Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Syndrom suchego bagnetu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Syndrom suchego bagnetu

    Witajcie
    Po raz kolejny poruszam temat bardzo problematyczny. Przed sezonem wymieniłem olej z filtrem, łańcuch rozrządu i uszczelniacze zaworowe. Po tych czynnościach kilkukrotnie udało mi się sprawdzić poziom oleju (był poprawny). Od jakiegoś czasu sprawdzenie oleju stało się niemożliwe. Po zgaszeniu silnika bagnet jest mokry. Po oczyszczeniu i ponownej próbie sprawdzenia bagnet suchy. Niezależnie od tego czy próbowałem to sprawdzić po przejechaniu dystansu 1 km lub 100km, niezależnie od temperatury silnika, niezależnie od czasu jaki upłyną po zgaszeniu silnika. Aktualnie turlam się na "smyka", z nadzieją, że olej nie wyparował. Moje pytania:
    1. W najniższym punkcie poboru oleju powinien być smok ? Nie znalazłem go bezpośrednio między wężem od oleju a silnikiem?
    2. Czy możliwa jest jakakolwiek utrata oleju (brak wycieków) biorąc pod uwagę brak białego dymu, nowe uszczelniacze?
    3. Po odkręceniu bagnetu i przyłożeniu ucha słychać wesołe bulgotanie, znaczy że pompa jest sprawna ?
    4. Jakieś konkluzje porady ?

    Zabieram się za wymianę tarczy z przodu. Jedyne wyjście jakie teraz widzę to spuszczenie całego oleju i porównanie jego ilości z manualem ( wydaje mi się, że w manualu piszą o 2,3l w układzie)

    #2
    A nie masz za mało oleju i jeżdzisz na minimalnym stanie po zgaszeniu silnika dolej do stanu na bagnecie i dopiero potem kontroluj

    Komentarz


      #3
      Jak odkręcisz korek i odpalisz motór to widzisz przelewający się olej?? Powinieneś go widzieć, zaświeć sobie latarką jak masz za ciemno by zerknąć. Ja też mam ten problem od czasu do czasu, ale moja wali litra na 1000km. Choć po przejechaniu 20-30 km jak w układzie jest odpowiednia ilość oleju to zawsze da się sprawdzić na bagnecie, a sprawdzam od razu po zgaszeniu.
      Jeszce jedno, jak masz za sucho to dolej, jak oleju będzie za dużo to wywali ci go korkiem jak go odkręcisz i odpalisz motór.
      Pozdrawiam

      Komentarz


        #4
        hehe dobrze nazwane syndrom suchego bagneta , jestem po remoncie góry i dzisiaj tez suchy bagnet wczesniej sie pokazywało coś, ale odpaliłem przyświeciłem olej pryska wiec luz. Można kombinować z czujnikiem ciśnienia oleju....

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez mietek Zobacz posta
          Zabieram się za wymianę tarczy z przodu. Jedyne wyjście jakie teraz widzę to spuszczenie całego oleju i porównanie jego ilości z manualem ( wydaje mi się, że w manualu piszą o 2,3l w układzie)
          Manual podaje 2,6l bez filtra i 2,7l przy wymianie z filtrem.

          Żeby być motocyklistą, nie wystarczy benzyna w żyłach. Potrzebny jest jeszcze olej w głowie.

          Komentarz


            #6
            po zgaszeniu odczekuje 15s.i sprawdzam i zawsze jest mokry bagnet ta metoda jeszcze mnie nie za wiodła

            Komentarz


              #7
              Z nowej bańki oleju 4 litrowej został mi niecały litr. Bagnet dalej suchy. Na pocieszenie olej w ramie bardzo wesoło bulgota. O co chodzi z tym czujnikiem ciśnienia oleju ?

              Komentarz


                #8
                masz tutaj http://www.xtzclub.pl/threads/1858-M...=czujnik+oleju poszukaj jeszcze to coś było więcej pisane na ten temat

                Komentarz


                  #9
                  Zamieszczone przez mietek Zobacz posta
                  Moje pytania:
                  1. W najniższym punkcie poboru oleju powinien być smok ? Nie znalazłem go bezpośrednio między wężem od oleju a silnikiem?
                  2. Czy możliwa jest jakakolwiek utrata oleju (brak wycieków) biorąc pod uwagę brak białego dymu, nowe uszczelniacze?
                  3. Po odkręceniu bagnetu i przyłożeniu ucha słychać wesołe bulgotanie, znaczy że pompa jest sprawna ?
                  4. Jakieś konkluzje porady ?

