Odtwarzamy temat, mocno opisany tu: http://africatwin.com.pl/showthread....yrzecki&page=4
i tu: http://suzukidr.pl/forum/index.php?a...=4207&page=2#1
MAPA
===
szanując Twoją wiedzę dorzucę coś od siebie - dorzucę swoje 4 grosze:
*od zeszłego roku jest wielka nagonka w związku z projektem Natura 2000, koniecznie złap języka na Wysokiej lub na "trzeciej trasie" (Pzw 724) - bo straszyli ostatnio, że będzie IV wojna kratowa...
*jestem na bunkrowiec.com i opuszczone.com pod tym samym nickiem co tu - może się znamy ?
,
* minimum to powinien przeczytać każdy przed wyjazdem http://www.fortress.hg.pl
* na Odcinku Południowym faktycznie oprócz Śluzy A1 1 Ołoboku i młynu + śluzy k/Przetocznicy dla "nie-pasjonatów" nie ma nic ciekawego. (Ale te dwa obiekty .... palce lizać)
* na Odcinku środkowym:
- proponuję zajrzeć do Kędryny w Boryszynie i przenocować u mniej (również można w namiotach) - klimat miejsca i gospodyni oraz informacje o MRU... bezcenne
- w samym Boryszynie (w drodze na Pętle Boryszyńską) macie unikalny obiekt broniący kanału - maskowany na stodołe, z zalanym dołem aż do 2005 (?) roku (więcej w internecie)
- co do podziemi ... wiadomo ... piękne - kto był raz to tam wróci


- na Pętli Boryszyńskiej ... komercja
... ale robi wrażenie

- w Wysokiej warto zobaczyć obiekt w którym inspekcji dokonał Adolf (w 1938), a załoga była tak twarda, że nie poddała się tylko wysadziła
zresztą zobaczcie sami
http://www.youtube.com/watch?v=_T5Bs4-E9N4&NR=1
- na wyjeździe E61 wejście tylko przez komin
- na nieskończonym wyjeździe E62 wodnik zamurowany (ale wiara miałaby niezłą misję gdybyś ich tam zabrał
)
- 717 ... kolejna komercja, ale jest światło, pamiątki, T34 ... i inne komercyjne pierdoły ... dla "nie_pasjonatów" może być tam fajnie

- w Kęszycy .. koszary są już ucywilizowane, zostały piękne garaże
i kąpiel w jeziorze 

- na trzeciej trasie warto przejechać się tak

*na odcinku północnym: polecam 743 (kolo kanału przy drodze Międzyrzecz- Pieski)i jego oryginalne napisy, oraz (bardzo niebezpieczny!) 745 (po drugiej stronie drogi)
*grupa Schill ... wiadomo
*mosty przesuwne w Bledzewie,
*most obrotowy w Starym Dworku (2 lata temu sam go kręciłem korbą !, mechanizm "kumulacji energii" już nie działa, ale zewnętrzna korba tak
)

i tak to robili zimą
*zapora na Jeziorze Bledzewskim to niemiecka hudroeletrownia - zobacznie napisy tam gdzie wychodzą z niej druty


*koniecznie Ludendorf, w tym koszary !
i poboczne tematy:
**schron głowic nuklearnych koło Jeziora Buszno http://www.zumi.pl/,Mi%EAdzyrzecz_,S...,namapie.html?


