Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zasilanie Gps'a

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Zasilanie Gps'a

    Czy zasila ktoś gps bezpośrednio przez kabel usb podłączony do aku? Zastanawiam się czy zasilanie 12V wpłynie jakoś negatywnie na pracę gps'a, usb powinno mieć zasilanie 5V, wiec powinno się je jakoś obniżyć...
    dirtier, happier

    www.facebook.com/dalekadroga

    #2
    Myślę lepiej te 8zł wydać na ładowarkę i podpiąć ją choćby i na stałe do instalacji. Z aku nie idzie 12V, a nawet 14,5V (zależy od obciążenia itd) - alternator tyle daje. Nie wiem czy ładowarka daje idealne 5V, ale jakoś to wszystko działa, więc szedłbym tym tokiem kombinowania

    Komentarz


      #3
      W razie problemów z regulatorem możesz zrobić GPSowi kuku Wiem, że garmin 60 przez złącze szeregowe (to okrągłe z 4 pinami) potrafi znieść do 32 i jego można bezpośredni (+ bezpiecznik) pod aku podpiąć.
      Ładowarki kosztują niewiele - jak nie masz do swojego modelu to zawsze można pokombinować z cięciem kabli i podmianką końcówki (kilka razy testowałem i bez problemu to działa). Przy okazji mają wbudowany bezpiecznik. Jednak na stałe bym nie radził tego wpinać do instalacji, bo jednak prąd to ciągnie niezależnie od tego czy jest używane czy nie.
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Zasilacz samochodowy z końcówką pod mini USB kosztuje grosze. Po co kombinować?
        W dodatku masz bezpiecznik, który w większości przypadków chroni urządzenie przed przepięciem.
        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

        Komentarz


          #5
          wolałbym mieć wyprowadzony na stało kabel do gps, i jedno gniazdo do ładowania bateri i fonu. Jak cięzko będzie wykonać taką instalacje, bądź będzie zbyt wysokie prawdopodobieństwa spalenia gpsa, to zamontuje dwa gniazda 12V
          dirtier, happier

          www.facebook.com/dalekadroga

          Komentarz


            #6
            Ja mam po prostu podwójne gniazdo 12V i spokój

            Komentarz


              #7
              Nie możesz podłączyć GPS bezpośrednio pod instalację 12V. Tak jak koledzy piszą, albo ładowarka samochodowa, albo stablizator. Dla usb dajesz stabilizator 7805, który obniża napięcie do 5V.

              Jednak nie ma co kombinować, najlepiej dać gniazdo 12V, które jest duże, mocne a do tego możesz robić za elektrownie na polu namiotowym - jak to ktoś na forum już pisał.

              Komentarz


                #8
                a nie lepiej jedno gniazdo 12V wodoodporne + rozdzielacz na 2 gniazda ktory mozesz schowac np do tank_baga?
                rozdzielacz przyda Ci sie tez w samochodzie jak masz np CB+navi+telefon
                ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                Komentarz


                  #9
                  A ja mam tą sytuację.

                  Dziś podłączyliśmy GPS Lark 35AT po kluczyku pod światła za pomocą dedykowanej ładowarki USB. Gdy silnik jest wyłączony ale włączony zapłon, GPS się ładuje, gdy silnik pracuje na wolnych, GPS się ładuje, jednak gdy jadę, przerywa się ładowanie i czasem wraca, czasem nie. Jednak co najdziwniejsze, niezależnie od prędkości - jeśli wysprzęglę podczas jazdy - znów ładowanie wraca.

                  Ktoś coś podpowie ?

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez donv Zobacz posta
                    A ja mam tą sytuację.

                    Dziś podłączyliśmy GPS Lark 35AT po kluczyku pod światła za pomocą dedykowanej ładowarki USB. Gdy silnik jest wyłączony ale włączony zapłon, GPS się ładuje, gdy silnik pracuje na wolnych, GPS się ładuje, jednak gdy jadę, przerywa się ładowanie i czasem wraca, czasem nie. Jednak co najdziwniejsze, niezależnie od prędkości - jeśli wysprzęglę podczas jazdy - znów ładowanie wraca.

                    Ktoś coś podpowie ?
                    Podłącz woltomierz i sprawdź jakie masz ładowanie w motocyklu.
                    Bardzo możliwe, że masz marne ładowanie, a oryginalna ładowarka zaczyna działać przy określonym minimalnym napięciu, a poniżej działa zabezpieczenie

                    Komentarz


                      #11
                      Podłącz to z akumulatora przez przekaźnik, czyli ze świateł jedynie sterowanie.

                      Komentarz

                      Pracuję...
                      X