Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jakie opony są najlepsze do XT i XTZ? Opinie, oceny, zestawienia....

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Witam!

    Mam takie pytanie odnośnie HEIDENAU K60.
    Kolega taką kupił 110/80-18. Jest na niej oznaczenia M+S.
    Czy to oznacza że to zimówka?? Widziałem kiedyś na necie że są takie specjalnie do jazdy w niskich temp. (0-10C coś w tym stylu).
    Głupio by było na takiej latać w upale.
    Podpowiedzcie jak są opisane K60 które macie i czy kojarzycie takie oznaczenia.

    Pozdrawiam
    Tomek

    Komentarz


      Mam K60 (bez M+S) i moim zdaniem są bardzo dobre na szosa/szutry/plaża 50/30/20.
      Jeżeli Twój kolega kupił z oznaczeniem M+S to znaczy że wybrał wersje błotno-śniegową z zimową mieszanką gumy typu Snow-Tex. Jedyne co jej grozi to szybsze zużycie na asfalcie.
      Generalnie to najbardziej opłacalna opona mając na uwadze cenę nabycia, szybkość zużycia, właściwości jezdne, szosa/szutry 50/50. Przebiegi grubo ponad 10000 km.
      Seryjnie u konkurencji http://www.dualsportafrica.com/BMWF800gs.htm
      sigpic

      Komentarz


        Miałem w NX 650 właśnie M+S (całkiem fajnie trzymały na asfalcie) i jest to oponka dedykowana dla niższych temperatur - w opisie często pojawia się błoto+śnieg - szybkość zużycia zatrważająca 4tkm i zostało ze 30%.
        Obecnie założyłem do Teresy k60 o oznaczeniu M/C na przód i Mitaska E-07 tył - dopiero 1,3 tkm (jest ok.- dopiero zjechały się cycki) i nadzieja na to że ten k60 wytrzyma jeszcze z 10tkm

        Komentarz


          Kolega pisze że na tej oponce jest oznaczenie:

          Heidenau K60 110/80-18 M/C 58S M+S Regelfelge 2.50x18 Load range C max load 520 LBS

          No i teraz to nie wiem co o tym myśleć bo jest i"M/C" i "M+S". Ale z tego co piszę Czczen to wygląda na zimówkę. Chyba ???

          Komentarz


            Jeżeli jest oznaczenie M+S to zimówka(tzw. snowtex) jak go brak to normalna oponka - jak pisałem fajnie się jeździ na suchym asfalcie bo dobrze trzyma ale na mokrym już jest nieco gorzej. Czy warto zmieniać ? Co zrobi z ta M+S??? moim zdaniem trzeba ją wykończyć.

            Komentarz


              Dzieki za odpowiedź.
              Teraz wszystko jasne.
              Kolega kupił dopiero co tę oponkę wysyłkowo więc może wymieni na zwyczajną.

              Komentarz


                Mam krótnie porównanie TKCa - wprawdzie tylko parę przelotów po lesie w piachu i błocie na lekko startej oponie, ale wydaje się że TKC ma zbyt przereklamowaną opinię. Na asfalty jak najbardziej miła trzyma nieźle, w deszczu bajka, ale w terenie to tylko szuter i do tego twardy.

                Tył spada z kolein i nie nap[ędza jak normalna kostka - ale to wina bieżnika bocznego. kompletnie nie trzyma (stabilizuje). wracam zatem do E09 bo się Kłodzko zbliża i jakoś trzeba mieć na czym latać

                Komentarz


                  Dlatego właśnie zawsze radzę na tył E09, bo na teren tylny TKC ma za za mało zbyt dużych kostek. Przód za to trzyma na prawdę ładnie.
                  Niemniej wczoraj marcinjunak na 950 miał kpl. TKC i na kopnym piachu na poligonie nie było widać, aby jakoś mocno go ograniczały.
                  sigpic