(btw - zwiedziłem ostatnio taki obiekt w stanie perfekcyjnym http://www.vimeo.com/21850292 )
** kajaki: płynęliśmy kiedyś Obrą ze Zbąszynia do GW Ludendorf, na pewno można spłynąć z Paklicka na południe, co do odcinka północnego (poza Obrą) to nie wiem.
*** podobny temat tu http://suzukidr.pl/forum/index.php?a...ic=3249&page=0
===
apropos klapek i chodzenia przy świetle komórki ... i takich tam wynalazków:
w latach 90-tych oficjalnie na Odcinku centralnym zginęło kilka osób: 16 letnia harcerka Agnieszka spadła do szybu na Boryszyńskiej, Dudek (chyba) z Poznania spadł i nadział się na druty, Gonzo (spłonął)... tyle pamiętam
Pamiętajcie, że część obiektów na klatki ( na Odcinku centralnym klatki do podziemi sięgające 8 pięter, na Schilu bez poręczy, na 745 bardzo niebezpieczna niezabezpieczona studnia klatki) - do tego zapadnie 3m tuż za drzwiami wejściowymi, klatki wewnętrzne, pręty zbrojenia wiszące ze stropów po wybuchach.
Najlepiej schodzić do obiektu mając w ręku dobry plan tego obiektu, mając latarkę, dobre buty ... czasem kask na głowie lub choćby czapkę. Naprawdę ... nie ma żartów.
Wyciągam conieco z linku z forum suzukidr.pl:
Literatura
*Dla mniej wymagających jest (wyczerpująca dostatecznie temat) pozycja: Międzyrzecki Rejon Umocniony - Miniewicz Janusz, Perzyk Bogusław. (oczywizcie rózni "experci" zarzucają jej kilka błędów, ale ja się na niej wychowałem).
*możesz w ciemno brać wszystko by Anna Kędryna lub Robert Jurga. Np.
* http://www.fortyfikacje.net/strona/donjon.htm (tu masz namiar do Anny Kedryny (tradycyjny i elektroniczny)
*Wyposażenie socjalne obiektów fortyfikacji niemieckiej 1933 â?? 1944, Anna Kędryna, Robert Jurga, Wydawca: Donjon Kraków 1999.
*Architectura Militaris w rysunkach perspektywicznych
Robert Jurga, Wydawca: Donjon Kraków 2001.
Twierdza Kostrzyn, Grupa Warowna Schill (MRU), Wał Zachodni (Westwall)Linia Mołotowa Brusno Stare, Boryszyn.
*są też mapy (z podziałem na 3 odcinki) z punktami GPS (koordynaty Werków)
na 99% możesz to kupić też na miejscu w Boryszynie
linki:
===
poszperałem na http://www.fortress.hg.pl/pliki_htm/news/news_03_10.htm
nic nie znalazłem o Natura 2000, oprócz tego że ma być kolejna "wojna kratowa" - apropos wojny kratowej - kraty na A61 wywalali różnie, najbardziej "legalnie" ciągnikiem rolniczym...
-> no i zalinkowaem sobie w Ulubionych całe MRU na GoogleMaps
http://mapy.google.pl/maps/ms?msa=0&...h&source=embed
JAK POMYŚLE O STARYCH FUNZUINACH i i xerowanych mapkach, odrysowywanych ręcznie itd w latach 90'tych ... a tu normalnie wszystko na zdjęciach satelitarnych z opisem.... rewelka
Korner

708 - mnie tam strasznie pokrzywy i komary kiedys zmasakrowały
Co do zabagnienia - wiesz od 3 lata mamy bardzo wysoki poziom wód, więc wszystko się mogło zmienić. Koniecznie opisz opisz trase kajakiem!
W pobliżu na torach jest zachowana zapora kolejowa (to ciekawe bardziej dla maniaków
) podobna (drogowa) jest koło 727
a wogóle na skróty do esencji o MRU na stronie fortress http://www.fortress.hg.pl/owb/mapa_central1.htm
i taaaki deserek dla koneserów : http://klub.chip.pl/twarogal/sergius...Strumykiem.pdf
===
i tu: http://suzukidr.pl/forum/index.php?a...=4207&page=2#1
MAPA
===
szanując Twoją wiedzę dorzucę coś od siebie - dorzucę swoje 4 grosze:
*od zeszłego roku jest wielka nagonka w związku z projektem Natura 2000, koniecznie złap języka na Wysokiej lub na "trzeciej trasie" (Pzw 724) - bo straszyli ostatnio, że będzie IV wojna kratowa...
*jestem na bunkrowiec.com i opuszczone.com pod tym samym nickiem co tu - może się znamy ?

* minimum to powinien przeczytać każdy przed wyjazdem http://www.fortress.hg.pl
* na Odcinku Południowym faktycznie oprócz Śluzy A1 1 Ołoboku i młynu + śluzy k/Przetocznicy dla "nie-pasjonatów" nie ma nic ciekawego. (Ale te dwa obiekty .... palce lizać)
* na Odcinku środkowym:
- proponuję zajrzeć do Kędryny w Boryszynie i przenocować u mniej (również można w namiotach) - klimat miejsca i gospodyni oraz informacje o MRU... bezcenne
- w samym Boryszynie (w drodze na Pętle Boryszyńską) macie unikalny obiekt broniący kanału - maskowany na stodołe, z zalanym dołem aż do 2005 (?) roku (więcej w internecie)
- co do podziemi ... wiadomo ... piękne - kto był raz to tam wróci



- na Pętli Boryszyńskiej ... komercja


- w Wysokiej warto zobaczyć obiekt w którym inspekcji dokonał Adolf (w 1938), a załoga była tak twarda, że nie poddała się tylko wysadziła
zresztą zobaczcie sami

- na wyjeździe E61 wejście tylko przez komin

- na nieskończonym wyjeździe E62 wodnik zamurowany (ale wiara miałaby niezłą misję gdybyś ich tam zabrał

- 717 ... kolejna komercja, ale jest światło, pamiątki, T34 ... i inne komercyjne pierdoły ... dla "nie_pasjonatów" może być tam fajnie

