Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

problem z elektryką xtz 750

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] problem z elektryką xtz 750

    padł mi akumulator i nie mam ładowania po przygodach z jebanymi manetkami, stary model oxforda . One same nie są temu winne tylko podłaczenie ich spowodowało wyrwanie kabli z kostki i zwarcie. Akumulator niby ma te 12,3 ale po włączeniu zapłonu spada do 10 i nawet światła nie zaiskrzą, na innym aku odpalił ale nie ma ładowania, przekładałem kable w regulatorze bo myślałem że źle powtykałem ale na jednym ustawienu nie wywala bezpiecznika
    regulator taki :
    regulator-napiecia-prost_6656_k.jpg
    dzisiaj pomierzę jeszcze ile prądu daje alternator ale tak to tematu nie ogarniam, nie wiem co tam mogło się zwalić jeszcze...

    #2
    Gdzie trzymasz moto?
    Może podjadę z miernikiem i sprawdzimy co jest grane?

    Komentarz


      #3
      miernik i od niedawna garaż też na saskiej kepie blisko narodowego jak cos to dzwoń będe wdzięczny 511 171 125

      Komentarz


        #4
        W AT zerwana cela w aku powodowała spadek napięcia do 10V i nie chciała odpalić. Mierzenie spoko. Ale z doświadczenia: ładuj swoje graty w inny moto i sprawdzaj czy to chodzi. Przełóż regulator i zerknij jakie jest ładowanie. Czasem podejrzewa się regler, a wszystkiemu winny jest aku.

        Komentarz


          #5
          Ciężko z takich informacji coś wywnioskować.
          Jeśli wszystko było ok do momentu problemu z manetkami to obstawiał bym jakieś zwarcie, brak styku, albo źle połączone kable.
          Musisz posprawdzać, odpinać kolejne odbiorniki prądu i patrzeć na napięcie w instalacji.

          Czy taki duży spadek napięcia (po włączeniu zapłonu) jest też na drugim aku??
          Jeśli nie to zwarcie w akumulatorze, jeśli na drugim też pada to coś w instalacji.
          Sam alternator łatwo sprawdzić, ale jeśli masz taki spadek napięcia przy zapłonie na dobrym aku to coś w instalacji ma zwarcie.

          Komentarz


            #6
            manetek ja nie zakładałem już były z motocyklem, na drugim akumulatorze zapalił ale napięcie spadało zero ładowania. Czy jest taka możliwość jak przepaliło regulator to zamiast bardzo dużo prądu nie daje nic?

            Komentarz


              #7
              Jest to możliwe, szczególnie w tak małych regulatorach. Mógł się spalić mostek prostowniczy, ale musiałyby 3 fazy na raz, co już jest mało prawdopodobne.
              Najczęściej palą się w nich Tyrystory, które zwierają fazy do masy przekształcając nadmiar energii elektrycznej w ciepło. Dlatego im ma większy radiator tym lepiej.
              TDM którą kupiłem dla silnika też nie ma ładowania mimo podłączonego regulatora. Alternator sprawny, bo z nowym reglerem śmiga aż miło.
              A regulator w TDM był też taki mały, ale delikatnie użebrowany. Jak odpaliłem TDM, to pracowała tylko z prądu w aku, a regulator mocno się grzał.

              Komentarz


                #8
                Pewnie sprawdziłeś ale.... zobacz masy (zwłaszcza tą od reglera) - u mnie były podobne objawy z tym ze udało się zdiagnozować przed spaleniem reglera - z tego co piszesz to może już być padnięty.
                Napięcie międzyfazowe z altka już sprawdziłeś ?

                Komentarz


                  #9
                  w tym moim masa tylko na obudowe idzie chyba , spróbuje jeszcze dac od razu na "-" akumulatora. Napięcia alternatora nie sprawdziłem, nie robiłem wczoraj nic.

                  Komentarz


                    #10
                    Sprawa najważniejsza to sprawdzić czy on po prostu nie ma ładowania czy ma gdzieś zwarcie.
                    Jeśli na sprawnym aku po włączeniu zapłonu spada napięcie poniżej 12V, czy przygasają światła (po samym włączeniu zapłonu, nie przy rozruszniku)
                    To coś jest nie tak. Sprawdź na pewnym aku.
                    Jak nie to, to sprawdzenia alternatora (tak jak pisze Czeczen) i podpięcie innego reglera.
                    Przy słabym ładowaniu (słabym a nie kompletnym braku) trzeba sprawdzić i poprawić wszystkie styki, klemy, kable + i - na regulator, styki przy bezpieczniku.

                    Komentarz

                    Pracuję...
                    X