Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Scottoiler - jaki wlać olej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Scottoiler - jaki wlać olej

    Kończy mi się olej w scottoilerze, a nie zdążę zamówić przed wyjazdem.
    Jakiego tam nalać? Może być taki od pilarek spalinowych Sthila, a może lepszy byłby Hipol?
    Tylko nie wiem czy nie będzie za gęsty i czy przejdzie przez dyszę :/
    Zamontowany mam Scottoiler Touring Kit

    Pozdrawiam
    robert
    "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

    #2
    Wydaje mi się że silnikowy załatwia sprawę, a tak z innej beczki w którym miejscu zamontowałeś zbiorniczek? Od jakiegoś czasu próbuje zamontować i coś pomysłów brak
    Gdzie KATEEMEM nie może to Tenerke pośle
    www.enduro-swiat.pl

    Komentarz


      #3
      Nie wiem czy silnikowy załatwi sprawę. Do smarowania łańcucha zalecają z tego co pamiętam 80W90, czyli zaliczałby się poczciwy Hipol, tylko nie wiem czy nie będzie za gęsty :/
      Zamontowany jest za tylną rejestracją. Zależy jaki masz zestaw, jeżeli ten co ja, to nie wiem czy gdzie indziej się da i czy jest sens, bo jest on dedykowany pod tylną rejestrację.
      Coś w tym stylu: http://www.panamericanadventure.com/...Scottoiler.jpg
      "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

      Komentarz


        #4
        Nadaje się olej ATF do automatycznych skrzyń jest rzadszy,łatwiej przechodzi też przez o-ringi w łańcuchu
        Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
        Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

        Komentarz


          #5
          Ech, szkoda że nie masz jakiegoś polskiego wynalazku. Lejesz niemal kazdy olej i jest ok.
          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

          Komentarz


            #6
            Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
            Ech, szkoda że nie masz jakiegoś polskiego wynalazku. Lejesz niemal kazdy olej i jest ok.
            Ja proponuje lać gęsty olej i najlepiej taki jak podaje producent z dodatkami do smarowania łańcucha bo taki zwykły ze stacji benzynowej będzie chlapał na koło jak będzie nagrzany i tym gorzej dla łańcucha bo będzie łapał więcej syfu tylko a nie smarował się jak powinien, no ale to tylko takie moje spostrzeżenie.
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #7
              Po to masz własnie regulacje potencjometrem, aby nie chlapał
              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

              Komentarz


                #8
                ja kiedyś używałem silnikowego do smarowania łańcucha w speedway-u i niestety się urywały łańcuchy. dopiero po zastosowaniu hipolu można było na tym samym łańcuchu przejeżdzić cały sezon

                Komentarz


                  #9
                  Zalałem Hipola, zobaczymy jak się będzie sprawował podczas wyjazdu.
                  Spostrzeżenia opiszę po powrocie.
                  "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

                  Komentarz


                    #10
                    No i jak te spostrzeżenia? Z tego co widziałem, to na allegro można dostać oleje do Scotta. Ile Ci wchodzi do tego Twojego i na ile km wystarcza? Do scotta z tego co kojarzę są różne typy oliwy, zależnie od pory roku (temperatury).
                    sigpic
                    "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

                    "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

                    Komentarz


                      #11
                      Zapomniałem napisać, dzięki za przypomnienie.
                      Więc do mojego zestawu Touring Kit wchodzi 400 ml oleju. Według producenta, w zależności od ustawienia 'strumienia' starcza na 10 000 km. Ja nie zalewałem do pełna, więc nie potwierdzę.
                      Natomiast co się tyczy naszego poczciwego Hipola, to sprawuje się znakomicie. Nie jest za gęsty i przedostaje się bez problemu, więc będę go używał dalej.
                      Faktycznie Scottoiler oferuje swoje oleje do tych oliwiarek, ale z racji ceny ich nie używam. Litr oleju Scotta wychodzi ok 60 zł, Hipola 14 zł, więc ..
                      Poza tym nie natknąłem się na specyfikację tych olei, a producent łańcucha zaleca 80w90 i taki też ma hipciu.

                      Pozdrawiam
                      Robert
                      "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

                      Komentarz


                        #12
                        Oryginalnego oleju Scottoilera butelka 500ml to wydatek rzędu 35zł, wystarcza go na 10tyś km z hakiem. Czy to aż taka oszczędnośc? Czy Hipol sprawdzi się lepiej to chyba wyjdzie dopiero porównując żywotnośc łańcucha, tylko kto to porówna...
                        hominis est errare, insipientis in errore perseverare
                        Komar 2350; WSK 175 Kobuz; JAWA TS 350 Sport; YAMAHA XT660Z; KTM LC4 ADV; KTM LC8 ADV; obecnie KTM 625 SXC

                        Komentarz


                          #13
                          Nie na temat ale w temacie Scottoilera, otóż gdzie podpiąć się z podciśnieniem, może pod pompę paliwa a może inne pomysły macie. Kupiłem używany Tourig Kit i na końcu wężyka podciśnienia jest zamontowana taka mała fajeczka podejrzewam że wciska się ją na jakiś króciec od podciśnienia ale w ST takiegoż nima, domyślam się że konieczny jest jakiś mały trójniczek tylko gdzie go dostać.

                          Komentarz


                            #14
                            sprawę kolego jak u mnie jest zamontowane bo mam taka samą smarowniczkę i dam ci znać jutro

                            Komentarz


                              #15
                              Na krućcach pomiędzy gaźnikiem, a cylindrem powinieneś mieć wolny wystający 'cycek'
                              Jeden z jednego krućca idzie do pompy paliwa, a pod drugi możesz podłączyć olejarkę. Ja tak mam u siebie.
                              "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X