używałem niemieckiego smaru z polo 2 puchy na sezon a teraz raz na wiosne zalewam hipolem olejarke własnej roboty i zapomniałem co to smarowanie łąńcucha...
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Czym smarujesz łańcuch? Czyli zestawienie smarów do łańcucha - plusy i minusy
Zwiń
X
-
A ja ostatnio usłyszałem o smarowaniu łańcucha smarem grafitowym, stałym.
Jakieś opinie za i przeciw ?ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
FB: http://www.facebook.com/kamilltee
Komentarz
-
Kiedyś używałem smaru firmy JMC. Był dość tani i po wyschnięciu tworzył bezbarwną warstwę jak zaschnięta parafina. Nieźle się sprawdzał też do smarowania resorów w samochodzie, super miękko potem szedł
Ale teraz używam tylko hipolu, za smarem w sprayu jest lipa bo jeden przejazd po piachu i łańcuch usyfiony.
Nawet mi nie chlapie, ja wolno jeżdżę
Raz widziałem dobre porównanie stosowania smaru w sprayu i hipolu w offie - byłem na tygodniowym wyjeździe w towarzystwie dwóch identycznych XTków. Codziennie piach i błoto.
Jeden kolega co rano patykiem nanosił olej na łańcuch a drugi spray.
W końcu jednemu z nich skasował się całkowicie luz łańcucha i zablokował silnik.
Pu umyciu solidnym łańcucha wodą z kałuży było ok.
Normalnie test jak z głupiej reklamy, mogli by tak reklamować olej przekładniowy tylko zamiast lasu i błota dać scenerię z rajdu Paryż Dakar i sławnych motocyklistów smarujących łańcuchy za pomocą patyków i starych szczoteczek do zębów.
A właśnie, tak jak piszesz Esi - jak kapie olej to z przedniej zębatki na płytę pod silnikiem a potem na ziemię. Zwłaszcza jak dam więcej żeby się łańcuch oczyścił.Ostatnio edytowany przez Tomur; 101. Powód: PS no tak na pustyni to raczej patykiem nie posmarują :)
Komentarz
-
A ja smaruje hipolemsmaruje pedzelkiem, fakt ze brudzi troszke okolice przedniej zebatki ale jak juz nadmiar skapie to trzyma sie dobrze
Take care of your Tenere she will take care of you
http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html
Komentarz
-
Kiedyś, to się smar z olejem mieszało, i gotowało w tym wywarze łańcuch... ale nie było wtedy łańcuchów o-ring, x-ring i innych z uszczelniaczami. Zabieg powodował dostanie się mazi pod rolki. Nie wszystko co kiedyś było dobre, jest dobre także dziś.
Hipol się nie trzyma. Masz po prostu umyty łańcuch tym hipolem. Przejazd po zakurzonej drodze i tylko syf zostanie na nim. Hipol (jak i inne oleje przekładniowe) można stosować w oliwiarkach gdzie podczas jazdy jest on dostarczany i łańcuch jest nawilżany nim cały czas. Smar ma wyschnąć na łańcuchu tworząc zaporę dla kurzu i brudu jednocześnie smarując go.
Do jazdy tylko w offie łańcucha lepiej wcale nie smarować. Wystarczy po każdej jeździe umyć go naftą.
Choć naprawdę to i tak tylko nasze dywagacje, bo ciężko zweryfikować w życiu jak ma się to do trwałości łańcucha. W teresie gdy ją sprzedawałem przy przebiegu ok.23tyś km był nadal oryginalny łańcuch Regina (zębatka przednia była już trzecia, tylna od początku ta sama). Cały czas był w użyciu scottoiler i dedykowany do niego olej. Jeżdziłem na dość luźnym naciągu ze względu na częste zjazdy z czarnego, jak i rękę do manetki mam raczej mało delikatna. Mimo tego napęd myślę że jeszcze do tych 25tyś dobije (to już Adama trzeba pytać) co w/g mnie w jednocylindrowcu jest naprawdę bardzo dobrym wynikiem.Ostatnio edytowany przez erwinw; 32.hominis est errare, insipientis in errore perseverare
Komar 2350; WSK 175 Kobuz; JAWA TS 350 Sport; YAMAHA XT660Z; KTM LC4 ADV; KTM LC8 ADV; obecnie KTM 625 SXC
Komentarz
-
Ja w piątek zamówiłem tego Wurtha (suchy smar) i mam nadzieję, będzie OK. Jak przyjdzie, to wyprubuję.
Przedtem smarowałem Motulem i spoko jest, tylko klei się strasznie. A wyczyszczenie łańcucha to praca jak dla niewolnika
I zamiast smaru na łańcuchu, to mam taką twardą plastelinęKonwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com
Komentarz
-
Na czarne smar w szpreju się nadaje, w offie żaden nie zda egzaminu oprócz płukania olejem z oliwiarki, ja odkręcam scottoilera na max jak jeżdżę po lasach i piachach, na czarnym 1/3 skali spokojnie wystarcza i nic nie chlapie po koleBył Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
motoiler no i safoilerST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
FB: http://www.facebook.com/kamilltee
Komentarz
-
jako ciekawostkę dodam, że Łysol podczas wyprawy na Magadan był niezadowolony ze Scota montowanego pod rejestracją - obciążyło to błotnik, który się w końcu wyłamał z mocowań alu bagażnika ... od niego usłyszałem, że niezłym patentem jest smar stały przewożony w strzykawkach
acha - Safi-oiler nie jest dostępny w sprzedaży - na razie jest tylko prototyp u SafiegoST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
FB: http://www.facebook.com/kamilltee
Komentarz
-
Zamieszczone przez gutek37 Zobacz postaCzy zwykły hipol nadaje się do łańcuchów o-ringowych i x-ringowych??
Stosuję go już długo i jestem zadowolony.
Do smarowania się nie nadaje."Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin
Komentarz
Komentarz