Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Objawy padniętego regulatora napięcia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Objawy padniętego regulatora napięcia

    Jest taka sprawa - dziś wyskoczyłem na chwilę tereską do lasu - w trakcie powrotu (już pod domem) moto przerwało na chwilkę - odkręciłem boczek -odpaliłem - kable od reglera i bezpiecznika momentalnie gorące (regler zimny) - zgasiłem - posprawdzałem połączenia - odpaliłem - znowu to samo! - po ok 10 sekundach pracy kable wręcz zaczynają parzyć - najbardziej ten od bezpiecznika . Dodam że aku jest stare i jutro ma dotrzeć nowe - pomimo tego że po naładowaniu i ok. dwóch dniach bez podłączania trzyma pow.12v
    Czy te objawy to wynik padniętego reglera?

    #2
    Najprościej to było by zmierzyć napięcie ładowania, być może regulator "zwiera" dając cały prąd do instalacji, nawet stary aku nie powinien mieć takiego poboru żeby się kable grzały.
    Nie maszyna lecz chęć szczera zrobi z Ciebie ADWENCZERA!!!

    Komentarz


      #3
      Gdyby regler "zwierał" to powinien być chyba gorący ?
      Z drugiej strony gdyby puszczał cały prąd to żarówki tylko by błysnęły i momentalnie się spaliły ?
      Ładowanie zmierzę dopiero jutro. Mam drugi regrel - tylko zastanawiam się czy w tej sytuacji nie podejrzewać też zwarcia w aku ? - wtedy podpinanie reglera może być ryzykowne...

      Komentarz


        #4
        Jeśli nic ci do tej pory nie spalił to regler jest ok stawiam na stare kable od alternatora do reglera (3 białe) miałem tak samo ja zrobiłem tak że odcinałem po kawałku te białe kable od kostki w kierunku altka aż doszedłem do zdrowego drutu, to co odcinałem miało kolor ciemno-zielono-czarny wywaliłem też jedną kostkę która była na tych przewodach pod zbiornikiem od tej pory nie mam problemów z grzaniem kabli i reglera.

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez robkri Zobacz posta
          Jeśli nic ci do tej pory nie spalił to regler jest ok stawiam na stare kable od alternatora do reglera (3 białe)
          jak doszedłeś do "zdrowego" kabla to rozumiem że zlutowałeś?
          a jak one są mocowane przy altku? moż po prostu wymienić całe?
          kur.....ka!!! jak ja nienawidzę problemów elektrycznych !!!

          Komentarz


            #6
            ja nienawidzę problemów elektrycznych !!!
            To zadzwoń do mnie, ja lubię te tematy.
            Damy radę.

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez marianxtz Zobacz posta
              To zadzwoń do mnie, ja lubię te tematy.
              Damy radę.
              super ja organizuję browary

              Jeszcze jutro na spokojnie spróbuję porozglądać się w temacie i odbiorę nowe aku ... - ale podejrzewam że z moimi zdolnościami elektromechanicznymi i tak skończy się na błaganiu o pomoc ....

              Komentarz


                #8
                Podsumowanie - po rozebraniu tereski do rosołu,posprawdzaniu wtyczek,ponownym polutowaniu kabli które wydawały się słabo połączone,montażu nowego gniazda bezpiecznika głównego i poprawieniu kabli masy - tereska zyskała ładowanie prawie książkowe , regler pozostaje chłodny,stary akumulator na którym robiłem próby trzyma jak głupi
                Winna wszystkiemu była masa reglera - zdarłem farbę w miejscu podpięcia do ramy i za radą forumowych speców dam jeszcze bezpośrednio na minus aku - taki mały sukces a cieszy

                Komentarz


                  #9
                  Jak byś sie słuchał od początku to już byś jeździł a nie rozbierał 500 razy
                  Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                  No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                  sigpic

                  Komentarz


                    #10
                    K..wa założyłem regler od xtz 750 do AT rd03 (jest umocowany na plastikowym nadkolu na miejscu orginału )
                    Działa super ładowanie w normie bez masy
                    Myślicie że trzeba mu podłączyć mase do obudowy?

                    Komentarz


                      #11
                      jaki regler ? i czy masz jeszcze kostkę czy wywaliłeś ?

                      np - Sh-230 ma masę przez wtyczkę i po lutowaniu kabli możesz dać masę na aku

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez czeczen Zobacz posta
                        jaki regler ? i czy masz jeszcze kostkę czy wywaliłeś ?
                        Sprawdzę jutro w garażu jaki to jest bo tu się wiele nie zobaczy
                        Kable zostały delikatnie wyjęte z wtyczki i przełożone do wtyczek afrykańskich .
                        IMAG0205.jpg

                        Komentarz


                          #13
                          Wygląda na SH230 - shindogen - czy jakoś tak W tym przypadku lepiej wywalić wtyczkę - polutować kable i dać masę na i minus aku - ale sprawdź jaki to jest faktycznie regler

                          Komentarz


                            #14
                            Ile kabli? Jak 5 to jest masa do reglera podpięta, jak 4 to nie, wtedy do obudowy
                            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                            sigpic

                            Komentarz


                              #15
                              Celem wyjaśnienia tematu do końca regler ma nieczytelne oznaczenia
                              Ale wyglonda na shindogen 5 kabelków 3-białe ,czerwony i czarny
                              podłonczony intuicyjnie
                              Po sprawdzeniu w Teresie też był zamontowany pod siedzeniem na plastiku
                              (obudowa bez połączenia z masą )
                              Nie grzeje się . jest ok.
                              Ale tak z ciekawoości ile watów daje alternator w xtz 750 ?

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X