Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[660Z] Wysoka szyba czy spoiler TT?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660Z] Wysoka szyba czy spoiler TT?

    Nie jestem jakiś tam znowu szczególnie wysoki (a wręcz Niski - z nazwiska) 183cm, a naj-bia mi w kask straszliwie.
    Co lepszym wyjściem jest? Touratechowy spoiler czy szyba Givi 10cm wyższa?
    Z jednej strony szyba sama chyba taka prostsza opcja i ładniejsza, a z drugiej nie mogę nigdzie znaleźć nic na temat skuteczności tego rozwiązania.
    A taki spoilerek to się zciąga przed złymi ludźmi chcącymi pośadać suwenir czy to solidnie jest przytwierdzone?


    Kto ma?

    #2
    Na początek uzupełnij profil o symbol motocykla, będzie łatwiej.
    Ja radził bym deflektor z TT zamykany na klucz, ten od d TO moim zdaniem druciarstwo choć faktycznie tanie.
    Zależy gdzie jeździsz, zaletą deflektora jest to że w terenie możesz go zdemontować i zakładać tylko na przeloty po czarnym a szybę już nie tak szybko się zdejmuje. Jeśli chodzi o mocowanie TT to jest solidne u prędzej ułamie ktoś szybę niż zdejmie bez odkręcania i grzebania. Napisz jeszcze do kolegi Erwin, on miał i używał całe dwa sezony. Odkąd kupił ktma mówi że to zbędny siuwaks dla prawdziwego adv-ła
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      W LC4 ADV z deflektorem jest głośniej niż bez + dodatkowo przeszkadza w bezstresowym przelatywaniu nad kierownicą. Miałem i zdjąłem. Za to w innych moto, które fabrycznie mają wyższą owiewkę (niż LC4 ADV) to się sprawdza.
      Kupiłem deflektor od WD60 i byłem zadowolony (n.p. w GSie). Może nie wygląda tak efektownie jak ten z TT, ale jest efektywny, kosztuje odpowiednio mniej i nawet do głowy mi nie przyszło, że ktoś mógłby chciećgo zakosić.
      Deflektor od TT z zamkiem dedykowany do 660Z to w.g. mnie przerost formy nad treścią.

      Szyba jako taka byłaby skuteczniejsza (bo szersza), ale też dużo droższa i faktycznie mniej nadatna do jazdy w terenie (pomijając swoje przygody znam też osobiście kilka innych przypadków "zdjęcia" wyższej szyby podczas zabaw w terenie).

      Na początek proponowałbym zacząć od zrobienia jakiejś makiety z kartonu, przytwierdzania jej taśmą do seryjnej szyby i przetestowaniu praktycznym czy faktycznie chcemy coś wyższego. A jeśli tak to o ile i o jakim kształcie/profilu/nachyleniu.

      pzdr, Adam
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Ja kupiłem 660Z z wyższą szyba Givi (od oryginalnej właśnie o 10 cm). Wzrost mam do Ciebie podobny (184 cm). Struga powietrza uderzała mi w kask tuż nad szybą kasku - w hełmie rzeczywiście było głośno już przy 80 km/h, ale wentylacja była dobra Założyłem na tą szybę deflektor od WD60 o wymiarach 235x120 mm. Efekt rewelacyjny! Struga idealnie mija kask, nawet z lekkim naddatkiem. Na asfalcie i szybszej jeździe sprawdza się znakomicie. Większych przygód w terenie jeszcze nie zaliczałem, ale skorzystam z mądrości kolegów i gdy pojadę ćwiczyć w błocie to zamienię szyby (to tylko kilka śrub). Być może uda Ci się dopasować większy deflektor do oryginalnej szyby, żeby dobrze ustawić strugę - wtedy problem będzie z głowy, bo z samej wysokiej szyby Givi raczej nie będziesz zadowolony (deflektor i tak będzie potrzebny).

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
          Ja radził bym deflektor z TT zamykany na klucz, ten od d TO moim zdaniem druciarstwo choć faktycznie tanie.
          Zależy gdzie jeździsz, zaletą deflektora jest to że w terenie możesz go zdemontować i zakładać tylko na przeloty po czarnym a szybę już nie
          tak szybko się zdejmuje. Jeśli chodzi o mocowanie TT to jest solidne u prędzej ułamie ktoś szybę niż zdejmie bez odkręcania i grzebania.
          Napisz jeszcze do kolegi Erwin, on miał i używał całe dwa sezony. Odkąd kupił ktma (...)
          Dokładnie tak. Przy moim wzroście 186cm bez deflektora na asfalcie ani rusz. Ale za to w terenie (np. początek rajzy Wilkasy 2012)
          kilka razy dałem kaskiem o ten deflektor Wniosek: warto mieć regulowaną wysokość szyby, a TT łatwo i szybko się de-/montuje.
          Można szukać podobnych tańszych rozwiązań, ale koniecznie z możliwością szybkiego demontażu (jak na mój gust).

          P.S. A tereskę mam właśnie po Erwinie, który zboczył na złą drogę
          Ostatnio edytowany przez sowizdrzal; 369.
          Sowizdrzał
          KTM 750 6T
          Nie wierz, nie bój się, nie proś!

          Komentarz


            #6
            Super dziękuję, wszystko wiem Kupie se deflektor TT

            Komentarz


              #7
              Poczytaj jeszcze ten wÄ…tek http://www.xtzclub.pl/threads/9144-D...ysokiej-szybie

              Komentarz

              PracujÄ™...
              X