Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przerobienie lampy "długiej" na H4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Przerobienie lampy "długiej" na H4

    Czy mógł by ktoś napisać jak najniższym kosztem lampe o długich przerobić z H1 na H4 ? Czy można kupić całą lampe mijania od XTZ i zamontować ją w miejsce długiej ?

    Pamiętam na starym forum był link do jakiś takich ładnych lamp z przeźroczystym szkłem. Czy ma ktoś juz patent na takie tylko tańsze ? od golfa albo coś


    Denerujące jest jak każdy zwraca mi uwage ze sie tylko jedna lampa pali i mam spaloną żarówke
    http://xtzclub.pl/attachment.php?attachmentid=817

    #2
    Nie wchodząc w kowalstwo sznurek i inne kiepskie wynalazki masz co najmniej 3 drogi:

    Kupujesz cala lampę od tenery:
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=927690901 przy czym tu jak na zdjeciu widac tylka reflektror po lewej ma na szkle napisane H4 nie oba. Przerobka?

    Kupujesz czesto tansza, ale idetyczna lampe od TDR 125:
    http://www.allegro.pl/listing/search...9027&country=1

    Masz szczescie i trafiasz na sam reflektor (tylko tu akurat nie ten co potrzeba):
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=915184285

    Jednak jak trafisz na lampę "angielska" świecąca w druga stronę to już gorzej. Trzeba to sprawdzać.

    Komentarz


      #3
      Ja wydłubałem oprawkę na H1 i w to miejsce ładnie na wcisk pasuje żarówka H4 z kołnierzem.
      Załączone pliki

      Komentarz


        #4
        No też mnie wkurza jak mi migają że mam niby przepalona żarówkę bo nigdy nie wiem czy może policja nie stoi na zakrętem.
        czy taka przeróbka oznacza permanentny brak światła długiego?

        Komentarz


          #5
          Mnie przeróbka wyniosła 34zl. Kupujesz 2 żarówki H4, do tego końcówki wtyków, kilka konektorów i przekładasz. Opisane jest to na starym forum.
          sigpic
          "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

          "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

          Komentarz


            #6
            Tylko jest jedna sprawa. Jeżeli masz w oryginale światła H4+H1 i chcesz przerobić H1 na H4 to pamiętaj, że szkło takiej lampy nie jest dostosowane do świateł mijania. Jest to szkoło zrobione tylko do świateł długich. Najlepszym wyjściem jest zakup lamp H4+H4 lub lamp na dwie żarówki bańkowe. Na starym forum jest opis przerobienie przeze mnie lamp na dwie żarówki bańkowe na żarówki H4+H4, przy czym podkreślam obie lampy mają te same szkła.
            BYŁA I POZOSTANIE NA ZAWSZE W MEJ PAMIĘCI
            YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE 89' CHESTERFIELD


            Ja tu tylko sprzątam

            Komentarz


              #7
              na starym forum wiem że było nawet coś pamiętam ale to skakanie między nowym a starym jest "kłopotliwe" jak już wszytko napiszemy na nowym nie będzie trzeba szukać na starym a że mnie właśnie temat zainteresował i rozglądam się za lampami co by 2 żarówki h4 były to założyłem temat tutaj.


              Prosił bym o taka informacje Czy reflektory lewy z prawym są zamienne mocowaniami ? Czyli jak kupie drugi taki sam zestaw jak ja mam H4 plus H1 to moge wyciągnąć swój reflektor H1 i w miejsce jego wsadzić drugi h4 i z innej tenerki ? czy one pasuja tylko na swoje miejsce czyli lewy to lewy a prawy to prawy ?
              http://xtzclub.pl/attachment.php?attachmentid=817

              Komentarz


                #8
                Zamieszczone przez klak1981 Zobacz posta
                Ja wydłubałem oprawkę na H1 i w to miejsce ładnie na wcisk pasuje żarówka H4 z kołnierzem.
                A jak świeci taki reflektor ? nie oślepia innych ? to by było najtańsze i dość ciekawe rozwiązanie , ale szkło nie jest przystosowane do świateł mijania.
                http://xtzclub.pl/attachment.php?attachmentid=817

                Komentarz


                  #9
                  Reflektor prawy nie jest zamienny z lewym.
                  Mocowania jednego są lustrzanym odbiciem drugiego.
                  Ostatnio edytowany przez Krzsiek; 62.

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez lukasz_vip Zobacz posta
                    Tylko jest jedna sprawa. Jeżeli masz w oryginale światła H4+H1 i chcesz przerobić H1 na H4 to pamiętaj, że szkło takiej lampy nie jest dostosowane do świateł mijania. Jest to szkoło zrobione tylko do świateł długich. Najlepszym wyjściem jest zakup lamp H4+H4 lub lamp na dwie żarówki bańkowe. Na starym forum jest opis przerobienie przeze mnie lamp na dwie żarówki bańkowe na żarówki H4+H4, przy czym podkreślam obie lampy mają te same szkła.

