Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Niedziałające światło stopu.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Niedziałające światło stopu.

    Witam, nie wiem czy powinienem pisać w tym dziale ale sprawa dotyczy hamulca. Otóż lampa stopu świeci gdy używam tylnego hamulca a nie świeci gdy używam przedniego. I tu pytanie od czego zacząć sprawdzanie i czy sam dam radę - jestem zupełnie zielony jeżeli chodzi o naprawy motocykla, samochodu zresztą też . Druga sprawa to czy ma ktoś z was schemat budowy lub jakieś plany stelaża na tylne kufry do samodzielnego zrobienia. Niestety nie mam obecnie kaski na zakup, a mam sąsiada ze sprzętem który coś takiego dałby radę zrobić. Za każdą pomoc z góry THX. Obydwie sprawy dotyczą XTZ 660 z 92 roku. Pozdrawiam Arek

    #2
    Co do stelaża to proponuję założyć oddzielny temat, bo tutaj nikt nie zauważy tego problemu.

    EDIT: powypisywałem bzdury, bo źle zrozumiałem pytanie (tzn. że czujnik ham. nożnego wariuje), ale nie będę się już samocenzurował, bo może komuś się jednak przyda.

    Problem (z źle ustawionym punktem zapalania się stopu dla ham. nożnego) jest typowy dla źle ustawionego czujnika stopu typu "rozciągowego". Poszukaj w okolicy tylnej dźwigni hamulca takiego cienkiego drucika/sprężynki łączącego samą dźwignię z takim wysuwanym bolcem. Ten bolec będzie siedział w plastikowym korpusie (całość wygląda jak zapalnik miny - i w sumie podobnie działa) - to będzie właśnie ten czujnik.
    Na jego korpusie będzie gwint i plastikowa nakrętka ustalająca jego wysokość w "trzymaku" - nią właśnie regulujesz moment zapalenia lampy (przy zmianie ustawienia dźwigni, czasem po glebach trzeba tam pomajstrować). Jeśli światło działa "odwrotnie" to znaczy, że czujnik jest za wysoko - pokręć tą nakrętką tak, aby czujnik osiadł niżej w mocowaniu.

    Przy okazji - lepiej nie jeździć ze stale palącym się światłem stopu, bo (pomijając bezpieczeństwo) można sobie stopić klosz lampy.

    pozdrawiam, Adam
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Przy klamce hamulca na kierownicy masz czujnik stopu. Wykręć go i sprawdź czy jak naciskasz go ręcznie to jest jakaś reakcja. Sprawdź też przewód idący do niego czy nie jest przerwany urwany itp.

      Komentarz


        #4
        Trochę namieszałem w poprzednim poście - przepraszam. Wyedytowałem z wyjaśnieniami.

        Zamieszczone przez Kaytec Zobacz posta
        Przy klamce hamulca na kierownicy masz czujnik stopu. Wykręć go i sprawdź czy jak naciskasz go ręcznie to jest jakaś reakcja. Sprawdź też przewód idący do niego czy nie jest przerwany urwany itp.
        Jak znajdziesz kostkę do której jest wpięty ten czujnik to rozłącz ją i zewrzyj styki w części od strony instalacji. Jeśli stop się świeci to znaczy, że problem leży w czujniku lub jego kablu. Jeśli nie to na pewno jest coś nie tak w instalacji (raczej mało prawdopodobne).
        Czujnik stopu można dokupić n.p. w Larssonie - temat był ostatnio poruszany na forum.

        Przenoszę temat do elektryki.
        sigpic

        Komentarz


          #5
          Witam, znalazłem przyczynę niedziałającego stopu przy przednim hamulcu - problem jest w przednim czujniku a właściwie w jego braku. Zgodnie z podpowiedziami zaczęłem go szukać i nie mogłem namieżyć. Luk w serwisówkę rozwiał wszystkie wątpliwości po prostu czujnika nie ma . Teraz muszę taki zakupić, w Larsonie (na ich stronie) jest kilka do yamahy, ale nie wiem który będzie pasował - chyba będę musiał do nich dzwonić.

          Komentarz


            #6
            Śmiem podejrzewać, że osoba po drugiej stronie telefonu nie będzie w tej kwestii mądrzejsza od katalogu - ciężko wymagać, aby sprzedawca znał wszystkie moto co do śrubki
            Ze swojej strony mogę pokusić się o stwierdzenie, że na 90% jeden z tych czujników (XT 600) będzie pasował do pompy, ew. kabel może być przykrótki lub końcówka inna (zakładam, że to nie jest dla Ciebie problem nie do przeskoczenia) :
            Larsson Polska - dostawca techniki motocyklowej, skuterowej i warsztatowej. Dystrybutor renomowanych marek: Yuasa, RK, TRW, EBC, NGK, JM Products, Hiflo, Vesrah, Motul, Osram.


            pzdr, Adam
            sigpic

            Komentarz


              #7
              Witam ja mam odwrotną sytuacje w klamce jest stop a w nożnym brak gdzie szukać po wstępnych oględzinach znalazłem tylko pompę ale żadnego czujnika ani nie widzę kabli czekam na pomoc pozdrawiam

              Komentarz


                #8
                Odnośnie tylnego czujnika ,Adam się już wypowiedział w poście nr 2.
                "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

                Komentarz


                  #9
                  Sorry ale przeglądałem stare posty i nie mogę trafić jest opis czujnika klamki ręcznego

                  Komentarz


                    #10
                    Tutaj: http://xtzclub.pl/threads/2423-Niedz...ll=1#post29246 przez pomyłkę opisałem działanie stopu nożnego w XTZ - dla Ciebie jak znalazł.
                    sigpic

                    Komentarz


                      #11
                      Dzięki ale juz lezałem pod tereską i nic nie widziałem tylko pompę i przewody hyd. jutro jeszcze raz zaliczę glebę i nie odpuszczę jak nic nie znajdę powrócę z pytaniem

                      Komentarz


                        #12
                        Porób zdjęcia, może ktoś coś zdemontował.
                        W fiszkach i manualu powinno to być rozpisane.
                        Jest to w 750 (i 660 też) na pewno, bo sam w obu przypadkach to regulowałem.
                        sigpic

                        Komentarz


                          #13
                          Witam, czujnik podany przez fxridera pasuje jak ulał do małej Teresy, nic nie trzeba było przerabiać, długość kabla ok. Dzięki za podpowiedź.

                          Komentarz

                          Pracuję...
                          X