Czas na pierwszą dolewkę płynu chłodniczego, jednak nie mam pewności jaki powinienem dolać. W serwisówce polecają glikol etylenowy na pół z wodą destylowaną - po zabarwieniu obecnego płynu ( zielony ) podejrzewam, że to ECO2000 czyli glikol propylenowy. Chyba lepiej wlać ten łagodniejszy płyn niż kombinować na ślepo z etylowym, co wy o tym sądzicie ? A jakiego płynu chłodniczego Wy używacie ?
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Płyn chłodniczy - jaki ?
Zwiń
X
-
Dolejesz wody i też się nic nie stanie. A i jeszcze pytanie gdzie dolewasz? Do zbiorniczka pod siedzeniem czy bezpośrednio po odkręcaniu korka koło zegarów?Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Pamiętaj, że układ chłodzenia w motocyklu i samochodzie działa troszkę inaczej. Zobacz gdzie w aucie masz najwyższy punkt chłodnicy, a gdzie najwyższy punkt zbiorniczka wyrównawczego.
Jeśli w zbiorniczku ubyło, to mozesz wlać nawet zwykłej wody. Odkręć lepiej korek wlewu do termostatu i zobacz czy tam nie brakuje płynu. Jeśli masz walnięty korek wlewu, który jest b. ważny to może np. tam tak być.--== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--
Komentarz
-
Lukass a ty w końcu kupiłeś nowy korek do chłodnicy? Ja jak naleje na max do układu i pół stanu w zbiorniczku i pojeżdże trochę to mam max w zbiorniczku a potem poziom znów się obniża do połowy, za chiny nie wiem jak ten płyn tam wraca spowrotem, innej drogi jak przez korek nie ma. Czy podciśnienie które się robi przy stygnięciu silnika zasysa płyn znów do układu ?? Bo innego wytłumaczenia nie widzę.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Nabyłem i szczerze powiedziawszy jest znaczna różnica w twardości sprężyny, która jest taka jak powinna być. W zeszłym sezonie raz na jakiś czas zbiorniczek napełniał się płynem wydalonym z ukł. chłodzenia. W tym roku ani razu.
Marcin, ten korek to zwykły zawór dwukierunkowy, także w jedną i drugą stronę płyn przy ciśnieniu i podciśnieniu może przepłyać. Uważam, że jeśli u ciebie zbyt często nawet przy niższej temp. płyn idzie do zbiorniczka, to jest nie halo. Wiesz, że płyn wrze pod ciśnieniem do ok. 120stC, a np. przy popsutym korku będzie to np. 105 stopni.--== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--
Komentarz
-
Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
Marcin, ten korek to zwykły zawór dwukierunkowy, także w jedną i drugą stronę płyn przy ciśnieniu i podciśnieniu może przepływać.
No ale nic ja też zmienię korek i zobaczymy co będzie się działo. Ty zamawiałeś gdzieś na necie czy kupiłeś na miejscu w jakimś sklepie? Może masz zapasowy tez nówke?Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Zamieszczone przez LukaSS Zobacz postaNa allegro za ok. 30 zł z tego co pamietam. Ma mieć 1.1, a nie 0,9.
Taki może być?
Ostatnio edytowany przez marcinjunak; 46.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
Komentarz