Poszukuję głowicy od Xtz 750 / Tdm 850. Moja kończy swój żywot - kończy się regulacja na ssących. Po 15kkm mam 3 podparte a są na płytkach 130. Najmniejsze dostępne płytki to 120. Temat jest dla mnie istotny bo w tym sezonie planuję zrobić do 30k km na raczej słabym paliwie.
Ogłoszenie
Zwiń
Zasady obowiązujące w Giełdzie
W Giełdzie można zamieszczać ogłoszenia TYLKO związane jakkolwiek z XTZ ( z wyjątkiem działu "Inne moto"). Wszystkie ogłoszenia nie spełniające tego warunku będą usuwane przez moderatorów.
Wyjątek stanowi forum "Inne moto".
ZABEZPIECZENIE PRZED SPAMOWANIEM
Aby móc pisać w poszczególnych działach giełdy należy zliczoną minimalną wymaganą liczbę postów:
EDIT rootolf:
UWAGA:
Sprzedający jest zobowiązany podać cenę przy sprzedawanym przedmiocie. W przypadku braku ceny, ogłoszenie może zostać usunięte.
Jeżeli masz zamiar kupić motocykl od forumowicza zapytaj innych o opinię o tym motocyklu.
Zasady wchodzą w życie z dniem 26.10.2012 r.
Wyjątek stanowi forum "Inne moto".
ZABEZPIECZENIE PRZED SPAMOWANIEM
Aby móc pisać w poszczególnych działach giełdy należy zliczoną minimalną wymaganą liczbę postów:
- Sprzedam - 10
- Inne moto - 25
- Kupię - 5
- Oddam - 1
EDIT rootolf:
UWAGA:
Sprzedający jest zobowiązany podać cenę przy sprzedawanym przedmiocie. W przypadku braku ceny, ogłoszenie może zostać usunięte.
Jeżeli masz zamiar kupić motocykl od forumowicza zapytaj innych o opinię o tym motocyklu.
Zasady wchodzą w życie z dniem 26.10.2012 r.
Zobacz więcej
See less
Głowica Xtz Tdm
Zwiń
X
-
Jak jest z oznaczeniami w TDM 850? Był modele 4tx i 3vd, czy coś jeszcze? Znajomy co ma głowicę od tdmy ma oznaczenie na niej 3ld. Taka jak tutaj: http://moto.allegro.pl/glowica-yamah...047774411.html
Komentarz
-
Jeśli już to tylko 3VD podejdzie, bo inne będą miały poprzestawiane cykle pracy - ergo inne wałki. Wałków jeśli się da to lepiej nie zmieniać w używanej głowicy.
3LD - ciekawe, to znaczy, że wsadzali albo dokładnie to samo, albo kolega ma coś już rzeźbione.
Jeśli średnica tłoka różni się minimalnie i nie wystaje przy krawędzi ponad płaszczyznę bloku cylindrów to jest spora szansa, że głowice będą takie same. Niektórzy przecież rozwiercają silniki i głowica zostaje bez zmian. Ważne, żeby uszczelka była odpowiednia.sigpic
Komentarz
-
Zamieszczone przez fxrider Zobacz postaJeśli już to tylko 3VD podejdzie, bo inne będą miały poprzestawiane cykle pracy - ergo inne wałki. Wałków jeśli się da to lepiej nie zmieniać w używanej głowicy.
3LD - ciekawe, to znaczy, że wsadzali albo dokładnie to samo, albo kolega ma coś już rzeźbione.
Jeśli średnica tłoka różni się minimalnie i nie wystaje przy krawędzi ponad płaszczyznę bloku cylindrów to jest spora szansa, że głowice będą takie same. Niektórzy przecież rozwiercają silniki i głowica zostaje bez zmian. Ważne, żeby uszczelka była odpowiednia.
Komentarz
-
HEJ! Pamiętacie mój swap i zamianę głowic?
Jedyny warunek, to TDM musi być 3VD i głowice są identyczne jak w XTZ.
Wszystkie elementy mają oznaczenie 3LD (i w XTZ i w TDM), sprawdziłem trzy razy, zanim włożyłem do silnika.
Średnica jest tylko nieznacznie większa.
No chyba, że ktoś w tej TDM już kiedyś głowicę zmienił, ale to nie zmienia faktu, że jeździła i jeździ do tej pory.