                    Zgodzę się z przedmówcą w całej rozciagłości. Lampa w której przerobiłeś H4 nie świeci jak powinna, a tylko rozprasza światło oraz oślepia innych użytkowników drogi. Rozwiazeniem jest tu lampa od TDR 125, którą można wyrwać juz za niecałe 150 zł z dwoma postojówkami także.

                    Z tego co pamietam, to przepisy nie pozwalaja w PL jeździć motocyklem który posiada dwie lampy świecące razem na światłach krótkich. W niektórych krajach jest to dozwolone. Także lampy od TDR które ja tez mam, są nielegalne.

                    Kierowcy którzy migaja światłami informując o tym że masz przepaloną żarówkę, niech papatzą na swoje brudne reflektory z pordzewiałymi odbłysnikami i xenonami zamontowanymi w zwykłym kloszu. Szkoda że w PL jest mało rozpowszechniony zwyczaj czyszczenia reflektórów przed jazdą.
                    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                    Komentarz


                      #11
                      Nie chcę tu nikogo besztać, ale ustalmy że mamy światła pozycyjne-postojowe,mijania i drogowe. Tak się chyba teraz poprawnie nazywają.

                      A teraz jak z tym zakazem; dwie pozycje są be czy dwa światła mijania? Dlatego właśnie mój powyższy post.
                      Ostatnio edytowany przez lukasz_vip; 36.
                      "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

                      Komentarz


                        #12
                        a moja tersa posiada, oba reflektory świecące na raz, mijania i drogowe.
                        czyli łamię przepisy? motocykl pochodzi z włoch i ja tego nie tykałem, żarówki banie 35w/35w sztuk2.
                        czy wstępują żarówki halogenowe pasujące w takie uchwyty po baniach?

                        jedne co ja poprawiłem to dołożyłem przekaźniki

                        Komentarz


                          #13
                          Ja w swojej ST również miałem lampę na dwie żarówki bańkowe. Przerobiłem te lampy i wstawiłem dwie żarówki H4, przeróbkę zrobiłem już ponad rok temu i powiem że nie warto tego przerabiać. Nie można wyregulować odpowiednio świateł bo odblaski i szkła nie są przystosowanie do takich żarówek. Teraz światła mijania świecą dość dobrze białym światłem, ale drogowe śwecą po czubkach drzew i za bardzo rozpraszają na boki. Regulowałem już w każdą możliwą pozycję i efekty są podobne. Za bardzo mnie to wszystko denerwowało i zamontowałem sobie halogeny na gmole. Tak się dobrze złożyło że w gmolach które robię jest miejsce na halogeny. Teraz to przynajmniej widzę gdzie jadę, a halogeny doceniam najbardziej jak zjadę z asfaltowej drogi w las lub jakąś polną ścieżkę .
                          Załączone pliki
                          Dorabiam Gmole, Stopki Centralne, Stelaże, Kufry Aluminiowe tel 661271442

                          Komentarz


                            #14
                            Zamieszczone przez Yogi Zobacz posta
                            a moja tersa posiada, oba reflektory świecące na raz, mijania i drogowe.
                            czyli łamię przepisy? motocykl pochodzi z włoch i ja tego nie tykałem, żarówki banie 35w/35w sztuk2.
                            czy wstępują żarówki halogenowe pasujące w takie uchwyty po baniach?

                            jedne co ja poprawiłem to dołożyłem przekaźniki
                            Masz tutaj http://www.allegro.pl/listing/search...&description=1

                            Komentarz


                              #15
                              Zamieszczone przez lukasz_vip Zobacz posta
                              Tylko jest jedna sprawa. Jeżeli masz w oryginale światła H4+H1 i chcesz przerobić H1 na H4 to pamiętaj, że szkło takiej lampy nie jest dostosowane do świateł mijania. Jest to szkoło zrobione tylko do świateł długich. Najlepszym wyjściem jest zakup lamp H4+H4 lub lamp na dwie żarówki bańkowe. Na starym forum jest opis przerobienie przeze mnie lamp na dwie żarówki bańkowe na żarówki H4+H4, przy czym podkreślam obie lampy mają te same szkła.


                              Łukasz reflektory na żarówki bańkowe nie są przystosowane do żarówek halogenowych, dokładnie tak jak mówi Paweł. Pozostaje tylko zakup reflektorów H4+H4. Oczywiscie jeżeli się chce miec, to zgodnie z prawem. Uważam jednak, że nie ma co przesadzac z tym oślepianiem(H1naH4), bo samochody o wiele bardziej oślepiają niż motocykle. Motocykl tak nie oślepia innych użytkowników dróg jak samochód, mówie to z doświadczenia i to nie tylko swojego(trasy nocą).

                              Lukass pierwsze słysze o tym, co mówisz na temat podwójnego światła mijania. Jest wiele motocykli dopuszczonych do ruchu w Polsce z podwójnymi "krótkimi". Na przeglądach nikt też z tego powodu nie robi problemów. Jeśli jest jakiś przepis mówiący o tym, to jakbyś mógł, to przytocz go (artykuł paragraf itp.) byłbym wdzięczny. Byc może jest faktycznie coś, o czym nie wiemy.
                              Ostatnio edytowany przez lukasz_vip; 36.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X