Zamieszczone przez dejv667
Zobacz posta
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Jakie opony sÄ… najlepsze do XT i XTZ? Opinie, oceny, zestawienia....
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez dejv667 Zobacz posta
Zasadniczo nie wybieram sie w błoto, plan jest na około 70% asfaltu a reszta to twarde drogi (szuter, piach, kamienie), w błoto nie planuje się zapuszczać.
Nie ukrywam, że asfalt jest tu prio i uzytkowanie w codziennych warunkach. Moto ma jeździc również gdy leje jak z cebra itd.
Jeśli rozsmakujesz się w offowych zabawach to pewnie przejdziesz do kolejnego etapu. Kilka kompletów, zestaw łyżek i częste wymiany w zależności od planów wyjazdowych.
Komentarz
-
2 lata temu na Nordkapp i z powrotem moja Dunlop Trailmax nówka zeszła prawie do drutów, K60 Scout kumpla (już z jakimś przebiegiem) spokojnie dała radę. Było sporo deszczu.
W zeszłym roku na nowej K60 Scout zrobiłem 8,5 tys. (trasy, trochę szutru, trochę deszczu), ledwo ją drasnęło. Do przyczepności nie mam zastrzeżeń poza górskimi kamienistymi drogami, ale do tego akurat ta opona nie jest przewidziana.
Komentarz
-
Dzięki za odpowiedz, ja na Scaut akurat jeździłem po błotach...i td - to super! Teraz na 100% wezmę Scauta do tenerki,w lato chce pojechać na wlochy, +-2k kmOstatnio edytowany przez AndrzejGO; 5009.
Komentarz
-
Zamieszczone przez AndrzejGO Zobacz postaDzięki za odpowiedz, ja na Scaut akurat jeździłem po błotach...i td - to super! Teraz na 100% wezmę Scauta do tenerki,w lato chce pojechać na wlochy, +-2k km
Jak byś miał do przejechania 20 tys km to tak, w żadnym innym przypadku nie kupił bym tej opony.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
to że jeden marszrut będzie po Asfalcie - to jeszcze nic nie znaczy, w ogóle to ja jeżdżę gdzie oczy prowadzą. Na tereze w żadnym razie nie postawie szosowych opon.Ostatnio edytowany przez AndrzejGO; 5009.
Komentarz
-
Zamieszczone przez dejv667 Zobacz postaZakupione Pirelli MT90 AT. Pierwsze 700 km zrobione, głównie w deszczu.
Będę informował o wrażeniach.
Opona generalnie fajna i dobrze trzymająca zarówno na suchym jak i na mokrym asfalcie. Po przedniej nie widać zużycia, tylna znika wyraźnie i już ma 3,5-4mm mięsa z fabrycznych 5.
Jak na razie nie widać różnicy w przyczepności.
W terenie testowałem na szutrze, twardym podłożu itp. Jak dla mnie ok, ale uprzedzam że nie jestem w tym temacie jakimś wyjadaczem.
Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka
Komentarz
-
Zamieszczone przez dejv667 Zobacz postaPękło jakieś 6 tyś km. 95% asfalt, jazda podmiejska i miejska.
Opona generalnie fajna i dobrze trzymająca zarówno na suchym jak i na mokrym asfalcie. Po przedniej nie widać zużycia, tylna znika wyraźnie i już ma 3,5-4mm mięsa z fabrycznych 5.
Jak na razie nie widać różnicy w przyczepności.
W terenie testowałem na szutrze, twardym podłożu itp. Jak dla mnie ok, ale uprzedzam że nie jestem w tym temacie jakimś wyjadaczem.
Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka
Pozdro
Komentarz
-
Bardzo trudny wybór /dobór opon do XTZ 750 ST.
Przede wszystkim, jeżeli znajdzie się akceptowalny kompromis to zazwyczaj nie robią tylnych (tj. dętkowych 140/80 r17).
Koncentruje się już głównie na oponach "lepszych na szosę" z możliwością przejazdu przez lekki teren (utwardzony).... i bez szaleństw
Korzystając z wyszukiwarki na motogumy.pl (można zobaczyć czy są komplety na przód i tył, dobrałem wstępnie:
Brigstone BW502+BW501
Brigstone TW152+TW41
Continental Contiespace (przód i tył)
Dunlop Trailmax (przód i tył)
Dunlop TrailSmart (przód i tył)
Michelin Anakee 3 (p i t)
Michelin Anakee Wild (p i t)
CzytajÄ…c opinie - zawsze coÅ›, te siÄ™ uslizgujÄ…, te buczÄ…, te to te tamto
Wybór ze względu na rozmiar jest ograniczony
Jest ktoś w stanie powiedzieć bierz te i będziesz zadowolony?
Może inna propozycja, której nie ma na wyżej wspomnianej wyszukiwarce?
Pozdrawiam serdecznie
Komentarz
-
Jak kupisz te MT90 będziesz zadowolony, nie musisz się ograniczać do dętkowych, bezdętkowe też mogą być.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Używam od niedawna (3kkm) Bridgestone BattleWing, które kupiłem przez przypadek. Zamówiłem Trailmax'y, ale nie było na stanie i wziąłem co było. Bardzo polecam, choć już 2-3 razy miałem lekki uślizg przedniego koła - na asfalcie. Jednak uważam, że to nie wina samych opon, a ich szerokości (90/90) i mojego silnego przeciwskrętu. Geometrii opony zasadniczo nie zmienisz, a pamiętając, że ST nie jest sportową maszyną, powinno wszystko grać. Jestem z nich naprawdę zadowolony.
Jednak, prawdopodobnie następnym razem wybiorę Pirelli Scorpion Rally StrNaprawdę mi się spodobały i będę chciał je przetestować.
Z pozytywnym nastawieniem można góry /albo Teresę przez góry/ przenosić!
Komentarz
-
Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz postaJak kupisz te MT90 będziesz zadowolony, nie musisz się ograniczać do dętkowych, bezdętkowe też mogą być.
Czyli - mogę kupić bezdętkowe, natomiast zakładam z dętkami???
Nie ma MT90 (A/T - jeśli o tych mówimy, S/T można spotkać) w rozmiarze 140/80 - 17...
- - - Zaktualizowano - - -
Zamieszczone przez Lis Zobacz postaUżywam od niedawna (3kkm) Bridgestone BattleWing, które kupiłem przez przypadek. Zamówiłem Trailmax'y, ale nie było na stanie i wziąłem co było. Bardzo polecam, choć już 2-3 razy miałem lekki uślizg przedniego koła - na asfalcie. Jednak uważam, że to nie wina samych opon, a ich szerokości (90/90) i mojego silnego przeciwskrętu. Geometrii opony zasadniczo nie zmienisz, a pamiętając, że ST nie jest sportową maszyną, powinno wszystko grać. Jestem z nich naprawdę zadowolony.
Jednak, prawdopodobnie następnym razem wybiorę Pirelli Scorpion Rally StrNaprawdę mi się spodobały i będę chciał je przetestować.
Komentarz
Komentarz