Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ksenony w motocyklu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #16
    Ja nie używam długich w dzień i podkreślam nie ma znaczenia jakie masz żarówy, jak masz źle ustawione światła to i tak oślepiasz - polacy mało na to zwracają uwagę - zwracam takiemu uwagę przez CB a on że na przeglądzie było ok - no i wszystko.

    To bezpośrednio wpływa na nasze bezpieczeństwo na drodze - oślepisz kogoś na zakręcie i walnie w ciebie albo odbije się od krawężnika.
    Braku rozsądku i checi nie zastąpi nic nawet przestrzeganie przepisów.
    http://www.informatyzacja.com

    Komentarz


      #17
      Zamieszczone przez Czarny Zobacz posta
      podkreślam nie ma znaczenia jakie masz żarówy
      Jest jedna zasadnicza sprawa, i wcale nie chodzi o samopoziomowanie czy spryskiwacze (choć te są też istone).
      Otóż chodzi o szkło reflektora. Radzę tobie Czarny podjechać na stację i obejrzeć nie kąt światła a jego ew. rozproszenie.
      Jeżeli będziesz miał wyraźną granicę światła i cienia to może trochę na tym pojeździsz ale jeżeli będziesz miał rozblaski to przy pierwszej kontroli masz po dowodzie. Oślepianie innych polega właśnie na tym że światło w nieprzystosowanym reflektorze jest rozpraszane i z daleka widać jakby moto lub auto miało źle wyregulowany poziom świateł a przeważnie sama wysokość jest odpowiednia.
      Ostatnio edytowany przez yaraso; 21.
      sigpic

      Komentarz


        #18
        Zgadzam się z tobą - jak pisałem wcześniej nie ma znaczenia czy to ksenon czy h4, pryzmat rozprasza i to jest problem starałem się ustawić moje jak się da najlepiej ale i tak jest pewne rozproszenie - na razie nikt mi ni migał a jeździłem trochę po nocy i z moich obserwacji wynika, że nie oślepiam. Granice światłocienia mam wyraśną ale to nie wszystko poza granicą też robią się refleksy trzeba to dobrze sprawdzić.
        http://www.informatyzacja.com

        Komentarz


          #19
          Xenon w XTZ

          Witam
          Tak sobie przeglądam neta i trafiłem na rozwinięcie tematu który mnie od dawna trapi. Co myślicie, o założeniu czegoś takiego do motocykla?http://sklep.wesem.pl/4/6703/Halogen..._rajdowe_RAJD2
          Wystarczy jeden Xenon, czy trzeba by dwa. A może ktoś przerabiał temat?
          Pozdrawiam
          Dominik

          Komentarz


            #20
            Sam zastanawiałem się nad kupnem zestawu BI ksenonów pod H4 firmy HID. Światła drogowe/mijania zmienia się za pomocą obrotowej przesłony zamocowanej na palniku. Sam obrót przesłony i tym samym zmiana świateł odbywa się błyskawicznie. Na alledrogo można taki kupić już od 200zł. Kompletny zestaw do zamiany zwykłej żarówki H4 na palnik ksenonowy z okablowaniem i przetwornicami. Instalacja to kwestia mocowania przetwornic i podłączenia wszystkiego pod oryginalne wtyczki, czyli przy odrobinie wprawy 30 minut. Pozostaje kwestia prawna i chyba ta najważniejsza, dostosowania palnika do odblasku i szkła. W sumie producent ksenonów zapewnia, że palnik pasuje idealnie w oprawkę H4 tylko czy sama jasność palnika nie wpłynie niekorzystnie na oczy kierowców jadących z przeciwnej strony? Dwa tygodnie temu zrobiłem sobie dodatkową instalację z aku do reflektorów używając kabli o przekroju żył 16mm2 Oczywiście założyłem przekaźniki i spory bezpiecznik przy aku dla zabezpieczenia. Spadek napiecia na żarówkach = 0.001V Do tego W lewym reflektorze Night Guide od Philipsa a w prawym będzie niedługo X-TREME POWER i już w tej chwili przeszły mi pomysły z ksenonami. Zwyczajnie H4 z dobrą instalacją świecą na tyle mocno, że widoczność w nocy na drodze jest bardzo dobra.

