Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16

Temat: Jak sprawdzić działanie pompy paliwa

  1. #1
    Member
    Dołączył
    kwi 2012
    Postów
    50
    Skąd
    Żory

    Domyślnie Jak sprawdzić działanie pompy paliwa

    Cześć

    Ostatnio zaobserwowałem, że przy małej ilości paliwa w zbiorniku Tenera po prostu nie odpala lub chodzi na jeden garnek, po dolaniu 4 litrów paliwa wszystko wraca do normy. Rozebrałem pompę-w środku czysta jakby wczoraj z fabryki wyszła, z kraników paliwo leci silnym strumieniem, także je wykluczam.
    Jak sprawdzić działanie pompy paliwa? Czy przy wyłączonym silniku po zdjęciu przewodu zasilającego gaźniki i otwartych kranikach paliwo powinno płynąć? Czy pompa posiada zaworki zwrotne? Serwisówka w temacie pompy nie podaje zbyt dużo informacji. Czy pompa paliwa jest potrzebna i można ją ominąć?

    Dzięki za pomoc.

  2. #2
    Ojciec Dyrektor Avatar rootolf
    Dołączył
    sty 2010
    Postów
    1,825
    Motocykl
    Super Hiper Dakarowy Sprzęt - ST, rower KTM
    Skąd
    Ostrów Wlkp
    GG
    GG: 1338933

    Domyślnie

    Powinno cieknąć, jest to pompa podciśnieniowa, nie posiada zaworków, posiada membranę.
    Możesz sprawdzić pompę odłączając od gaźnika i jak będziesz kręcił, to powinno lecieć paliwo.
    "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

  3. #3
    Pozytywny człowiek lasu Avatar czeczen
    Dołączył
    sie 2010
    Postów
    1,787
    Motocykl
    MZ-ka
    Skąd
    CK K-ce

    Domyślnie

    Tak jak napisał Rootolf i jeszcze ....

    pompę możesz awaryjnie pominąć i wtedy musisz miec paliwa nie mniej niż 1/3 pojemności zbiornika (najlepiej powyżej połowy)
    kiepska praca pompy najcześciej wynika ze zużycia (spękania,zagięcia) wężyka podciśnienia - lub niestety ze zużycia membrany - ale to wersja pesymistyczna która rzadko występuje

  4. #4
    Member Avatar proti
    Dołączył
    lut 2011
    Postów
    77
    Motocykl
    XTZ Super Tenere 750
    Skąd
    Wwa

    Domyślnie

    Jakiś czas temu bujałem się z podobnym problemem. Ja rozkładałem pompę, mechanik, sprawdzał gaźniki i nic. Wszystko działało jak należy, ale przy pełnym baku. Okazało się, że na dnie zbiornika było od ch syfu z malarią. Jak się to wypłukało, nie ma żadnych problemów z zasilaniem.

    PZDR

  5. #5
    Member
    Dołączył
    kwi 2012
    Postów
    50
    Skąd
    Żory

    Domyślnie

    Problem pojawia się tylko przy bardzo niskim poziomie paliwa. Sprawdzę jeszcze wężyk od podciśnienia, ale on moim zdaniem jest ok. Paliwo z węża zasilającego gaźnik leci nawet bez kręcenia rozrusznikiem. Czy przy kręceniu powinno lecieć bardziej/słabiej ?

    Pozdr

  6. #6
    Pozytywny człowiek lasu Avatar czeczen
    Dołączył
    sie 2010
    Postów
    1,787
    Motocykl
    MZ-ka
    Skąd
    CK K-ce

    Domyślnie

    Zdecydowanie bardziej - powinno rytmicznie tryskać...

  7. #7
    Member Avatar Kornik
    Dołączył
    lut 2011
    Postów
    113
    Motocykl
    Honda XRV 750
    Skąd
    Piwniczna-Zdrój

    Domyślnie

    Działanie pompy nie powinno by uzależnione od ilości paliwa w zbiorniku, sprawdź zbiornik i kranik.

  8. #8
    Slow Motion - po Śliwce Remiszewskiej Avatar ArturS
    Dołączył
    sie 2010
    Postów
    1,169
    Motocykl
    Yamaha XT600Z
    Skąd
    Zabrze
    GG
    GG: 3408

    Domyślnie

    U mnie jest tak samo. Kilka razy za późno przełączyłem na rezerwę i nawet mimo sporej prędkości (np na autostradzie) pompa nie była wstanie zassać paliwa. Musiałem zdjąć wężyk z kranika i do niego dmuchnąć, żeby napełnić gaźniki. Po tym odpalał i jechał bez problemu. Pompę rozbierałem, nic podejrzanego nie znalazłem.

  9. #9
    Member
    Dołączył
    paź 2012
    Postów
    62
    Motocykl
    XTZ 750
    Skąd
    Szczecin
    GG
    GG: 3263342

    Domyślnie

    Mam jedno pytanko
    Czy w tej pompce jest jakiś zaworek zwrotny, tzn. Jak sprawdzałem pompkę to paliwo pracowało wahadłowo, jak robiłem podciśnienie to szło do przodu a jak puszczałem to się cofało. Czy jak dobrze myślę że role zaworka robią iglice pływaków??
    Ogólnie to dla testu odłączyłem podciśnienie od pompki i zaślepiłem, ale podczas jazdy czułem że moto muli, paliwa było lekko ponad rezerwę.
    Znaczy chyba że jest ok

  10. #10
    Member
    Dołączył
    kwi 2012
    Postów
    50
    Skąd
    Żory

    Domyślnie

    Dzięki za pomoc. Zaraz idę do garażu i sprawdzę jak w Teresie z rytmiką

  11. #11
    Slow Motion - po Śliwce Remiszewskiej Avatar ArturS
    Dołączył
    sie 2010
    Postów
    1,169
    Motocykl
    Yamaha XT600Z
    Skąd
    Zabrze
    GG
    GG: 3408