                  Zabieram się za wymianę tarczy z przodu. Jedyne wyjście jakie teraz widzę to spuszczenie całego oleju i porównanie jego ilości z manualem ( wydaje mi się, że w manualu piszą o 2,3l w układzie)
                  Ad 2. Tak, jest możliwa. Znane są przypadki, że nie puszcza dymu, a olej znika i to szybko.
                  Ad 4. pompa jest sprawna, ale na ile sprawna? jeżeli szybko Ci ucieka olej na dół silnika, to może oznaczać, że pompa jest wyjechana, albo masz pecha i zawsze Ci się ustawia tak, że puszcza olej i ucieka na dół silnika.
                  "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

                  Komentarz


                    #10
                    Tam zdaje się jest jeszcze zaworek kierunkowy i może on puszczać.Akurat przy tym układzie kontrolka cisnienia niekoniecznie zaświeci przy niskim stanie oleju,może być oleju tylko połowa a lampka nie błyśnie
                    Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                    Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                    Komentarz


                      #11
                      w xtz 660 jest gdzieś kontrolka od oleju ? Pierwsze słyszę.

                      Komentarz


                        #12
                        Nie ma.ktoś wyzej pisał o założeniu czujnika i kontrolki dlatego napisałem,że to nie zawsze rozwiazuje sprawę jeżeli o poziom chodzi
                        Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                        Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                        Komentarz


                          #13
                          Tak jak napisali wyżej, jeżeli masz nawet ok. 3litrów oleju, baa ktoś miał kiedyś (na starym forum) nawet5, 6 litrów i nic mu nie pokazywało(oczywiście przy prawidłowej procedurze). Winny był właśnie ten kierunkowy "coś", wydaje mi się, że jest to w ramie gdzie olej spływa. Pytanie czy ktoś to kiedyś rozbierał i wymieniał/naprawiał.
                          Jeśli nie chcesz zajechać moto- zlej i zmierz ile masz. To na początek. Nie napisałeś po jakim przebiegu zacząłeś sprawdzać olej. Ja mam 5tys po remoncie myslałem ze już pożegnam się ze sprawdzaniem poziomu a tu dalej pobiera olej, mało ale pobiera. Teraz pytanie czy remont został źle przeprowadzony, czy "tak ma być". Wiem, że niektórym nie pobiera oleju przy normalnej jeździe, tym bardziej po remoncie.
                          Tyle ode mnie

                          Komentarz


                            #14
                            adamk1990, może docierałeś za delikatnie (przykładowo do 4 tyś). Może uszczelniacze, a może szlif zrobiony za duży do tłoka. Ja mam jakieś 3-4 po remoncie no i całe szczęście nic nie bierze, a sprawdzanie oleju bez problemu nawet po dłuższym postoju.

                            Komentarz


                              #15
                              Zamieszczone przez adamk1990 Zobacz posta
                              Winny był właśnie ten kierunkowy "coś", wydaje mi się, że jest to w ramie gdzie olej spływa. Pytanie czy ktoś to kiedyś rozbierał i wymieniał/naprawiał.
                              http://img.partscat.ru/new/power/L/8...02d1210a95.png Na tym rysunku, jest to element nr 24, tak mi się wydaje. Pamiętam że miałem z tym drobny problem w xt-ku. Przy zdjętej pokrywie-kapie sprzęgła widać poprostu metalową kulkę siedzącą w gumowym gnieździe, czasami brzegi są przyszczypane i zaworek przestaje spełniać swoją funkcję. W ekstremalnych przypadkach kulka potrafi wypaść przy zdjętej pokrywie i wtedy nie da się zmierzyć poziomu oleju.

                              W ramie znajduje się natomiast filtr oleju o którym mało kto pamięta; http://img.partscat.ru/new/power/M/9...0c2f5e1db0.png nr4
                              Ostatnio edytowany przez Beniamin; 61.
                              "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X