Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czujnik temp. oleju (wkręcany zamiast korka)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Czujnik temp. oleju (wkręcany zamiast korka)

    Może z innej beczki ale czy zdaje egzamin takie cos ??

    #2
    oczywiście ze tak dobrze wiedzieć w lato jaka jest temp. oleju

    Komentarz


      #3
      Po co tem. oleju jeżeli jest temperatura cieczy jeżeli się silnik przegrzeje pokaże ci to na zegarach. Według mnie zbędna rzecz do motorka chłodzonego cieczą.

      Komentarz


        #4
        Honda XL jest chłodzona powietrzem i tam taki czujnik ma sens
        Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
        Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

        Komentarz


          #5
          Miałem w KTMie i wyrzuciłem, bo zupełnie na to nie patrzyłem a wrednie się to wykręcało do kontroli poziomu oleju - brak nacięć pod klucz, w trasie gołymi łapami wykręcenie tego to ciężki temat, bo trzeba mocno dokręcać, żeby się nie pociło (u mnie gwint był jakiś luźny - słabo obrobiony), a jest to z metalu i też się nagrzewa - w XTZ 660 czegoś takiego sobie nie wyobrażam, w 750 zresztą też, bo zbiornik jest pod owiewką. W XL warunkowo, jeśli często zakopujesz moto i potem długo je wyciągasz na silniku (mielenie piachu na wysokich obrotach praktycznie w miejscu) - inaczej ciężko ją przegrzać.

          pzdr, Adam

          P.S. Autora wątku zapraszamy tradycyjnie do powitalni.
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Dzieki

            Komentarz


              #7
              Pany, sens czujnika temp. oleju jest wtedy, kiedy albo się stuntuje/jara gumę lub ostro lata w terenie - wtedy mamy potrzebną informację. Przy codziennej jeździe - bajer, który kosztuje stówę
              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

              Komentarz


                #8
                Powiem tak że nawet przy ostrym pałowaniu sprzętu nigdy temperatura nie przekroczyła momentu krytycznego. Największy problem był w korku w Afryce w jakimś małym mieście w dzień dyszla czyli targowy. Jak miał bym wybierać dla świętego spokoju zamontował bym coś takiego jeszcze raz.
                podrozemotocyklowe.com

                Komentarz


                  #9
                  Mialem to (krotkie) w DR gdzie mialo to sens. Co prawda patrzenie w okolice swojego buta wymagalo przyzwyczajenie,
                  ale zdziwiony bylem temp 120 C na polnej drodze na 2 biegu przy spokojnej jezdzie. Jesli moto ma wskaznik temp wody to badanie temp oleju chyba nie ma sensu
                  Ostatnio edytowany przez kamilltee; 308.
                  ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                  FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                  Komentarz


                    #10
                    Kiedyś mierzyłem w 660-tce.przy wskazówce temperatury prawie na czerwonym i właczonym już wentylatorze olej w zbiorniku w ramie miał lekko ponad 80 C,czyli przy chłodzeniu cieczą zbędny bajer,przy powietrznym i użytkowaniu w terenie może nas uchronić przed przegrzaniem a w skrajnym przypadku zatarciem silnika.Kumpel mierzył w starym DR 350 i olej miał 140C ,silnikowi nic nie było więc fabryka dała spory zapas,przy turystycznym użytkowaniu ciężko zrobić krzywdę silnikom starszej daty
                    Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                    Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                    Komentarz

                    Pracuję...
                    X