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sadek Zobacz post
    Mam jedno pytanko
    Czy w tej pompce jest jakiś zaworek zwrotny, tzn. Jak sprawdzałem pompkę to paliwo pracowało wahadłowo, jak robiłem podciśnienie to szło do przodu a jak puszczałem to się cofało. Czy jak dobrze myślę że role zaworka robią iglice pływaków??
    Ogólnie to dla testu odłączyłem podciśnienie od pompki i zaślepiłem, ale podczas jazdy czułem że moto muli, paliwa było lekko ponad rezerwę.
    Znaczy chyba że jest ok
    Patrzę teraz na fotki i wychodzi na to, ze są trzy zaworki. Dwa to zaworki jednokierunkowe w komorze membrany, a jeden to zawór podciśnieniowy.Teoretycznie, jeśli niema podciśnienia (silnik nie działa), to paliwo nie powinno lecieć. Działa to analogicznie jak w kranikach podciśnieniowych.

    Poprawcie mnie jeśli źle rozumuję:
    - jeśli silnik nie działa (brak podciśnienia), a po odkręceniu kranika paliwo leci, to uszkodzony jest zawór,
    - jeśli silnik działa (lub zassamy podciśnienie), a po odkręceniu kranika paliwo nie leci, to uszkodzona jest membrana zaworka, albo gdzieś zasysa lewiznę. Jeśli to membrana, to z wężyka podciśnieniowego napijemy się benzyny. Nieszczelność chyba najłatwiej byłoby wykryć po zanurzeniu pompy w płynie (woda/benzyna) i dmuchaniu do wężyka podciśnieniowego - zobaczymy bąble, oczywiście zakładając, że sam wężyk nie jest uszkodzony.

    Zaworki zwrotne nie są super szczelne, bo nie muszą. Ciśnienie paliwa nie musi być duże


    Więcej fotek z mojej grzebaniny tutaj: https://picasaweb.google.com/1034218...0657/FuelPump#

  12. #12
    Senior Member Avatar _ja
    Dołączył
    sty 2011
    Postów
    666
    Motocykl
    XTZ 750, OSA M52
    Skąd
    war_saw

    Domyślnie

    nie mam pojęcia jak być powinno.

    U mnie paliwo leci przez pompę, nawet przy wyłączonym silniku.
    "ja to ja, więc jako ja chcę być znany"
    =>
    Hidden Content

  13. #13
    Junior Member
    Dołączył
    lut 2013
    Postów
    11
    Skąd
    Łańcut

    Domyślnie

    Pompa w XTZ 750 nie posiada blokady (podciśnieniowej) przepływu paliwa, czy silnik chodzi czy nie paliwo leci. Są trzy zaworki z czego dwa jednokierunkowe ( paliwo płynie w stronę gaźników) i jeden działa że jeśli w komorze pływakowej jest ful to przepuszcza z powrotem do baku. Można zastosować zaworek podciśnieniowy przed pompą na wężyk i podłączyć do drugiego gaźnika, wtedy będzie odcinać paliwo. A jeśli chodzi o pompę to sama w sobie jest gówniana, jak ma chodzić skoro podciśnienie idzie tylko w jednym kierunku ( jest zasysana membrana) a w jaki sposób ma sie ona cofać i znów zasysać paliwo ?

  14. #14
    Member
    Dołączył
    paź 2012
    Postów
    62
    Motocykl
    XTZ 750
    Skąd
    Szczecin
    GG
    GG: 3263342

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mamed Zobacz post
    A jeśli chodzi o pompę to sama w sobie jest gówniana, jak ma chodzić skoro podciśnienie idzie tylko w jednym kierunku ( jest zasysana membrana) a w jaki sposób ma sie ona cofać i znów zasysać paliwo ?
    Ponieważ membrana poruszana zmiennym podciśnieniem w kolektorze ssącym, zaś zawór zwrotny zapewnia przepływ jednostronny.

  15. #15
    Junior Member
    Dołączył
    lut 2013
    Postów
    11
    Skąd
    Łańcut

    Domyślnie

    Rozkręciłem kiedyś pompę z ciekawości bo często w filtrze paliwa jest powietrze i myślałem że ona jest uszkodzona ale wszystko było ok, membrana która ma zasysać paliwo jest jak plastikowa okładka na zeszyt, na dodatek wypukła i nie wiem jakim cudem ona ma zasysać paliwo? Jeśli pociągne powietrze przez wężyk to membrana przeskoczy i już tak zostanie, a podciśnienie działa tylko w jednym kierunku, więc w jaki sposób membran odbija żeby znów zassać paliwo ??

  16. #16
    Senior Member Avatar małoś86
    Dołączył
    mar 2012
    Postów
    276
    Motocykl
    XTZ 660
    Skąd
    Lublin

    Domyślnie

    Ja też nie wiem, ale jednak jakoś zasysa Podciśnienie jest większe w chwili gdy zawory dolotowe są otwarte, gdy się zamykają wtedy ciśnienie spada. Przy prędkości obrotowej rzędu 3000rpm dzieje się to 50 razy na sekundę. Ja pompy nie rozkręcałem, ale skoro jest wypukła to ta wypukła część taką się staje pod wpływem ciśnienia atm., podciśnienie ją zasysa i wtedy pompuje, zawory się zamykają znów się uwypukla. Widziałeś kiedyś napowietrzacz akwariowy od środka? Tam działa na podobnej zasadzie.
    Teoretyzuję oczywiście , tak na prawdę to się na tym nie znam
    Ostatnio edytowane przez małoś86 ; 28 sierpnia 2013 o 00:13

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •