Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Płyn chłodniczy - jaki ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Płyn chłodniczy - jaki ?

    Czas na pierwszą dolewkę płynu chłodniczego, jednak nie mam pewności jaki powinienem dolać. W serwisówce polecają glikol etylenowy na pół z wodą destylowaną - po zabarwieniu obecnego płynu ( zielony ) podejrzewam, że to ECO2000 czyli glikol propylenowy. Chyba lepiej wlać ten łagodniejszy płyn niż kombinować na ślepo z etylowym, co wy o tym sądzicie ? A jakiego płynu chłodniczego Wy używacie ?

    #2
    Ale rozważania

    Zlej cały płyn, kup 2 litry Petrygo do chłodnic aluminiowych i zostanie na dolewkę.
    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

    Komentarz


      #3
      Z obecnym stanem wiedzy wolę się najpierw zapytać, niż zrobić coś na szybko i potem drapać się po głowie mówiąc "Ale jak to się mogło stać?.. "

      Wszelkie wymiany płynów zostawię na okres zimowy, na razie doleję ECO i będzie dobrze mam nadzieję

      Komentarz


        #4
        Dolejesz wody i też się nic nie stanie. A i jeszcze pytanie gdzie dolewasz? Do zbiorniczka pod siedzeniem czy bezpośrednio po odkręcaniu korka koło zegarów?
        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
        sigpic

        Komentarz


          #5
          MArcin dobrze gada, możesz też wody nalać ewentualnie, tylko destylowanej.
          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

          Komentarz


            #6
            Do zbiorniczka wyrównawczego mam zamiar dolać

            Komentarz


              #7
              Tam nie, chyba, że do uzupełnienia tylko w nim. Dolewasz do pełna pod korek od termostatu - pod lewą owiewką.
              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

              Komentarz


                #8
                Na razie chcę tylko uzupełnić płyn, bo jest pod kreską. Całość wymienię na zimę

                Komentarz


                  #9
                  Pamiętaj, że układ chłodzenia w motocyklu i samochodzie działa troszkę inaczej. Zobacz gdzie w aucie masz najwyższy punkt chłodnicy, a gdzie najwyższy punkt zbiorniczka wyrównawczego.
                  Jeśli w zbiorniczku ubyło, to mozesz wlać nawet zwykłej wody. Odkręć lepiej korek wlewu do termostatu i zobacz czy tam nie brakuje płynu. Jeśli masz walnięty korek wlewu, który jest b. ważny to może np. tam tak być.
                  --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                  Komentarz


                    #10
                    Lukass a ty w końcu kupiłeś nowy korek do chłodnicy? Ja jak naleje na max do układu i pół stanu w zbiorniczku i pojeżdże trochę to mam max w zbiorniczku a potem poziom znów się obniża do połowy, za chiny nie wiem jak ten płyn tam wraca spowrotem, innej drogi jak przez korek nie ma. Czy podciśnienie które się robi przy stygnięciu silnika zasysa płyn znów do układu ?? Bo innego wytłumaczenia nie widzę.
                    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                    sigpic

                    Komentarz


                      #11
                      Nabyłem i szczerze powiedziawszy jest znaczna różnica w twardości sprężyny, która jest taka jak powinna być. W zeszłym sezonie raz na jakiś czas zbiorniczek napełniał się płynem wydalonym z ukł. chłodzenia. W tym roku ani razu.

                      Marcin, ten korek to zwykły zawór dwukierunkowy, także w jedną i drugą stronę płyn przy ciśnieniu i podciśnieniu może przepłyać. Uważam, że jeśli u ciebie zbyt często nawet przy niższej temp. płyn idzie do zbiorniczka, to jest nie halo. Wiesz, że płyn wrze pod ciśnieniem do ok. 120stC, a np. przy popsutym korku będzie to np. 105 stopni.
                      --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta

                        Marcin, ten korek to zwykły zawór dwukierunkowy, także w jedną i drugą stronę płyn przy ciśnieniu i podciśnieniu może przepływać.
                        No właśnie mnie to zastanawia, bo dajmy od dołu jak płyn naciska na sprężynę to czaje pod większym ciśnieniem się ona ugina i puszcza płyn do zbiorniczka ale nie obczajam jak może spowrotem przez tą uszczelkę gumową wrócić do układu, przecież wtedy podciśnienie powoduje większą siłę dociskania sprężyny do korpusu, tak mi się wydaje.

                        No ale nic ja też zmienię korek i zobaczymy co będzie się działo. Ty zamawiałeś gdzieś na necie czy kupiłeś na miejscu w jakimś sklepie? Może masz zapasowy tez nówke?
                        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                        sigpic

                        Komentarz


                          #13
                          Na allegro za ok. 30 zł z tego co pamietam. Ma mieć 1.1, a nie 0,9.
                          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                          Komentarz


                            #14
                            Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
                            Na allegro za ok. 30 zł z tego co pamietam. Ma mieć 1.1, a nie 0,9.
                            No dobra ale od czego? Od tico czy innego wynalazku? Bo jak powiem w sklepie że do st to powiedzą od razu że do motorów nic nie mają

                            Taki może być?

                            Ostatnio edytowany przez marcinjunak; 46.
                            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                            sigpic

                            Komentarz


                              #15
                              O tak ło własnie mam
                              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X