Ogłoszenie

Zwiń

Zasady obowiązujące w Giełdzie

W Giełdzie można zamieszczać ogłoszenia TYLKO związane jakkolwiek z XTZ ( z wyjątkiem działu "Inne moto"). Wszystkie ogłoszenia nie spełniające tego warunku będą usuwane przez moderatorów.
Wyjątek stanowi forum "Inne moto".

ZABEZPIECZENIE PRZED SPAMOWANIEM
Aby móc pisać w poszczególnych działach giełdy należy zliczoną minimalną wymaganą liczbę postów:
  • Sprzedam - 10
  • Inne moto - 25
  • Kupię - 5
  • Oddam - 1


EDIT rootolf:

UWAGA:
Sprzedający jest zobowiązany podać cenę przy sprzedawanym przedmiocie. W przypadku braku ceny, ogłoszenie może zostać usunięte.
Jeżeli masz zamiar kupić motocykl od forumowicza zapytaj innych o opinię o tym motocyklu.

Zasady wchodzą w życie z dniem 26.10.2012 r.
Zobacz więcej
See less

Co kupić po xt660z

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Co kupić po xt660z

    Pełny sezon na xt660z już za mną, kolejny na pewno też spędzę na Tenere. Kusi mnie już jednak do zmiany. Nic temu motocyklowi nie mogę zarzucić poza tym, że jadąc w dwójkę i kuframi nie ma mocy. Jak jeżdżę sam, to póki co jest jeszcze wystarczającą, bo do szybkiej jazdy w ogóle mnie nie ciągnie.
    Rozglądam się powoli za modelem motocykla, który mógłbym za rok/dwa kupić. Charakter motocykla taki jak xt660z (trochę asfaltu, trochę dziur) + moc i nieco większe rozmiary. Mam dwóch faworytów w swoim własnym rankingu, ale żadnego z tych motocykli nie znam bliżej, więc chciałbym zasięgnąć waszej opinii. Może z Waszą pomocą podejmę decyzję. Oczywiście wiem, że gdy już będzie blisko to nic nie zastąpi wizji lokalnej, ale póki co teoria rozświetli mi nieco sprawę. Po głowie chodzą mi więc motocykle kilkuletnie (tak do 5 lat, może trochę nowsze):
    • KTM 990 Adv
    • BMW F800GS

    Oczywiście są jeszcze BMW 1200GS i Yamaha XT1200Z Tenere, ale to za drogie do błota, no i zdecydowanie mniej terenowe.
    990 i f800 są chyba podobne. Czytałem jakieś porównania w necie i guzik z nich dalej wiem Wielu z Was jeździ na 990 (950), a ma ktoś średniego GS? Co o nim sądzicie?

    #2
    Halo, halo - nikt nic nie wie o tym średnim GSie i jego porównaniu do konkurencji? Junak, Erwin, Siedlar, Scorpion - wy macie KTMy. Radek ma dużego GSa. Wypowiedzcie się

    Komentarz


      #3
      Więc ja dużo jeżdżę z gs 800. Sam też trochę dosiadałem. I na dobra sprawę podczas jazdy w lekkim terenie: szuter, nawet piaszczyste wydmy dobrze się zachowuje - nic jemu nie brakuje. Waga po pełnym zalaniu to jakieś 210 kg. (praktycznie jak mojej starej 660), moc już powoduje banana na twarzy ok 80 km i to już jedzie! Jeżeli chodzi o wygodę to standardowe siodło jest bardzo twarde (w porównaniu do f650gs, czy xtz660). Co do wygody jazdy to jeszcze mankamentem jest to, że f800gs jest naprawdę harpaganem - bardzo czuły na lekki ruch manetką gazu i na początku bardzo szarpie!
      O wadach wiem, że standardowo tuleje (chyba) przedniego koła są zrobione z kiepskiego materiału i się wycierają - niektórzy je wymieniają, ale podczas kontroli serwisowej ASO wymieniają je z powrotem na te kiepskie. Oraz jakąś tuleje w zawieszeniu również trzeba zmienić, bo się wyciera i ramę gnie!!!
      W cięższym terenie nie testowana, bo szmalu szkoda właścicielowi. Generalnie części do moto drogie jak cholera. Wracaliśmy z gór w deszcz i "gejes" zaczął robić psikusy - gasł na wolnych obrotach. W ASO powiedzieli, że niewiedzą co to może być i musieliby szukać - 300 zł/ roboczogodzina Kolega szybko wytłumaczył motkowi, że sam musi się naprawić i był w tym bardzo przekonujący - moto się naprawił (najprawdopodobniej wilgoć do filtra powietrza się dostała).
      Suma sumarum:
      kolega jest bardzo zadowolony i nie myśli o zmianie

      P.s. A zastanawiałeś się może nad bmw r1150gs? Może stare i nie najpiękniejsze, ale duże, wygodne i niezawodne: boxer i kardan!

      - - - Zaktualizowano - - -

      na pewno to będzie ciekawa propozycja http://www.youtube.com/watch?v=g1abnuD384M
      nawet na forum f800gs uznali, że jak Japończycy zrobią nową i mniejszą ST to będą się przesiadali, bo wiedzą jakie to skośne oczy niezłe maszyny robią

      Komentarz


        #4
        Za mało km zrobiłem na LC8 by się wypowiadać w tym temacie. Jednak co zaskakuje w porównaniu z xt660z to bardzo podobne wymiary, poręczność, waga (przy czym środek ciężkości niżej w lc8), i 2x większa moc

        Małego gs-a 800 chciałem kupić zamiast tereski, ale nie wyrobiłem się finansowo. Miałem okazję się przejechać i nie zamienił bym się na niego za LC8.