Dla przypomnienia niektórym, mam silnik 3VD z głowicą od 3TD i dzisiaj np. do pracy mnie przywiózł bez problemów
Uszczelkę zostawiłem z 3VD, ale nie porównywałem z tą od 3TD.
Może Lukass coś pomoże. Może sprawdzić numery oryginalnych.
Jedno na pewno pamiętam, uszczelki różniły się lokalizacją otworów "wodnych", ale ich ilość i rozmiar zasadniczo są takie same.Ostatnio edytowany przez dex; 407.
Komentarz
-
w 3VD wsadzali głowice 3ld, dopiero potem zmienili oznaczenie głowicy ale to jak wiadomo było związane z przestawieniem korbowodów.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Zamieszczone przez dex Zobacz postaDla przypomnienia niektórym, mam silnik 3VD z głowicą od 3TD [..]
Uszczelkę zostawiłem z 3VD, ale nie porównywałem z tą od 3TD.
Swoją drogą to nieładnie zostawiać takie stare uszczelki pod głowicą...sigpic
Komentarz
-
Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta3TD to oznaczenie zdławionej do 34 koni szwajcarskiej wersji XTZty. Dziwne, że głowica jest tak oznaczona, bo powinna być identyczna jak 3LD, a japończycy raczej nie zmieniają oznaczeń na identycznych elementach.
Swoją drogą to nieładnie zostawiać takie stare uszczelki pod głowicą...
Głowicę mam z silnika 3TD (napisałem dokładny numer, żeby podkreślić że to XTZ), ale wszystkie jej części mają 3LD w numerach.
Niestety głowice zmieniałem w niedzielę kilka godzin przed planowanym wyjazdem z ZMC do Wawy i niewielkie wyjście miałem.
Na usprawiedliwienie powiem, że mam już nową Leży na biurku i czeka na swoją kolej.Ostatnio edytowany przez dex; 407.
Komentarz
-
No to ja wtrące swoje dwa słowa, otóż akurat wczoraj rozebrałem obie głowice i porównałem, tzn. głowica z XTZ '94r o oznaczeniu 3LD oraz głowica z TDM '2001r również o oznaczeniu 3LD:
Różnice:
- TDM ma dodatkowe mocowania do ramy tuż nad napinaczem łańcuszka (w niczym nie przeszkadza w xtz, różnica raczej banalna)
- TDM ma więcej śrób mocujących pokrywe zaworową, część śrub mocowana do półpanwi/ mocowania wałków rozrządu, natomiast mocowanie skrajne prawe posiada dodatkowy odlew, pokrywy na 99% zamienne oczywiście jednostronnie tzn. z XTZ do TDM.
- delikatne różnice średnic grdzieli ssących i wydechowych, róznica do 0,5mm wynikająca raczej z rozbieżności produkcyjnej/ stosowanych materiałach i ich rozszerzalności podczas odlewania.
- oczywiście wałki rozrządu są zupełnie inne, różnica polega na zmianie wykorbienia wału co ma swoje konsekwencje w górze silnika.
Poza tymi szczegółami głowice są identyczne...
Chciałbym również zdementować pogłoski:
-otóż średnica cylindrów jak i skok różnią sie od siebie, ale kształt, pojemność, szerokość komory spalania są dokładnie identyczne a różnice średnicy cylindra kompensuje uszczelka podgłowicowa.
- lokalizacja otworów wodnych nie ma wpływu na jakość chłodzenia, cylindry w tdm mają płaszczyzne górna wypełnioną otworami "prostokątnymi " wokół tulei cylindrowej a w xtz jest wolna przestrzeń.
- mój mikrometr (może i nie nowy) nie wskazał znaczących róznic w średnicy ułożyskowania wałków rozrządu ( tdm przebieg 50tyś km, xtz 78 tys km) powierzchnie łożysk były niemal identyczne. Moje zdanie jest jasne z naciskiem na "moje" nie widze problemów z wymianą wałków rozrządu, takie procedery są częstym zjawiskiem i opinia o niewskazanej wymianie wałków na używane jest "wg mnie" nieuzasadniona (sory fxrider, moja opinia, nie neguje twojej )
Cezary jeszcze nie zdecydowałem którą głowice zamontuje do siebie (napewno cylindry od tdm ) któraś sprzedam, info poszło na pw.
Troche nie dział do takiej dyskusji, szefunio jak coś to prosze o przeniesienie/ wydzielenie
Komentarz
Komentarz