się nad tym zastanowić potrzebna by była kratka browaru i można zacząć liczyć moment na tylnym kole wtedy będzie wszystko wiadomo.

                          Jak zmienisz zębatkę daj znać, zobaczymy co narobiłeś i czy teresie wyszło na zdrowie.
                          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                          sigpic

                          Komentarz


                            #14
                            Moja Teresa ma z przodu 15 a z tyłu 44 zęby na łańcuchu 525 i z tego co zauważyłem to okoł 10 km jedzie szybciej przy tych samych obrotach niż Marcinajunaka i Patryka (sprawdzałem na zlocie).
                            Papacool

                            Komentarz


                              #15
                              Teoretyczne jest to niemożliwe. Powinna jechać raczej wolniej. Masz wieksze przełożenie w końcu. Ale moze jest to wina bogatej mieszanki, innych ustawień gaźnika.
                              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X