            Komentarz


              #21
              witam, mam pytanko apropo instalacji ksenonu H4. zaznacze ze mistrzem instalacji elektrycznej nie jestem moj problem jest nastepujacy: zwyczajny halogen H4 ma trzy zlacza (jak na zdjeciu) czarne, czarwony i zolty, natomiast w przypadku instalacji hid H4 sa tylko dwa zlacza, czerwony i czarny. No i tutaj pojawia sie problem bo nie wiem jak to podlaczyc probowalem roznych kombinacji ale nic to nie dalo. z gory dziekuje za pomoc.

              pozdrawiam
              Załączone pliki

              Komentarz


                #22
                Może kupiłeś HID-a bez świateł drogowych, lub tylko drogowy? W BI-Ksenonach jest trzeci kabel do sterowania przesłoną. Z kolei w tanich podróbkach BI ksenonów, zamiast ruchomej przesłony jest dodatkowy halogen w oprawce razem z palnikiem, spełniający rolę światła drogowego, do którego też jest osobny kabel. Może podeślij link z dokładnym opisem Twojego zakupu, lub chociaż schemat elektryczny. W mojej Teresce w oryginalnej instalacji Czarny kabel był przewodem masy (-), żółty plusem do światła drogowego i zielony plusem do światła mijania. Zazwyczaj kolorem czerwonym oznacza się kable "plusowe" a czarnym "minusowe". Kupiłeś nowy zestaw, czy używany?
                Ostatnio edytowany przez dex; 407.

                Komentarz


                  #23
                  Tanie to to napewno bylo zamieszczem linki z aukcji alledrogo, na ktorych zakupilem nowy zarnik H4 oraz nowa przetwornice:
                  zarnik H4 - http://allegro.pl/h4-zarnik-palnik-x...225791247.html
                  przetwornica - http://allegro.pl/przetwornica-xenon...216662868.html

                  wlasnie tak podejrzewalem ze ten trzeci kabelek to masa, ale w przypadku zarnika jaki posiadam aktualnie nie ma jej gdzie podlaczyc
                  z gory dziekuej za pomoc

                  Komentarz


                    #24
                    przypuszczam, ze powinienem kupic takie cos z tej tańszej wersji
                    h4- http://allegro.pl/hid-zarnik-palnik-...255829476.html

                    lub zaiwestowac wiecej dziengow w bi-ksenon.

                    Komentarz


                      #25
                      Po żarówce już widzę, o co kaman. Tak jak napisałem wcześniej, jest to palnik z przesłoną stałą świecący tylko jako światło mijania bez możliwości zmiany na drogowe.
                      Czyli Czerwony z przetwornicy powinieneś podłączyć pod kabel plusowy świateł mijania, a czarny do masy motocykla lub czarnego kabla ze starej wtyczki H4.
                      Drugi palnik do jakiego link podesłałeś to ta tania wersja o której pisałem. Światło drogowe jest realizowane za pomocą dodatkowej żarówki halogenowej. To taki oszukany BI-KSENON. Przetwornice są uniwersalne, wiec masz dobrą. Chcesz mieć prawdziwy BI-Ksenon to zainwestuj w taki palnik:

                      Z niego wychodzi dodatkowy kabel który podłączasz pod plus świateł drogowych oryginalnej instalacji, a który steruje przesłoną drogowe/mijania
                      Ostatnio edytowany przez dex; 407.

                      Komentarz


                        #26
                        wielkie dzieki za pomoc. wlasnie podlaczylem i wszystko dziala jak marzenie pozostaje tylko skrecic wszytko i ruszyc w teren jeszcze zajade to jakiegos diagnostyka zeby sprawdzil jakie sa katy swiatel zebym nie oslepial innych uczenstnikow ruchu.

                        Jeszcze raz dziekuje!!!!!!!!!!!!!!!

                        Komentarz


                          #27
                          Daj znać po kontroli diagnosty. Jestem bardzo ciekawy co powie, bo po forach można przeczytać, że ksenon w zwykłym reflektorze powoduje odbicia i oślepia kierowców z przeciwka, ale nikt tego empirycznie nie potwierdził, więc czekam z niecierpliwością na efekty.

                          Komentarz

                          Pracuję...
                          X