Witaj na XTZclub.pl!
Aby pisać posty musisz być zalogowany, a więc uprzednio należy się zarejestrować. Z obsługą forum możesz zapoznać się w FAQ. No i baw się dobrze
Kup dobrą markową używaną nie starą dętkę i na pewno pojeździsz długo, nowa dętka markowa to koszt ok 80zł a używkę kupisz za 20zł
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
W którymś z tematów. Ktoś mądry. Kogo sobie oczywiście teraz nie przypomnę. Uświadamiał dlaczego lepiej zakładać normalne dętki a nie te grubsze. Nie kojarzę o co biegało ale skoro temat został poruszony to może i warto by i zadac to pytanie. Czy lepsiejsza jest zwykła dętka czy ta grubsza.
Im GORZEJ tym LEPIEJ.
Nikt nie mówił że będzie letko.
W którymś z tematów. Ktoś mądry. Kogo sobie oczywiście teraz nie przypomnę. Uświadamiał dlaczego lepiej zakładać normalne dętki a nie te grubsze. Nie kojarzę o co biegało ale skoro temat został poruszony to może i warto by i zadac to pytanie. Czy lepsiejsza jest zwykła dętka czy ta grubsza.
Grube w teren bo wytrzymalsze i odporniejsze na pęknięcia - tam prędkości niewielkie więc OK, ale na trasę nie - bo gruba nagrzewa się bardziej i może wystrzelić
...prawdziwy afrykaner sam wymyśla swoje historie, a potem zaczyna w nie wierzyć...
Grube w teren bo wytrzymalsze i odporniejsze na pęknięcia - tam prędkości niewielkie więc OK, ale na trasę nie - bo gruba nagrzewa się bardziej i może wystrzelić
A tego nie wiedzialem i własnie zakupiłem sobie tą grubą nówke za 67 zł a dużo latam po asfalcie
Ja kupowalem dętkę na zamówienie w inter motors w szczecinie bardzo fajny sklep, polecam.
Trochę poszukałem w sieci ,ale jakoś nie mogę znaleźć uzasadnienia do opinii Cochise'a. Skoro w terenie jeździ się na sporo niższym ciśnieniu i po dziurach to dętki też mają się jak zagotować. Myślę że większym problemem mogą być jakieś zwiększone efekty żyroskopowe przy wysokich prędkościach. Jak ktoś ma osobiste doświadczenia to niech poszerzy naszą(moją) wiedzę.
Kół w crossach nie wyważa się bo po co, przeważnie zamiast dętek montowane są mussy.
W motocyklu szosowym jeśli wystepują jeszcze dętki koło musi być jak najlepiej wyważone żeby przy wysokich prędkościach nie rzucało kierą albo nie zużywały sie amortyzatory w skrajnych przypadkach bo jest to bardzo niebezpieczne. Grubsze dętki zdadzą egzamin i na asfalcie bo dość rzadko zdarza się jazda po asfalcie rozgrzanym do 60st ale kolega cochise ma racje, dętki na asfalt są cieńsze.
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Trochę poszukałem w sieci ,ale jakoś nie mogę znaleźć uzasadnienia do opinii Cochise'a. (...)
Nie potrzeba mi uzasadnienia, bo w tej kwestii opieram się na opinii ludzi którzy:
a) handlują gumami i nie mają interesu by wciskać mi kit,
b) wykonują wulkanizację motocykli różnych,
c) wykonali co najmniej jedną wyprawę do Azji lub Afryki i nie od parady przy zmianie rodzaju gum zmieniają rodzaj dętki.
Reasumując, to mi wystarczy - każda z tych osób w tej kwestii zna się lepiej ode mnie, więc nie dorabiam własnej filozofii.
A aktualnie mam problem z głowy ujeżdżając bezdętkowe Tourance EXP.
Zdrów!
...prawdziwy afrykaner sam wymyśla swoje historie, a potem zaczyna w nie wierzyć...
Ja śmigam cały czas na cienkich i nie narzekam. Polecam zmieniać co nowe gumy ew co 2x. W każdym kole dętka dopasowuje się do koła i lepiej nie ryzykować zakładając jakiegoś starocia tylko dlatego że wygląda dobrze. Lepiej dmuchać na zimne niż później żałować. Może i detki nie są jakoś super tanie ale oszczędzać nie warto. Zwłaszcza na przodzie.
Im GORZEJ tym LEPIEJ.
Nikt nie mówił że będzie letko.
Komentarz