Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zębatka przednia z17 - niestandardowa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #16
    Zamieszczone przez Jarek11 Zobacz posta
    Moja Teresa ma z przodu 15 a z tyłu 44 zęby na łańcuchu 525 i z tego co zauważyłem to okoł 10 km jedzie szybciej przy tych samych obrotach niż Marcinajunaka i Patryka (sprawdzałem na zlocie).
    Licznika mechanicznego i linki nie oszukasz chyba że spręzyna przy wskazówce już jest za miękka i nie pokazuje dobrze wychylenia przy danej prędkości. (za bardzo sie wychyla)
    Można by sprawdzić jeszcze obrotomierz elektrycznie, może pokazuje nie tak obroty i dlatego takie rzeczy się dzieją bo tak jak LukaSS pisze, przełożenie (redukacja) większe więc i prędkość obrotowa na tylnym kole mniejsza więc moto powinno jechać wolniej przy tych samych obrotach niż na oryginalnym przełożeniu.
    Druga sprawa taka że przy dodawaniu gazu wali z wydechu jak z komina na czarno, taka to regulacja gaźnika w otwocku dziękuję ale nie skorzystam.
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #17
      Zamieszczone przez Jarek11 Zobacz posta
      Moja Teresa ma z przodu 15 a z tyłu 44 zęby na łańcuchu 525 i z tego co zauważyłem to okoł 10 km jedzie szybciej przy tych samych obrotach niż Marcinajunaka i Patryka (sprawdzałem na zlocie).
      A bieg był ten sam?

      Komentarz


        #18
        A co powiecie na taki zestaw od tdm do xtz st : http://www.moto.allegro.pl/item1169499189_zestaw_napedowy_yamaha_tdm900_02_08 r_900_tdm_did.html

        Mniejsza o przełożnia ale czy wszystko pasuje montażowo ? - długość łańcucha itd ?

        Z tego co widzę rozmiary montażowe są inne.
        Ostatnio edytowany przez Czarny; 123.
        http://www.informatyzacja.com

        Komentarz


          #19
          Napisz do kolegi jarek11 on ma taki zestaw u siebie ale z tego co mówił to skracał łańcuch na 112 ogniw ale to już z nim uzgodnij, cena trochę za wysoka bo w motorlandzie w wawie masz taniej więc targuj się w końcu jest gwarancja najniższej ceny.
          To dowód ze strony http://www.motor-land.com.pl/did/zestawy.html

          TDM 850 91-95
          DID525VM2 114 413,67
          SUNF404-16 56,11
          SUNR1-4544-44 109,68
          579,46
          601 na złotym łańcuchu
          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
          sigpic

          Komentarz


            #20
            Jak Wam wytrzymują łańcuchy 520? Ja tylko raz naciągnałem - na początku zeszłego sezonu, a tak w ogóle nie ruszam tylko smaruję. Jedynie trzeba wymienić zębatkę zdawczą.
            --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

            Komentarz


              #21
              Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
              Jak Wam wytrzymują łańcuchy 520? Ja tylko raz naciągnąłem - na początku zeszłego sezonu, a tak w ogóle nie ruszam tylko smaruję. Jedynie trzeba wymienić zębatkę zdawczą.
              Ja teraz miesiąc temu zmieniałem napęd, kupiłem DIDa VM właśnie 520 z zębatkami sunstara i jak na razie zrobiłem 500km bez naciągania, oczywiście tak ze 300km wytrzymał oryginalny smar a teraz smaruje szprajem i jest git, wcześniej miałem też 520 ale nie wzmacniany i stary bo jeździł jeszcze pod poprzednim właścicielem i naciągi mi się skończyły po przejechaniu 2tys km a były w połowie przed sezonem.
              Moim zdaniem nie ma sensu przepłacać za 525 no chyba że ktoś nie oszczędza sprzęgła i jeździ na gumie często
              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
              sigpic

              Komentarz


                #22
                Może kupie po prostu 520, ale jak sie da 525 to czemu nie poeksperymentować ?

                Mam naciągnięty łańcuch, i jak jadę to słychać cykliczne tarcie - czuć tez cyklicznie pojawiający się zwiększony opór.

                Tak z innej beczki to czy warto kupować ten super wzmacniany łańcuch? x2 ring ? ile przejeżdża się na takim ile na pozostałych ?
                http://www.informatyzacja.com

                Komentarz


                  #23
                  Pamiętaj, że taki wzmacniany łańcuch z jakimś nowoczesnym kształtem o-ringu stawia większe opory ruchu niż zwykły na o-ringach.
                  --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                  Komentarz


                    #24
                    Jeśli chodzi o VM2 to występuje on tylko w szerokości 525, w 520 nie ma takiego, za to jest ZVM2, różnicę poczujesz jak zamiast 20 na łańcuchu przejeździsz 40tys km, ja wolałem kupić tańszy bo w sezonie robię ok 5tys km więc najmniej przy smarowanym i czyszczonym łańcuchu powinienem zrobić te 20 bez zmiany łańcucha zmieniając oczywiście małą zębatkę jak zacznie się już powoli kończyć czyli wykrzywiać się będą zęby.
                    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                    sigpic

                    Komentarz


                      #25
                      Witam, może komuś się przyda fajny program opisujący zmiany parametrów w zależności od zmiany przełożeń w różnych motocyklach.
                      Motorcycle speed and sprocket calculator with bike database for gearing, sprockets, tires and chains of over 1900 bikes. Request yours to be added as well.

                      Komentarz


                        #26
                        Witam, możecie mi pomóc, nie wiem jak sprawdzić czy mam łańcuch 520 czy 525? Chcę założyć większą zębatkę z przodu czy przypiłowanie 525 do 520 to jakaś skomplikowana operacja? Co tam w zasadzie trzeba przypiłować? Będę wdzięczy za podpowiedzi

                        Komentarz


                          #27
                          Piłować to można paznokcie.
                          Jaki masz łańcuch? Firma? Na ogniwie będziesz miał napisane 520 zapewne.
                          Zębatka 525 na przód jest za szeroka, trzeba ją dać na magnes i przeszlifować do szerokości zębatki na łańcuch 520.
                          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                          sigpic

                          Komentarz


                            #28
                            Oznaczenie łańcucha powinno być wybite na ogniwie łączącym czyli na zakuwce lub zapince np. DiD 520 VX .Szlifowanie zębatek to sobie odpuść.Nawet dobra markowa zębatka na przód to koszt kilkudziesięciu złotych....
                            Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                            Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                            Komentarz


                              #29
                              Było, było, było! Tylko znajdz fachowca, który zechce toczyć/szlifować zębatkę. Mi dopiero piąty łache zrobił ale cenę zaśpiewał jak za najtańszy komplet napędowy 525.

                              Od razu Ci napiszę, że zmiana na 17 to żadna rewelacja. Nie poczujesz praktycznie żadnej zmiany. Mam 16/44 i nie odczuwa się przy przyspieszeniach, jeździe po asfalcie czy szutrówkach większej zmiany niż na standardowym przełożeniu. Dopiero przy prędk. przelotowej plusem jest obniżenie obrotów silnika.
                              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                              Komentarz


                                #30
                                Ja miałem różne zębatki. 16, 17, 44, 46 i różne ich kombinację i odradzam!
                                Wszystkie na łańcuch 520(przerabianie)
                                Tydzień temu założyłem nowy napęd 520, 16, 46 i tak już zostanie!
                                Nie polecam poprawiania fabryki w tym temacie.
                                Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
                                Loud pipes save lives...
                                https://picasaweb.google.com/108651862641483365846

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X