Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Olejarka zestaw gdzie i co kupić.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Olejarka zestaw gdzie i co kupić.

    Po dłuższych poszukiwaniach i zjeżdżeniu połowy Warszawy postanowiłem zamieścić namiary na części do oliwiarki własnej roboty. Oliwiarka która zrobiłem ma układ czasowy o którym często się wspomina na forach. Moja wersja oliwiarki jest kolejna wariacja rozwiązania Motooilera tylko bez sterowania zaproponowanego przez Owego.

    1. Elektrozawór - najczęściej używany również w Motoilerze. Jest to zawór wykorzystywany jako blokada dopływu paliwa w samochodach. Pobiera ok 1A prądu, mocno się grzeje - jest to jeden z powodów dla którego zastosowałem układ czasowy który pozwala załączać elektrozawór w określonych odstępach czasowych i na określony czas. Elektrozawór po podaniu napięcia 12V otwiera się. U mnie jest podłączony przez bezpiecznik 5A do przewodu od oświetlenia tablicy rejestracyjnej.

    TUTAJ opis zaworu.

    Do kupienia w cenach od 45 do 75 zł w sieci. Tutaj za 45zł

    1. Układ czasowy(najlepiej kupić już złożony) w firmie AVT.

    Do kupienia za 30 zł TUTAJ.

    Dodatkowo warto pofatygować się osobiście do sklepu gdzie mogą dobrać obudowę itd. Nie do końca wiedziałem jak ten układ podłączyć. Nie jest to takie oczywiste ale zamieszczę zdjęcia z tego procederu.

    2. Zbiorniczek na olej. Zależy od preferencji i miejsca w motocyklu. Najmniejszym i zdecydowanie najbardziej elastycznym rozwiązaniem przy montażu jest zbiorniczek do modeli zdalnie sterowanych. Ma kompletną armaturkę(złączki, odpowietrzniki i inne króćce) i jest mały.

    Do kupienia TUTAJ. lub na Chłodnej 41 w Warszawie gdzie Pan posiada wszelakie sprzęty od aut typu Fiat, Polonez itd.

    3. Wężyki: Jeżeli gdzieś blisko silnika to polecam gumowy. Od zbiorniczka do zaworu mam założony właśnie taki wzmacniany 6mm, a zbiorniczek mam na kierownicy. Do tego dobrze jest mieć opaski zaciskowe takie jak TUTAJ. Są bardzo solidne i moim zdaniem jest to lepsze rozwiązanie od trytek.

    4. Zawór Camozzi(zaworki tej firmy są bardzo precyzyjne co potwierdzam z autopsji). Założyłem go u siebie żeby mieć pełną kontrolę nad tym co się dzieje w układzie. Jakoś nie ufam do końca trwałości elektronice. Układ czasowy mam nastawiony na stałe, na puszczanie napięcia co 60 s i czas otwarcia na jakieś 2-3 sekundy. Zaworek umożliwia mi dodatkowe dławienie przepływu oleju.

    Zaworek nie jest tani ale myślę, że warto zainwestować w coś solidnego. Do kupienia w większości sklepów akwarystycznych, np. TUTAJ

    5. Dysza. Jeżeli tylko jedna to najlepiej skierować ją na zębatkę(nie na łańcuch). Jeżeli olej będzie kapał na jedną stronę łańcucha to druga może nie być w ogóle smarowana. Natomiast jak ścieka po zębatce to równomiernie się rozprowadza. Może to być igła od strzykawki albo jak poniżej rurka modelarska. Może to być miedziany wężyk paliwowy. Chodzi o to żeby można było łatwo wyginać dyszę i tym samym precyzyjnie ustawić punkt podawania oleju.

    Dysze można kupić w sklepach modelarskich. Np. TUTAJ

    6. Bardzo przydatne są koszulki termokurczliwe. Można nimi uszczelnić konektorki i połączenie wężyk >> dysza.

    7. Moją największą zmorą obecnie jest znalezienie rozwiązania na mocowanie dyszy. Jest problem ze znalezieniem czegoś sensownego jeżeli chce się to zrobić solidnie. Obecnie przewód na wahaczu mam przymocowany za pomocą trytek. Bardzo podoba mi się rozwiązanie Motoilera ale chyba robił to na zamówienie.

    8. Mogą się przydać również gumowe elementy które np. mam włożone do obudowy z płytką elektroniczną co by za bardzo nie drgała. Takowy sklep jest w Warszawie na ul. Puławskiej na przeciwko wylotu z Dolnej. Pan ma wszelakie wyroby gumowe.


    U mnie działa to tak:

    Zbiorniczek >>w. 6mm>> Elektrozawór >>w. 6mm>> Zawór Camozzi >>w. 4mm >> Dysza.

    To tyle. Póki co działa, od tygodnia. Trochę chlapie ale nie da się tego uniknąć. Łańcuch jest ładnie nasmarowany. Niebawem zamieszczę fotki.
    Ostatnio edytowany przez mazzi; 2613.

    #2
    Mazzi, przeszukaj forum pod kątem olejarki. Było o tym sporo. W szczególności chodzi mi o układ AVT - szybko może się spalić jeśli go nie zmodyfikujesz. Rurka mosiężna 2mm będzie za miękka. Lepiej użyć 3 lub 4mm, a za elektrozaworem i przed dyszą w wężyk wstawić tłumik z końcówki igły 1-1.2mm (choć dławik już masz) lub po prostu jako końcówkę użyć takiej igły, ale będzie się dość często zapychać jeśli jeździ się w pyle. Zbiorniczek wybrałeś dość drogi - Ursusowski można kupić nawet za 5zł

    Komentarz


      #3
      Zamieszczone przez ArturS Zobacz posta
      Zbiorniczek wybrałeś dość drogi - Ursusowski można kupić nawet za 5zł
      Mi kurcze ciekły aż trzy :/
      --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

      Komentarz


        #4
        Trzeba je trochę stuningować Jakość wykonania nie powala

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez ArturS Zobacz posta
          Mazzi, przeszukaj forum pod kątem olejarki. Było o tym sporo. W szczególności chodzi mi o układ AVT - szybko może się spalić jeśli go nie zmodyfikujesz. Rurka mosiężna 2mm będzie za miękka. Lepiej użyć 3 lub 4mm, a za elektrozaworem i przed dyszą w wężyk wstawić tłumik z końcówki igły 1-1.2mm (choć dławik już masz) lub po prostu jako końcówkę użyć takiej igły, ale będzie się dość często zapychać jeśli jeździ się w pyle. Zbiorniczek wybrałeś dość drogi - Ursusowski można kupić nawet za 5zł
          Czytałem trochę na ten temat. Chciałem zrobić takie przykładowe zestawienie w celu zaoszczędzenia czasu na szukaniu materiałów.

          Mam taki "ursusowski" zbiorniczek. Zaraz pewnie się ułamie odpływik. Jeżeli chodzi o praktyczność, elastyczność i jakość przy montowaniu to ten zbiorniczek jest dobrym rozwiązaniem(armaturka za którą nie trzeba już biegać po sklepach i alledrogo). Jeżeli chodzi o układ AVT to zobaczymy jak się sprawdzi. Zrobię modyfikację przy kolejnej wersji prawdopodobnie.
          Ostatnio edytowany przez mazzi; 2613.

          Komentarz

          Pracuję...
          X