Przyszedł czas na zmianę maszyny.
Do sprzedania motocykl Yamaha Super Tenere XTZ750, rok produkcji 1990. Przebieg około 78000km (licznikowe 28000km + 50000km nakręcone przez poprzednich właścicieli). Motocykl jest w moich rękach od 2010 roku. Przejeździłem nim 28000km z czego większość na 3 dużych wyjazdach:
• Ukraina (2010)
• Syria, Liban, Jordania (2010)
• Iracki Kurdystan, Iran (2014)
Badanie techniczne do: 18.03.2015
OC do: 20.06.2015
Wyposażenie:
• wysoka szyba
• podgrzewane manetki Oxford (grzeją doskonale)
• duże gmole z ramką na lampę
• stopniowane, przeszyte siedzenie
• stelaż na kufry (centralny givi/kappa, boczne na aluminiaki)
• gniazdo zapalniczki
• przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL
• zmostkowane lampy przednie tak, że świecą obie
• podstawka centralna
• wyprowadzone przewody na halogeny LED + włącznik na kierownicy.
• dwa boczne, aluminiowe kufry Randal
Technicznie motocykl jest w doskonałej kondycji. Na wyjeździe do Iranu (7000km przy czym sporo pałowania przez Turcję) zniknęło raptem 0,3-0,4 podziałki oleju na bagnecie. Tenerka wizualnie wygląda bardzo dobrze ale ma drobne obcierki (gmole, stelaż na kufry boczne od zakładania kufrów) i niewielkie uszkodzenia plastików/lakieru. Jeden boczek ma pęknięte grzybkowe zaczepy.
Poprzedni właściciel zrobił kosmetyczny remont motocykla (malowanie proszkowe ramy i elementów zawieszenia), pomalował plastiki i zbiornik wg wzoru malowania z młodszego rocznika oraz dokupił sporo nowych części (np. wszystkie tarcze hamulcowe, skarpety przedniego zawieszenia, łańcuszek rozrządu).
Przy stanie licznika 17000km (czyli jakieś 67000km), postanowiłem zrobić gruntowny przegląd motocykla. Zakres prac był ogromny. Przestałem liczyć ile to kosztowało. Pod poniższym linkiem znajduje się dokumentacja fotograficzna części prac:
Zakres prac:
• Wymiana łożysk koła przód i tył na łożyska SKF.
• Wymiana łożyska zabieraka.
• Wymiana łożyska główki ramy.
• Przednie koło zostało przeszprychowane (nowe szprychy Yamaha) gdyż niektórych starych szprych już nie dało się ruszyć.
• Przednie zawieszenie zostało rozebrane i wyczyszczone, zostały wymienione uszczelniacze oraz zalane olejem Motul.
• Zaciski hamulcowe (przód oraz tył) zostały rozebrane, wyczyszczone, pomalowane oraz odpowiednio nasmarowane.
• Wymiana śrub mocujące zaciski do lag (nowe Yamaha).
• Wymiana części śrub prowadzących klocki hamulcowe (nowe Yamaha).
• Pompy hamulcowe zostały rozebrane i wyczyszczone.
• Wymiana dolnego łożyska amortyzatora.
• wymiana tulei lewej i prawej wahacza, łożysk ślizgowych, łożysk igiełkowych, uszczelnień oraz osłonki.
• Wymiana przewodów hamulcowych na przewody w stalowym oplocie HEL.
• Odbłyśniki przednich lamp zostały zregenerowane, wkleiłem szkła WESEM, w środku siedzą żarówki Philips Bluevision, oraz oczywiście lampy są zmostkowane, także świecą obie. Elektrycznie zostały podłączone przez przekaźniki bezpośrednio do aku więc nie ma spadków napięcia na starej instalacji. Nigdy, w żadnym pojeździe (ani moto ani auto) nie miałem tak dobrych świateł jak w tenerce.
• Nowy akumulator.
• Zamontowałem polski pancerny regulator napięcia w specjalnie zmajstrowanym uchwycie. Ładowanie w trakcie jazdy wynosi 14,3V-14,4V z włączonymi wszystkimi odbiornikami (m.in. 2 żarówki H4). Dopiero włączenie manetek na maxa trochę obniża napięcie na aku.
• Wszystkie dostępne styki elektryczne zostały wyczyszczone.
• Montaż gniazda zapalniczki.
• Regulacja zaworów.
• Wymiana przewodów zapłonowych.
• Wymiana świec + olej Motul + filtr oleju + filtry powietrza.
• Czyszczenie rozrusznika oraz wymiana oringu na styku z blokiem silnika.
• Remont gaźników:
- Wymiana wszystkich oringów (dysze główne, śruby składu mieszanki, pod białym plastikiem z rurką emulsyjną, uchwyt pływaka)
- Uszczelki na styku elementu z dyszami oraz korpusu gaźników
- Rurki emulsyjne.
- Iglice.
- Iglice ssania.
- Ustawienie poziomu paliwa.
- Synchronizacja.
• W moto jest założona elektryczna pompka paliwa mitsubishi (założyłem nowe styki). Zaślepiony wężyk do podciśnieniowej pompki jest wyprowadzony.
• Wymiana uszczelek kraników.
• W podstawkę boczną jest wspawana grubościenna rurka gdyż oryginalna podstawka jest ciut słaba, gnie się i pęka.
• Po ostatnim wyjeździe wymieniłem tarcze sprzęgła oraz sprężyny. Sprzęgło trochę się ślizgało na zimnym silniku (nie sposób było to wyregulować) i okazało się, że siadły sprężyny co widać na zdjęciach.
• Wymiana zębatki zdawczej + nakrętki + zabezpieczenia.
• Wymiana czujnika stopu tył oraz śruby klamki sprzęgła.
Dodatkowo do motocykla daję sporo części zamiennych/pozostałości po przeglądzie:
• szprychy przedniego koła (na ok. połowę koła)
• cewka zapłonowa
• moduł zapłonowy
• dźwignia zmiany biegów + cięgno + śruba
• linka sprzęgła
• klamka sprzęgła + hamulca
• dętka przód + tył Michelin
• komplet opon Metzeller Tourance w bdb stanie
• pompa hamulca przód (niekompletna)
• wiatrak chłodnicy
• podstawka boczna (zgięta i pęka)
• gumowa osłona amorka
• element układu chłodzenia z termostatem (urwany zaczep do ramy)
• obejma rolgazu
• handbary (kiedyś były polakierowane ale lakier zaczął pękać i odchodzić)
• oryginalne przewody hamulcowe
• podciśnieniowa pompa paliwa (uszkodzona)
• zapasowe klocki przód
• tarcze sprzęgłowe (bdb stan, starte ~0,05mm/tarczę więc jeszcze mogą się przydać. Ze sprężynami założyłem nowe tarcze).
• Zestaw lamp przód (niekompletny)
• kroćce gaźniki<>głowica
• obejmy kroćców
• korpusy 4 gaźników
• górne dekielki gaźników z membranami
• masa drobnicy gaźnikowej pozostałej po ich remoncie.
Uwaga! Widoczna na zdjęciach olejarka, woltomierz oraz uchwyt GPS nie są przedmiotem sprzedaży. Idą do nowego motocykla.
Cena startowa do negocjacji to 9400zł. Nawet taka kwota nie zwróci kosztu zakupu oraz wydatków na akcesoria i doprowadzenie do takiego stanu.
Telefon kontaktowy 695 802 002.
01.jpg
02.jpg
03.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
17.jpg
04.jpg
05.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
czesci 1.jpg
czesci2.jpg
Pozdrawiam
Skowron
Do sprzedania motocykl Yamaha Super Tenere XTZ750, rok produkcji 1990. Przebieg około 78000km (licznikowe 28000km + 50000km nakręcone przez poprzednich właścicieli). Motocykl jest w moich rękach od 2010 roku. Przejeździłem nim 28000km z czego większość na 3 dużych wyjazdach:
• Ukraina (2010)
• Syria, Liban, Jordania (2010)
• Iracki Kurdystan, Iran (2014)
Badanie techniczne do: 18.03.2015
OC do: 20.06.2015
Wyposażenie:
• wysoka szyba
• podgrzewane manetki Oxford (grzeją doskonale)
• duże gmole z ramką na lampę
• stopniowane, przeszyte siedzenie
• stelaż na kufry (centralny givi/kappa, boczne na aluminiaki)
• gniazdo zapalniczki
• przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL
• zmostkowane lampy przednie tak, że świecą obie
• podstawka centralna
• wyprowadzone przewody na halogeny LED + włącznik na kierownicy.
• dwa boczne, aluminiowe kufry Randal
Technicznie motocykl jest w doskonałej kondycji. Na wyjeździe do Iranu (7000km przy czym sporo pałowania przez Turcję) zniknęło raptem 0,3-0,4 podziałki oleju na bagnecie. Tenerka wizualnie wygląda bardzo dobrze ale ma drobne obcierki (gmole, stelaż na kufry boczne od zakładania kufrów) i niewielkie uszkodzenia plastików/lakieru. Jeden boczek ma pęknięte grzybkowe zaczepy.
Poprzedni właściciel zrobił kosmetyczny remont motocykla (malowanie proszkowe ramy i elementów zawieszenia), pomalował plastiki i zbiornik wg wzoru malowania z młodszego rocznika oraz dokupił sporo nowych części (np. wszystkie tarcze hamulcowe, skarpety przedniego zawieszenia, łańcuszek rozrządu).
Przy stanie licznika 17000km (czyli jakieś 67000km), postanowiłem zrobić gruntowny przegląd motocykla. Zakres prac był ogromny. Przestałem liczyć ile to kosztowało. Pod poniższym linkiem znajduje się dokumentacja fotograficzna części prac:
Zakres prac:
• Wymiana łożysk koła przód i tył na łożyska SKF.
• Wymiana łożyska zabieraka.
• Wymiana łożyska główki ramy.
• Przednie koło zostało przeszprychowane (nowe szprychy Yamaha) gdyż niektórych starych szprych już nie dało się ruszyć.
• Przednie zawieszenie zostało rozebrane i wyczyszczone, zostały wymienione uszczelniacze oraz zalane olejem Motul.
• Zaciski hamulcowe (przód oraz tył) zostały rozebrane, wyczyszczone, pomalowane oraz odpowiednio nasmarowane.
• Wymiana śrub mocujące zaciski do lag (nowe Yamaha).
• Wymiana części śrub prowadzących klocki hamulcowe (nowe Yamaha).
• Pompy hamulcowe zostały rozebrane i wyczyszczone.
• Wymiana dolnego łożyska amortyzatora.
• wymiana tulei lewej i prawej wahacza, łożysk ślizgowych, łożysk igiełkowych, uszczelnień oraz osłonki.
• Wymiana przewodów hamulcowych na przewody w stalowym oplocie HEL.
• Odbłyśniki przednich lamp zostały zregenerowane, wkleiłem szkła WESEM, w środku siedzą żarówki Philips Bluevision, oraz oczywiście lampy są zmostkowane, także świecą obie. Elektrycznie zostały podłączone przez przekaźniki bezpośrednio do aku więc nie ma spadków napięcia na starej instalacji. Nigdy, w żadnym pojeździe (ani moto ani auto) nie miałem tak dobrych świateł jak w tenerce.
• Nowy akumulator.
• Zamontowałem polski pancerny regulator napięcia w specjalnie zmajstrowanym uchwycie. Ładowanie w trakcie jazdy wynosi 14,3V-14,4V z włączonymi wszystkimi odbiornikami (m.in. 2 żarówki H4). Dopiero włączenie manetek na maxa trochę obniża napięcie na aku.
• Wszystkie dostępne styki elektryczne zostały wyczyszczone.
• Montaż gniazda zapalniczki.
• Regulacja zaworów.
• Wymiana przewodów zapłonowych.
• Wymiana świec + olej Motul + filtr oleju + filtry powietrza.
• Czyszczenie rozrusznika oraz wymiana oringu na styku z blokiem silnika.
• Remont gaźników:
- Wymiana wszystkich oringów (dysze główne, śruby składu mieszanki, pod białym plastikiem z rurką emulsyjną, uchwyt pływaka)
- Uszczelki na styku elementu z dyszami oraz korpusu gaźników
- Rurki emulsyjne.
- Iglice.
- Iglice ssania.
- Ustawienie poziomu paliwa.
- Synchronizacja.
• W moto jest założona elektryczna pompka paliwa mitsubishi (założyłem nowe styki). Zaślepiony wężyk do podciśnieniowej pompki jest wyprowadzony.
• Wymiana uszczelek kraników.
• W podstawkę boczną jest wspawana grubościenna rurka gdyż oryginalna podstawka jest ciut słaba, gnie się i pęka.
• Po ostatnim wyjeździe wymieniłem tarcze sprzęgła oraz sprężyny. Sprzęgło trochę się ślizgało na zimnym silniku (nie sposób było to wyregulować) i okazało się, że siadły sprężyny co widać na zdjęciach.
• Wymiana zębatki zdawczej + nakrętki + zabezpieczenia.
• Wymiana czujnika stopu tył oraz śruby klamki sprzęgła.
Dodatkowo do motocykla daję sporo części zamiennych/pozostałości po przeglądzie:
• szprychy przedniego koła (na ok. połowę koła)
• cewka zapłonowa
• moduł zapłonowy
• dźwignia zmiany biegów + cięgno + śruba
• linka sprzęgła
• klamka sprzęgła + hamulca
• dętka przód + tył Michelin
• komplet opon Metzeller Tourance w bdb stanie
• pompa hamulca przód (niekompletna)
• wiatrak chłodnicy
• podstawka boczna (zgięta i pęka)
• gumowa osłona amorka
• element układu chłodzenia z termostatem (urwany zaczep do ramy)
• obejma rolgazu
• handbary (kiedyś były polakierowane ale lakier zaczął pękać i odchodzić)
• oryginalne przewody hamulcowe
• podciśnieniowa pompa paliwa (uszkodzona)
• zapasowe klocki przód
• tarcze sprzęgłowe (bdb stan, starte ~0,05mm/tarczę więc jeszcze mogą się przydać. Ze sprężynami założyłem nowe tarcze).
• Zestaw lamp przód (niekompletny)
• kroćce gaźniki<>głowica
• obejmy kroćców
• korpusy 4 gaźników
• górne dekielki gaźników z membranami
• masa drobnicy gaźnikowej pozostałej po ich remoncie.
Uwaga! Widoczna na zdjęciach olejarka, woltomierz oraz uchwyt GPS nie są przedmiotem sprzedaży. Idą do nowego motocykla.
Cena startowa do negocjacji to 9400zł. Nawet taka kwota nie zwróci kosztu zakupu oraz wydatków na akcesoria i doprowadzenie do takiego stanu.
Telefon kontaktowy 695 802 002.
01.jpg
02.jpg
03.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
17.jpg
04.jpg
05.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
czesci 1.jpg
czesci2.jpg
Pozdrawiam
Skowron
Komentarz