        Ale każdy ma inne preferencje i oczekiwania więc ciężko komuś doradzać, chyba że bliskiemu kumplowi z którym się na co dzień jeździ i zna jego wymagania/oczekiwania wobec motocykla.


        ps.poza tym chwalenie KTM-a na tym forum jest nie poprawne politycznie i u wielu userów powoduje ostre oburzenie, więc po prostu po XT660Z kup XT1200Z
        Ostatnio edytowany przez erwinw; 32.
        hominis est errare, insipientis in errore perseverare
        Komar 2350; WSK 175 Kobuz; JAWA TS 350 Sport; YAMAHA XT660Z; KTM LC4 ADV; KTM LC8 ADV; obecnie KTM 625 SXC

        Komentarz


          #5
          Ja kiedyś też śniłem o F800GS, nawet na monitorze mam na tapecie żółto czarną ... jest fantastyczna i przereklamowana. Ale wiecie co, jeszcze w tym roku YAMAHA pokaże nową tenere 900 o mocy w przedziale 90 - 100 KM. Będzie zbudowana na bazie MT09 z 3 cylindrowym sercem. Na pewno warto poczekać !!!

          Komentarz


            #6
            Tia... Już jak nowa Super Tenere miała wyjść i jeszcze nikt nie wiedział co z tego będzie to w necie krążyły takie "concepty" 900tki... Aprilla też miała fajne pomysły na 2 cylindrowe touaregi bodajże 800 czy 700 z wagą poniżej 200kg i na zapowiedziach się skończyło, ponoć przez kryzys. Także ja bym się nie napalał tak puki nie ma nawet prototypu pokazanego. Trzymam kciuki by się udało, bo jakaś konkurencja by była i wybór modeli większy, aczkolwiek po tym co zrobili z ST jakoś pesymistycznie nastawiony jestem...
            hominis est errare, insipientis in errore perseverare
            Komar 2350; WSK 175 Kobuz; JAWA TS 350 Sport; YAMAHA XT660Z; KTM LC4 ADV; KTM LC8 ADV; obecnie KTM 625 SXC

            Komentarz


              #7
              Ja wiem ze nie ma moto uniwersalnego - jeden sprzet zawsze bedzie ograniczal albo w offie albo na trasie, IMO lepiej kupic lekkiego enduraka na krzaki i turystyka w trase
              Enduro nie klęka
              R 1100 GS '99 - limonka
              Pajero 3.2 DiD '03

              Komentarz


                #8
                Nie każdy ma czas i kasę na 2 moto w garażu...
                hominis est errare, insipientis in errore perseverare
                Komar 2350; WSK 175 Kobuz; JAWA TS 350 Sport; YAMAHA XT660Z; KTM LC4 ADV; KTM LC8 ADV; obecnie KTM 625 SXC

                Komentarz


                  #9
                  Wiem do czego zmierzasz lc8 fajny sprzet fakt ale to tez kompromis, w terenie nie poszalejesz tam gdzie liście a w trasie nie pogonisz wygodnie jak turystyki, ale jako jedyne uniwersalne moto jest bdb, ja do latania po czarnym dokupie chyba jakiegoś vstroma czy cos takiego...
                  Enduro nie klęka
                  R 1100 GS '99 - limonka
                  Pajero 3.2 DiD '03

                  Komentarz


                    #10
                    Wcale mi o to nie chodziło. Sam do latania w terenie bym chętnie nabył coś koło 400ccm w czteropaku, ale na chwilę obecną mnie po prostu nie stać na to, a do tego jeszcze konieczny bus lub przyczepka z holownikiem (nie każdy mieszka zaraz przy lesie czy wąwozach ) . A przez robotę i czasu brak na jazdę jednym moto, a co dopiero dwoma...
                    hominis est errare, insipientis in errore perseverare
                    Komar 2350; WSK 175 Kobuz; JAWA TS 350 Sport; YAMAHA XT660Z; KTM LC4 ADV; KTM LC8 ADV; obecnie KTM 625 SXC

                    Komentarz


                      #11
                      Zamieszczone przez Vanellus Zobacz posta
                      Halo, halo - nikt nic nie wie o tym średnim GSie i jego porównaniu do konkurencji? Junak, Erwin, Siedlar, Scorpion - wy macie KTMy. Radek ma dużego GSa. Wypowiedzcie się
                      Ja Ci mogę szybko zrobić podsumowanie,
                      wszystko oprócz ktm to kondony i tyle, brak mocy i zawiasu,
                      jeszcze coś chcesz wiedzieć ?
                      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        marcinek jak zwykle fachowo i merytorycznie
                        Enduro nie klęka
                        R 1100 GS '99 - limonka
                        Pajero 3.2 DiD '03

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                          Ja Ci mogę szybko zrobić podsumowanie...
                          A w szczególach f800gs vs lc8?

                          Komentarz


                            #14
                            w szczegułach to niema co porównywać Sam znasz odpowiedz wiec słuchaj serca... nie rozumu. To jest twój jeden jedyny żywot....

                            Komentarz


                              #15
                              Zamieszczone przez Vanellus Zobacz posta
                              A w szczególach f800gs vs lc8?
                              W szczegółach tak samo, brak mocy, niby GS ma te prawie 90KM ale twin calkiem inaczej oddaje moc niż Vka,
                              zawias to przepaść, po prostu musisz sam spróbować, przejechać się z 50 km po czarnym i po lesie wtedy będziesz wiedział o czym mowa.

                              A tak w ogóle to nie sluchaj tych co jeżdżą ktmami bo oni podobno są zboczeni i na drugiej stronie mocy
                              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                              sigpic

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X