Witam, sprawa przedstawia się następująco. Jakiś czas temu kupiłem yamahe xtz 660 z 1992 w opłakanym stanie, oczywiście zrobiłem generalny remont lecz jedyną rzeczą która mi została do zrobienia jest stacyjka. Ta co był jest rozwiercona i przekręcana na kawałek wygiętego pręta więc odpada, kupiłem jakiś czas temu drugą używaną, okazało się, że kluczyk wgl się nie przekręca, została rozebrana poczyszczona itd ale dalej to samo, tak jakby kluczyk nie pasował. Postanowiłem zamówić zamiennik, znalazłem identyczną niestety z inną kostką, ta od mojej jest na 4 piny a ta, która zamówiłem ( prawdopodobnie od xt600) ma kostkę na 3 piny + jeden przewód luzem ( domyślam się, że to masa). I stąd moje pytanie, czy da się np uciąć kostkę i przylutować odpowiednio 4 przewody do kostki z 4 pinami , albo podmienić ten okrąg ze stykami w stacyjce z jednej do drugiej? Powinno to śmigać? Stacyjka powinna być u mnie na dniach, ale wydaje się być identyczna. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Stacyjka XT600 a XTZ660
Zwiń
X
-
Stacyjka w XTZ660 oznaczona na schemacie nr. 6.
Ori stacyjka ma 3 pozycje, ON, OFF, PARK.
Pozycja ON łączy brązowy i czerwony oraz(oddzielnie!) niebieski i niebiesko-czerwony
Pozycja OFF rozłącza wszystko
Pozycja PARK łączy czerwony z niebiesko czerwonym
Do stacyjki którą masz musiał byś dokupić przekaźnik DPST (dwa niezależne styki), stacyjka załączała by przekaźnik który łączył by zasilanie na zapłon i światła .
Zawsze możesz zrobić też system key-less:
-
Nie znam się, ale się wypowiem...
Układ jak w XTZ750.
Nie dochodzi tam żadna masa! Nie masuj, bo pójdzie bezpiecznik główny.
W obu stacyjkach pierwsze dwa piny (kable kol. czerwonego i brązowego) działają tak samo.
Czerwonym dochodzi zasilanie z aku (stałe +12V), a wychodzi na całą instalację motocykla brązowym.
Różnica polega tylko na podłączeniu świateł.
XTZ660_stacyjka.jpg
Brązowy (czyli zasilanie po stacyjce) dochodzi do wyłącznika świateł na kierownicy.
Jeśli włączysz na tym wyłączniku światła pozycyjne, to niebieskim kablem +12V wraca do stacyjki (trzeci pin, kabel ozn. L).
No i ponieważ stacyjka włączona, wychodzi niebiesko czerwonym na instalację świateł pozycyjnych...
Musisz sprawdzić jak działa stacyjka i podłączyć tak, żeby na niebiesko-czerownym (ozn. L/R) były postojówki w dwóch przypadkach:
1) stacyka ON po włączeniu przełącznikiem na kierownicy,
2) stacyjka PARK (po wyjęciu kluczyka).
Rozumiem, że masz 4 kable, więc trzeba je tylko dopasować.
Pracę stacyjki i odpowiednie pary pinów sprawdzisz zwykłym multimetrem mierząc przewodność.
Inaczej byłoby gdybyś miał tylko 3 piny.Z pozytywnym nastawieniem można góry /albo Teresę przez góry/ przenosić!
Komentarz
-
Panowie bardzo dziękuję za eleganckie odpowiedzi
Kaytec czyli rozumiem, że jakbym zmienił kostki i podłączył tą stacyjkę co mam to by normalnie pracowała tylko bez świateł pozycyjnych?
Lis czy mas może jakieś informacje jakie wartości powinien mi pokazać multimetr mierząc odpowienią parę pinów.
Tak naprawdę postojówki w pozycji PARK nie są mi chyba potrzebne.
Komentarz
-
Kiedy mierzysz przewodność wynik ma dążyć do 1. 0 = brak. Tak sprawdzisz (kontrolnie), które pary pinów są połączone na poszczególnych pozycjach stacyjki.
ps. Zrobiłbym te postojówki, żeby móc wyjąć kluczyk i zostawić moto na światłach.Z pozytywnym nastawieniem można góry /albo Teresę przez góry/ przenosić!
Komentarz
-
Zamieszczone przez Kwazi Zobacz postaKaytec czyli rozumiem, że jakbym zmienił kostki i podłączył tą stacyjkę co mam to by normalnie pracowała tylko bez świateł pozycyjnych?
Zamieszczone przez Lis Zobacz postamierzysz przewodność
Komentarz
-
Witam, z tej strony KWAZI, nie wiem czemu ale gdzieś posiałem hasło do tamtego konta. Kaytec wrzucam zdjęcia kostek obu stacyjek:
ORYGINALNA
1.jpg
2.jpg
3.jpg
CHINOL
img_20210509_091543.jpg
img_20210509_091651.jpg
img_20210509_091546.jpg
Sory za jakość, zdjęcia robione w pośpiechu, jak cos mało widoczne to poprawię.
Dodam tylko, że jak przełożyłem ten czarny okrąg z pinami i z kostką oryginalna (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) do stacyjki chinskiej i podlaczylem do motoru to normalnie zapłon działa, ale nie działa wtedy właśnie parking z postojówkami.
Komentarz
Komentarz