                  Komentarz


                    Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
                    Dlatego właśnie zawsze radzę na tył E09, bo na teren tylny TKC ma za za mało zbyt dużych kostek. Przód za to trzyma na prawdę ładnie.
                    Niemniej wczoraj marcinjunak na 950 miał kpl. TKC i na kopnym piachu na poligonie nie było widać, aby jakoś mocno go ograniczały.
                    Ja na tkc nie powiem nic złego, do tej pory na kostkach jeździłem ale tylko crossowych i to w innym moto wiec przygoda z kostkami na asfalt zaczęła się dość nie dawno. Na tyle mam juz zjechaną w 3/4 i niedługo wymiana a na piachu daje sobie rade zajebiscie i co najważniejsze moto nie chodzi bokami jeśli się nie postarasz tylko trzyma tor jazdy, uślizgi nawet przy nawrotach w pełni da się kontrolować, na błoto jest tylko jedno wyjście PPH żeby się szybko oczyszczała może to też inna sprawa ale ja mam 150kę, 140 albo 130 będzie się inaczej zachowywała na pewno i przy innej wadze moto.
                    Inna spawa że na asfalcie ostatnio i mokrym po małym deszczyku się przestraszyłem przejeżdżając wzdłuż łatanego asfaltu i klejonej łacie jakąś smołą po bokach, moto rzucało jak kota po obierkach, przód jak by tracił momentalnie przyczepność, nie dało sie utrzymac moto przy prędkości ok 120 bo aż strach, a co dopiero przy hamowaniu. Na prostym asfalcie nie widać żadnych niepokojących znaków, hamuje normalnie oczywiście nie jak opona na asfalt i trzeba uważać żeby nie zblokować. Zastanawiam się nad kupnem tkc na tył teraz ale nie mam zbytnio komu sprzedać opony którą już mam w garażu, Mefo Super Explorer też 150/70/18. Zobaczymy jak wyjdzie z kasą.

                    Pytanie. Do jakiej wysokości bieżnika po środku na tyle można taką tkc dymać? Do przepisowych 3mm czy raczej wcześniej wywalić?
                    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                    sigpic

                    Komentarz


                      Czy waszym zdaniem ten zestaw sprawdzi się na szosie, szutrach i miękkim/ mokrym gruncie?

                      Przód CONTINENTAL TKC 80 Twinduro Front 110/80B19 59Q
                      Tył HEIDENAU K60 Scout 150/70B17

                      Pozdrawiam
                      sylwester

                      Komentarz


                        tył nie daje rady na miekkim, przod w miare
                        Enduro nie klęka
                        R 1100 GS '99 - limonka
                        Pajero 3.2 DiD '03

                        Komentarz


                          Zaczytuje się postami lecz nie znalazłem konkretnej wskazówki co do odpowiedniego zestawienia opon.
                          Mianowicie moto w 60% procentach używane na asfalcie, natomiast 40% to drogi gruntowe oraz dukty, ścieżki leśne.
                          Pierwotnie myślałem o kombinacji tkc80 oraz e07 - czy to dobre rozwiązanie? Może jakieś inne koncepcje?
                          Czy Koledzy znacie dobry (ceny) sklep on-line z ogumieniem?

                          Komentarz


                            Odnośnie cen to musisz porównać w kilku miejscach, ja ostatnio zamawiam w "netcar" może nie najtaniej ,ale zwykle kurier gratis i dostawa w jeden dzień.
                            "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

                            Komentarz


                              Zamieszczone przez pdw88 Zobacz posta
                              Zaczytuje się postami lecz nie znalazłem konkretnej wskazówki co do odpowiedniego zestawienia opon.
                              Mianowicie moto w 60% procentach używane na asfalcie, natomiast 40% to drogi gruntowe oraz dukty, ścieżki leśne.
                              Pierwotnie myślałem o kombinacji tkc80 oraz e07 - czy to dobre rozwiązanie? Może jakieś inne koncepcje?
                              Czy Koledzy znacie dobry (ceny) sklep on-line z ogumieniem?
                              Przelatałem jakieś 15 tyś na zestawie K60 przód - E-07 tył i uważam że był to niezły zestaw
                              E-07 jeszcze może polatać i K60 ma wystarczyć na dojazd asfaltem do Albanii - (w terenie (kopny piasek i błoto) ten zestaw nie robi) - na szutry ,twarde ścieżki może być ale do tego to i anakee dadzą radę
                              Tkc 80 + E-07 wydaje się być lepszym wyborem - tylko trzeba mieć świadomość że ... w stosunku 3 do 1 ( 3 tkc na 1 E-07) i bardzo dużą różnicę w przyczepności na asfalcie ... mokrym Jeżeli tkc pozwoli na piękne złożenia to tył będzie odpływał.
                              Lepsze to niż ucieczka przodu ... ale nie wiem czy zbyt duża różnica w przyczepności nie zepsuje radości z jazdy - do TKC dobrałbym np E-10 (praktycznie kopia tkc ale nieco bardziej wytrzymała)

                              Komentarz


                                zamiast mitasa na tył weź Michelin T63. Bieżnik ten sam ale na mokrym trzyma bardzo ładnie.

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X