Witajcie
Po raz kolejny poruszam temat bardzo problematyczny. Przed sezonem wymieniłem olej z filtrem, łańcuch rozrządu i uszczelniacze zaworowe. Po tych czynnościach kilkukrotnie udało mi się sprawdzić poziom oleju (był poprawny). Od jakiegoś czasu sprawdzenie oleju stało się niemożliwe. Po zgaszeniu silnika bagnet jest mokry. Po oczyszczeniu i ponownej próbie sprawdzenia bagnet suchy. Niezależnie od tego czy próbowałem to sprawdzić po przejechaniu dystansu 1 km lub 100km, niezależnie od temperatury silnika, niezależnie od czasu jaki upłyną po zgaszeniu silnika. Aktualnie turlam się na "smyka", z nadzieją, że olej nie wyparował. Moje pytania:
1. W najniższym punkcie poboru oleju powinien być smok ? Nie znalazłem go bezpośrednio między wężem od oleju a silnikiem?
2. Czy możliwa jest jakakolwiek utrata oleju (brak wycieków) biorąc pod uwagę brak białego dymu, nowe uszczelniacze?
3. Po odkręceniu bagnetu i przyłożeniu ucha słychać wesołe bulgotanie, znaczy że pompa jest sprawna ?
4. Jakieś konkluzje porady ?
Zabieram się za wymianę tarczy z przodu. Jedyne wyjście jakie teraz widzę to spuszczenie całego oleju i porównanie jego ilości z manualem ( wydaje mi się, że w manualu piszą o 2,3l w układzie)
Po raz kolejny poruszam temat bardzo problematyczny. Przed sezonem wymieniłem olej z filtrem, łańcuch rozrządu i uszczelniacze zaworowe. Po tych czynnościach kilkukrotnie udało mi się sprawdzić poziom oleju (był poprawny). Od jakiegoś czasu sprawdzenie oleju stało się niemożliwe. Po zgaszeniu silnika bagnet jest mokry. Po oczyszczeniu i ponownej próbie sprawdzenia bagnet suchy. Niezależnie od tego czy próbowałem to sprawdzić po przejechaniu dystansu 1 km lub 100km, niezależnie od temperatury silnika, niezależnie od czasu jaki upłyną po zgaszeniu silnika. Aktualnie turlam się na "smyka", z nadzieją, że olej nie wyparował. Moje pytania:
1. W najniższym punkcie poboru oleju powinien być smok ? Nie znalazłem go bezpośrednio między wężem od oleju a silnikiem?
2. Czy możliwa jest jakakolwiek utrata oleju (brak wycieków) biorąc pod uwagę brak białego dymu, nowe uszczelniacze?
3. Po odkręceniu bagnetu i przyłożeniu ucha słychać wesołe bulgotanie, znaczy że pompa jest sprawna ?
4. Jakieś konkluzje porady ?
Zabieram się za wymianę tarczy z przodu. Jedyne wyjście jakie teraz widzę to spuszczenie całego oleju i porównanie jego ilości z manualem ( wydaje mi się, że w manualu piszą o 2,3l w układzie)
Komentarz