O ile atesty na kask są ważne o tyle atesty na zbroję są wg mnie mniej ważne - choć znajdą się pewnie i tacy co mają deskę sedesową z atestem TUV
:
kilka ochraniaczy na siatce tak na prawdę daje ochronę ... niepełną i żaden symbol CE tu nie pomoże
- szczególnie gdy jeździ się bez koszulki lub kurtki - szanse na to że ślig po asfalcie zetrze siatkę i poprzesuwa ochraniacze są duże (nie wiem czy są siatki kevlarowe lub Cordurowe)
- wywrotka w krzaki i uszkodzenia ciała poprzez przebicie w miejscach niechronionych są duże (Buzer chroni lepiej mostek, bo nie ma łączenia na środku - ale zbroja ma więcej powierzchni chronionej łączenie), kurtka z Cordury działa tu jak kamizelka kuloodporna
- jeśli jakakolwiek zbroja jest pod dobrą kurtką (np. Cordura) - chroni na pewno dużo lepiej niż małe wkładki z symbolem CE
Nie słyszałem jednak by komuś pękły ochraniacze jak płyty CD... możesz podać jakie to były ochraniacze ?
ps - ja w testy nie bardzo wierze - np testy GWIAZDKOWE NCAP ... producenci nauczyli się jak konstruować samochody pod testy. Śmiechu warte jest uzyskanie piątej gwiazdki przez samochód tylko dlatego, że zagłówek został pochylony o 5% ... no i auto ma 5 *****
w art linkowanym powyżej napisano:
"Aby zachować wartości graniczne, producenci często decydują się na małe powierzchnie chronione"

kilka ochraniaczy na siatce tak na prawdę daje ochronę ... niepełną i żaden symbol CE tu nie pomoże
- szczególnie gdy jeździ się bez koszulki lub kurtki - szanse na to że ślig po asfalcie zetrze siatkę i poprzesuwa ochraniacze są duże (nie wiem czy są siatki kevlarowe lub Cordurowe)
- wywrotka w krzaki i uszkodzenia ciała poprzez przebicie w miejscach niechronionych są duże (Buzer chroni lepiej mostek, bo nie ma łączenia na środku - ale zbroja ma więcej powierzchni chronionej łączenie), kurtka z Cordury działa tu jak kamizelka kuloodporna

- jeśli jakakolwiek zbroja jest pod dobrą kurtką (np. Cordura) - chroni na pewno dużo lepiej niż małe wkładki z symbolem CE
Nie słyszałem jednak by komuś pękły ochraniacze jak płyty CD... możesz podać jakie to były ochraniacze ?
ps - ja w testy nie bardzo wierze - np testy GWIAZDKOWE NCAP ... producenci nauczyli się jak konstruować samochody pod testy. Śmiechu warte jest uzyskanie piątej gwiazdki przez samochód tylko dlatego, że zagłówek został pochylony o 5% ... no i auto ma 5 *****
w art linkowanym powyżej napisano:
"Aby zachować wartości graniczne, producenci często decydują się na małe powierzchnie chronione"
Komentarz