Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Niedziałające światło stopu.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Niedziałające światło stopu.

    Witam, nie wiem czy powinienem pisać w tym dziale ale sprawa dotyczy hamulca. Otóż lampa stopu świeci gdy używam tylnego hamulca a nie świeci gdy używam przedniego. I tu pytanie od czego zacząć sprawdzanie i czy sam dam radę - jestem zupełnie zielony jeżeli chodzi o naprawy motocykla, samochodu zresztą też . Druga sprawa to czy ma ktoś z was schemat budowy lub jakieś plany stelaża na tylne kufry do samodzielnego zrobienia. Niestety nie mam obecnie kaski na zakup, a mam sąsiada ze sprzętem który coś takiego dałby radę zrobić. Za każdą pomoc z góry THX. Obydwie sprawy dotyczą XTZ 660 z 92 roku. Pozdrawiam Arek

    #2
    Co do stelaża to proponuję założyć oddzielny temat, bo tutaj nikt nie zauważy tego problemu.

    EDIT: powypisywałem bzdury, bo źle zrozumiałem pytanie (tzn. że czujnik ham. nożnego wariuje), ale nie będę się już samocenzurował, bo może komuś się jednak przyda.

    Problem (z źle ustawionym punktem zapalania się stopu dla ham. nożnego) jest typowy dla źle ustawionego czujnika stopu typu "rozciągowego". Poszukaj w okolicy tylnej dźwigni hamulca takiego cienkiego drucika/sprężynki łączącego samą dźwignię z takim wysuwanym bolcem. Ten bolec będzie siedział w plastikowym korpusie (całość wygląda jak zapalnik miny - i w sumie podobnie działa) - to będzie właśnie ten czujnik.
    Na jego korpusie będzie gwint i plastikowa nakrętka ustalająca jego wysokość w "trzymaku" - nią właśnie regulujesz moment zapalenia lampy (przy zmianie ustawienia dźwigni, czasem po glebach trzeba tam pomajstrować). Jeśli światło działa "odwrotnie" to znaczy, że czujnik jest za wysoko - pokręć tą nakrętką tak, aby czujnik osiadł niżej w mocowaniu.

    Przy okazji - lepiej nie jeździć ze stale palącym się światłem stopu, bo (pomijając bezpieczeństwo) można sobie stopić klosz lampy.

    pozdrawiam, Adam