Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

zagadka z gniazdem zapalniczki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] zagadka z gniazdem zapalniczki

    Gniazdo mam 2 lata, bez przekanika (na stałe, z bezpiecznikiem) -ostatnio nic nie grzebałem.
    Nagle straciłem zasilanie nawigacji. Bezpiecznik jest OK.
    Miernika nie mam, jestem u rodziny.

    Sprawdziłem nawigację w samochodzie = zasilanie działa.
    Ładowarka od telefonu: w samochodzie działa, w motocyklu nie.

    A teraz najlepsze: Samborowy kompresorek działa i w samochodzie i w motocyklu.

    Ki diabeł ?
    ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
    FB: http://www.facebook.com/kamilltee

    #2
    Może wtyczka coś nie pasi do gniazda i nie kontaktuje bolec na końcu,ja tak miałem w niektorych wtyczkach, trzeba było dopchnąć do końca
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Też bym obstawiał wtyczkę. Albo samo gniazdo i pasowanie z tą konkretną wtyczką od GPS. Coś może nie stykać (prędzej we wtyczce). Może lekko porozginaj?

      Komentarz


        #4
        Już inni napisali: jesli do gniazda prund dochodzi (vide działający kompresor) to cuś się spieprzyło w kontakcie między wtyczką a gniazdem. Porównaj kształt obu wtyczek i wycignij jakies wnioski. Ja np. zauwazylem że w niektorych ladowarkach USB (czytaj: wtyczka samochodowa z gniazdkiem USB) tylko jedna boczna blaszka jest podłączona do masy ladowarki. Dlatego warto poobracac wtyczkę od Navi w gniezdzie.

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez Adampio Zobacz posta
          Ja np. zauwazylem że w niektorych ladowarkach USB (czytaj: wtyczka samochodowa z gniazdkiem USB) tylko jedna boczna blaszka jest podłączona do masy ladowarki. Dlatego warto poobracac wtyczkę od Navi w gniezdzie.
          to akurat nie ma znaczenia bo masa jest podpięta bo obudowy gniazda a plus jest na dole odizolowany więc kręcenie nic nie da i tak, po prostu nie styka bolec od plusa i tyle.
          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Zamieszczone przez wojtekk Zobacz posta
            Też bym obstawiał wtyczkę. Albo samo gniazdo i pasowanie z tą konkretną wtyczką od GPS. Coś może nie stykać (prędzej we wtyczce). Może lekko porozginaj?
            Ruszam, ruszam, krece, wyginam: wtyczka cacy, we wtyczce bezp szklany OK. Dioda na wtyczce sie nie swiwci.


            A w samochodzie wszystko dziala. No nic poprobuje jeszcze.
            ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
            FB: http://www.facebook.com/kamilltee

            Komentarz


              #7
              zmień bezpiecznik od gniazda albo podepnij bez bezpiecznika, wykluczysz gniazdo
              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
              sigpic

              Komentarz


                #8
                Sprawdź czy biegun + w gnieździe (cypelek w środku) nie zardzewiał. Mógłby przez to stawiać za duże opory dla tej ładowarki.
                sigpic

                Komentarz


                  #9
                  no nie widać by zardzewiał (poskrobałem go też śrubokrętem) - w sumie to dwie nie działają w gnieździe motocyklowym (mają jakby bardziej okrągły ten resorowany bolec we wtyczce)
                  vs jedna (czerwona końcówka), która działa (samborowy kompresor) ma bolec jakby bardziej kwadratowy, ale minimalnie ... (nie da się go przełożyć do innej wtyczki niestety)
                  IMG00526-20120506-1847.jpg

                  IMG00527-20120506-1847.jpg

                  Dotychczas na 100% działały wszystkie trzy w motocyklu. W aucie działają nadal wszystkie trzy.

                  Pewnie trzeba poszukać innej ładowarki do nawigacji do motocykla i tyle...
                  czary jakieś....
                  Ostatnio edytowany przez kamilltee; 308.
                  ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                  FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                    zmień bezpiecznik od gniazda albo podepnij bez bezpiecznika, wykluczysz gniazdo
                    Łotsonie: kompresor Sambora działa na tym gnieździe
                    ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                    FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                    Komentarz


                      #11
                      Zamieszczone przez kamilltee Zobacz posta
                      Łotsonie: kompresor Sambora działa na tym gnieździe
                      magia panie, magia
                      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        ja w podobnych sytuacjach wpycham warstwę sreberka np. z gumy do żucia i wtedy wciskam, może jak coś nie styka, a wtyczka i gniazdo same w sobie działają, to coś zabangla ? taka próba, którą można w każdych warunkach

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                          magia panie, magia
                          w desperacji sprawdziłem nawet czy on nie ma zasilania z wbudowanej baterii... tak na wszelki wypadek by to wykluczyć
                          ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                          FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                          Komentarz


                            #14
                            Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                            magia panie, magia
                            To są tak zwane prądy błądzące
                            "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

                            Komentarz


                              #15
                              Zamieszczone przez kamilltee Zobacz posta
                              w sumie to dwie nie działają w gnieździe motocyklowym (mają jakby bardziej okrągły ten resorowany bolec we wtyczce)
                              vs jedna (czerwona końcówka), która działa (samborowy kompresor) ma bolec jakby bardziej kwadratowy, ale minimalnie ... (nie da się go przełożyć do innej wtyczki niestety)
                              [ATTACH=CONFIG]10733[/ATTACH]
                              [ATTACH=CONFIG]10734[/ATTACH]
                              Moim zdaniem widać wyraźną różnice. Czerwona wtyczka ma wąski "pyszczek" przez co może głębiej wejść w gniazdo niż te czarne. A na dolnej fotce IMHO widać dwie blaszki, której pewnie maja zatrzaskiwać wtyczkę, a najprawdopodobniej się wygły doosiowo i stawiają opór szerokim pyszczkom czarnych wtyczek.
                              Howgh!

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X