- w Kęszycy .. koszary są już ucywilizowane, zostały piękne garaże



- na trzeciej trasie warto przejechać się tak


*na odcinku północnym: polecam 743 (kolo kanału przy drodze Międzyrzecz- Pieski)i jego oryginalne napisy, oraz (bardzo niebezpieczny!) 745 (po drugiej stronie drogi)
*grupa Schill ... wiadomo
*mosty przesuwne w Bledzewie,
*most obrotowy w Starym Dworku (2 lata temu sam go kręciłem korbą !, mechanizm "kumulacji energii" już nie działa, ale zewnętrzna korba tak


i tak to robili zimą
*zapora na Jeziorze Bledzewskim to niemiecka hudroeletrownia - zobacznie napisy tam gdzie wychodzą z niej druty



*koniecznie Ludendorf, w tym koszary !
i poboczne tematy:
**schron głowic nuklearnych koło Jeziora Buszno http://www.zumi.pl/,Mi%EAdzyrzecz_,S...,namapie.html?


(btw - zwiedziłem ostatnio taki obiekt w stanie perfekcyjnym http://www.vimeo.com/21850292 )
** kajaki: płynęliśmy kiedyś Obrą ze Zbąszynia do GW Ludendorf, na pewno można spłynąć z Paklicka na południe, co do odcinka północnego (poza Obrą) to nie wiem.
*** podobny temat tu http://suzukidr.pl/forum/index.php?a...ic=3249&page=0
===
apropos klapek i chodzenia przy świetle komórki ... i takich tam wynalazków:
w latach 90-tych oficjalnie na Odcinku centralnym zginęło kilka osób: 16 letnia harcerka Agnieszka spadła do szybu na Boryszyńskiej, Dudek (chyba) z Poznania spadł i nadział się na druty, Gonzo (spłonął)... tyle pamiętam
Pamiętajcie, że część obiektów na klatki ( na Odcinku centralnym klatki do podziemi sięgające 8 pięter, na Schilu bez poręczy, na 745 bardzo niebezpieczna niezabezpieczona studnia klatki) - do tego zapadnie 3m tuż za drzwiami wejściowymi, klatki wewnętrzne, pręty zbrojenia wiszące ze stropów po wybuchach.
Najlepiej schodzić do obiektu mając w ręku dobry plan tego obiektu, mając latarkę, dobre buty ... czasem kask na głowie lub choćby czapkę. Naprawdę ... nie ma żartów.
Wyciągam conieco z linku z forum suzukidr.pl:
Literatura
*Dla mniej wymagających jest (wyczerpująca dostatecznie temat) pozycja: Międzyrzecki Rejon Umocniony - Miniewicz Janusz, Perzyk Bogusław. (oczywizcie rózni "experci" zarzucają jej kilka błędów, ale ja się na niej wychowałem).
*możesz w ciemno brać wszystko by Anna Kędryna lub Robert Jurga. Np.
* http://www.fortyfikacje.net/strona/donjon.htm (tu masz namiar do Anny Kedryny (tradycyjny i elektroniczny)
*Wyposażenie socjalne obiektów fortyfikacji niemieckiej 1933 â?? 1944, Anna Kędryna, Robert Jurga, Wydawca: Donjon Kraków 1999.
*Architectura Militaris w rysunkach perspektywicznych
Robert Jurga, Wydawca: Donjon Kraków 2001.
Twierdza Kostrzyn, Grupa Warowna Schill (MRU), Wał Zachodni (Westwall)Linia Mołotowa Brusno Stare, Boryszyn.
*są też mapy (z podziałem na 3 odcinki) z punktami GPS (koordynaty Werków)
na 99% możesz to kupić też na miejscu w Boryszynie
linki:
===
poszperałem na http://www.fortress.hg.pl/pliki_htm/news/news_03_10.htm
nic nie znalazłem o Natura 2000, oprócz tego że ma być kolejna "wojna kratowa" - apropos wojny kratowej - kraty na A61 wywalali różnie, najbardziej "legalnie" ciągnikiem rolniczym...

-> no i zalinkowaem sobie w Ulubionych całe MRU na GoogleMaps

JAK POMYŚLE O STARYCH FUNZUINACH i i xerowanych mapkach, odrysowywanych ręcznie itd w latach 90'tych ... a tu normalnie wszystko na zdjęciach satelitarnych z opisem.... rewelka
Korner

708 - mnie tam strasznie pokrzywy i komary kiedys zmasakrowały

Co do zabagnienia - wiesz od 3 lata mamy bardzo wysoki poziom wód, więc wszystko się mogło zmienić. Koniecznie opisz opisz trase kajakiem!
W pobliżu na torach jest zachowana zapora kolejowa (to ciekawe bardziej dla maniaków

a wogóle na skróty do esencji o MRU na stronie fortress http://www.fortress.hg.pl/owb/mapa_central1.htm
i taaaki deserek dla koneserów : http://klub.chip.pl/twarogal/sergius...Strumykiem.pdf
===
Komentarz