Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

zmienna mapa zapłonu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    zmienna mapa zapłonu

    Panowie, wiecie może jak zamontowac takie cos w motocyklu jednocylindrowym? i na czym to dokładnie polega?
    Ostatnio edytowany przez Lewy; 235.

    #2
    A co chcesz osiągnąć i po co ?
    sigpic

    Komentarz


      #3
      potrzebuje to dla brata uczy się jazdy w terenie na ktm i jest po prostu dla niego za silny, a słabszego kata nie będę kupować specjalnie dla niego, wole wydać trochę grosza i miec zmienna mapę zapłonu.

      Komentarz


        #4
        Mapa zapłonu w silniku z gaźnikiem jest zapisana w module zapłonowym i jej sie nie modyfikuje chyba że kupisz sobie inny moduł albo znajdziesz kogoś kto zaprogramuje ten co masz w co szczerze wątpię ale może się uda.

        W silnikach z wtryskiem masz o wiele prościej bo tak jak w samochodzie podpinasz się do kompa sterującego zapłonem i wtryskami i zmieniasz mape.
        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
        sigpic

        Komentarz


          #5
          mi głównie chodzi o taki przycisk ze jak mój brat siadzie zebym mogł przełączyc ze słabsze, no ale dzieki za info. bede musiał podjechac do jakiegoś dobrego elektryka.

          Komentarz


            #6
            Najprościej będzie wyregulować śrubką przy gażniku(od linki) tak,żeby silnik nie wkręcał się do końca na obroty i już
            Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
            Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
              Najprościej będzie wyregulować śrubką przy gażniku(od linki) tak,żeby silnik nie wkręcał się do końca na obroty i już
              Raczej chyba zblokować manetkę od gazu żeby nie mógł więcej odkręcić bo śrubka na gaźniku reguluje tylko luz pancerza linki a nie jej wychylenie
              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
              sigpic

              Komentarz


                #8
                Chodziło mi o ten ogranicznik ,którym mozna zmniejszyć zakres w którym linka wychyla przepustnicę,w 660 taki jest,chyba,że coś pokręciłem
                Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                Komentarz


                  #9
                  Jak to maszyna na gaźniku to można zmienić dyszę. Nie jest to skomplikowana czynność i skoro działa w LC4 to w innych pomarańczach chyba też powinno. Co to za KAT i który rocznik? Mapy zapłonu to chyba przy silnikach z wtryskami elektronicznymi się pojawiają, jakoś nie widzę tego przy prostym jak cep gaźniku w motocyklu gdzie najbardziej zaawansowanym elektronicznie elementem nie licząc licznika ;-D jest modułocewka zapłonowa.

                  A opcja ze skróceniem linki gazu też chyba dobra, sam nie wiem co prostsze.

                  pozdrawiam

                  Komentarz


                    #10
                    Najprościej jest wstawić tulejkę nad przepustnicę w gaźniku (tak się blokuje katy fabrycznie), z tym, że moim zdaniem niewiele to da, bo n.p. takie LC4 może sponiewierać już przy dosyć małych odwinięciach
                    Jeśli byłaby to 640 to można by pokombinować z przeróbką sterowania systemu EPC, jeśli jeszcze jest.
                    Przy okazji w 640 jest już bardziej zaawansowany układ zapłonowy niż modułocewka SEM.
                    Mniejsze dysze - można łatwo przegrzać silnik na zbyt ubogiej mieszance.
                    IMO w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem byłaby kryza w króćcu ssącym - powinno być skuteczne i nie wymagać innych ingerencji.

                    pzdr, Adam

                    P.S. Mi wczoraj 640 znowu wypluła uszczelkę pod cylindrem, raptem 70km od złożenia silnika... nosz qrde...
                    sigpic

                    Komentarz


                      #11
                      moj brat uczy się nie wiecej niż 2, 3 godziny w tygodniu z powodu braku czasu. a nie chce mi sie za każdym razem zmieniac dyszy w gazniku czy coś takiego, interesuje mnie jakies sterowanie elektroniczne, ograniczenie mocy po przez jakis przycisk czy coś w tym rodzaju. dodam ze jest to ktm sx 525 rocznika nie znam bo jest bez papierow ale na pewno miedzy 2000 - 2004

                      Komentarz


                        #12
                        525 to od 2003 roku szły

                        zadzwoń do ktma i zapytaj może oni mają jakieś patenty ale wątpię żeby coś takiego było dostępne bo te moduły nie mają żadnego podłączenia do sterowania oprócz przełącznika kill switch ale to jest ich zaleta bo nie ma się co psuć.

                        Obawiam się też że bez ingerencji w mechanikę elektronicznie nic nie zrobisz.
                        Były exc na rynek niemiecki zdławione do 27koni może one mają inny moduł to byś sobie tylko podpinał inny ale pewnie ograniczenie mocy polegało tylko na zwężkach i dyszach.
                        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                        sigpic

                        Komentarz

                        Pracuję...
                        X