Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z diodami LED - pytanie do forumowych elektryków

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Problem z diodami LED - pytanie do forumowych elektryków

    Hej,
    aktualnie przerabiam instalację w swoim LC4 i między innymi rzeźbiłem własne kontrolki na LEDach. Wszystko wyszło sprawnie, ale pierwsza jazda w terenie ujawniła pewien problem...
    Przykładowo kontrolka neutrala jest sterowana masą (czujnik podaje masę na kabel przy luzie) i niestety ów kabelek nie jest specjalnie zabezpieczony przed wodą (konstrukcja to uniemożliwia - wszystko jest na wierzchu wkręcone w bok silnika).
    Problem ujawnił się, gdy wszystko zostało obficie wymoczone i ubłocone - LEDowa kontrolka zaczęła się lekko "bździć" - podejrzewam, że woda powoduje, że przepływ bardzo małego prądu pomiędzy owym kabelkiem a blokiem silnika. Na żarówkach nie byłoby tego zupełnie widać, bo prąd byłby za mały, aby się zapaliły, ale przy LEDach jest już wystarczający.. po wyschnięciu wszystko wraca do normy.
    W znacznym uproszczeniu sytuacja wygląda tak:
    układ-led.JPG

    I teraz zasadnicze pytanie: jak temu zaradzić? Do głowy przyszło mi wpięcie równolegle do LEDa kolejnego opornika, ale nie wiem, czy można tak zrobić.

    pozdrawiam, Adam

    P.S. moglibyście polecić jakiś sprawny program do rysowania instalacji elektrycznych ? Paint jest cokolwiek niewygodny, a chciałbym udokumentować to co wyrzeźbiłem.
    sigpic

    #2
    Co do programu to Eagle.
    W podstawowej wersji darmowy.

    Komentarz


      #3
      hej, ja już ten problem znam z XL. Trzeba dać równoległy opornik i wszystko powinno być ok. Przynajmniej tak wynika z wypowiedzi kolegi Tezla z forum E-A.

      Zamieszczone przez Tezla
      Z podświetlaniem led niema większego problemu

      ale z kontrolkami już tak bo żeby zamontować taką do kierunków trzeba zasilić ją przez mostek prostowniczy, ctrl światła drogowego jest zasilana prądem przemiennym lepiej zasilić ją przez diodę prostowniczą, kontrolka luzu będzie działać ale z powodu mniejszego poboru prądu podczas przejazdu przez kałużę czy w ulewnym deszczu będzie świecić się cały czas pasuje dać równolegle opornik

      Do XL bardzo pasują czerwone ledy zegarów, do kontrolek muszą być zaś wkładane białe.

      link źródłowy do posta ->http://forum.enduro-adventure.com/po...=quote&p=56575

      Pozdrawiam Andrzej
      .

      Komentarz


        #4
        Czyli wygląda na to, że dobrze kombinowałem - dzięki za pomoc, przetestuję.
        sigpic

        Komentarz


          #5
          Z tego co się orientuje najlepiej zacząć od opornika 100k i stopniowo schodzić niżej, aż będzie ok. Ewentualnie można kupić rezystor nastawny (potencjometr i wkleić go w układ) i sobie wyregulować opór.
          .

          Komentarz


            #6
            możesz też spróbować pokombinować z równoległym kondensatorem - jakieś 100nF, trzeba by było poeksperymentować.

            Komentarz

            Pracuję...
            X