Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nie odpala, jak jest wilgotno na zewnątrz

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660Z] Nie odpala, jak jest wilgotno na zewnątrz

    Mam niezły rebus Moja MT03 (silnik jak w nowej XT660) ma problem z odpalaniem jak stoi w nocy w deszczu (przykryta, ale wilgoć rządzi). Po przekręceniu kluczyka normalnie kręci, ale nie odpala i deska rozdzielcza gaśnie. Po wyłączeniu i włączeniu stacyjki kluczykiem, deska zapala się, kontrolki są o - próba odpalenia i znów kręci i deska gaśnie. Nadmieniam, ze jak deska zgaśnie, to rozrusznik dalej działa.
    Jak na zewnątrz jest sucho, to odpala normalnie! Dzisiaj rozebrałem co się da i będę atakował wszystkie kostki kontakt sprayem, bo być może gdzieś styki się utleniły. Akumulator po naładowaniu ma 12.7 V - wydaje mi sie, ze jest OK.
    Macie jakieś sugestie?

    Pozdrawiam
    Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

    #2
    Jak wilgoć to sprawdź klemy przy aku, połączenia do reglera i bezpieczniki tylko w odwrotnej kolejności jaka podałem, czasem wystarczy wyjąć bezpiecznik z gniazda i ponownie w go wcisnąć.

    Komentarz


      #3
      Zamieszczone przez Eirkir Zobacz posta
      Akumulator po naładowaniu ma 12.7 V - wydaje mi sie, ze jest OK.
      Macie jakieś sugestie?
      Tu jest problem - akumulator już nie pobiera prądu, nie ładuje się. Popatrz:


      Czyli brak prądu. Nawet jeśli rozrusznik kręci to może brak prądu na iskrę? Spróbuj go odpalić z aku samochodowego. Jeśli zapali bez problemów to BINGO!
      P.S. Mój ma 13.3V po naładowaniu (bez obciążenia)
      Ostatnio edytowany przez radeksa; 534. Powód: P.S.

      Komentarz


        #4
        Dzieki za odpowiedzi. Wlasnie skonczylem czyszczenie stykow. Po zlozeniu do kupy moto odpalilo od dotknięcia. Zobaczymy, jak będzie padać. Wtedy, jak coś się będzie działo, to zmieniam aku.
        Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

        Komentarz


          #5
          Zanim wymienisz aku to podjedź do jakiegoś elektryka lub tam gdzie je sprzedają i niech Ci pomierzą pod obciążeniem bo 12,7 V jest ok.

          Komentarz


            #6
            Sprawdź przewody wysokiego napięcia czy nie mają przebicia i fajki to jest częstą przyczyną ,przebicie na kablach

            Komentarz


              #7
              Kornik, to na luzie sobie sam pomierzę. Ale rozwaliło mnie to, ze nie odpala jak pada Boi się deszczu?! 12.7 V niby ok, ale rzuć okiem na tabelkę - to już niby za mało. Po pełnym ładowaniu u mnie wyszło 12.74 V - w sumie spodziewałem się powyżej 13. W serwisówce też podają, ze nie mniej ma mieć niż 12.8.
              Darti - sprawdzę. W sumie zapomniałem zmierzyć przewód i cewkę. Do tego jeszcze muszę zmienić świecę. Przy okazji będzie zrobiony wiosenny serwis
              Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

              Komentarz


                #8
                Qrcze nigdy nie miałem aku które miałoby ponad 13.5 V, a kilka nowych mi się przewinęło. Zwykle oscylują wokół 12.8-13.3V.
                W.g. mnie ta tabelka jest zupełnie niewiarygodna jeśli chodzi o typowe aku motocyklowe.
                sigpic

                Komentarz


                  #9
                  W tym temacie są pomieszane dwa pojęcia.

                  12,7V dla aku naładowanego i po nocy stania jest OK i tyle ma też w miarę nowy akumulator.
                  --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                  Komentarz


                    #10
                    napięcie spoczynkowe akumulatora w pełni naładowanego, podczas postoju, (silnik wyłączony) wynosi +/- 12,65V-12,80V.
                    Take care of your Tenere she will take care of you

                    http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

                    Komentarz


                      #11
                      A ja wiem co moze być u ciebie Zmieniłeś zbornik paliwa na mniejszy co nie osłania głowicy od deszczu. woda leci do gniazda świecy i tam zostaje kiedy moto stoi na bocznej stopce. Miałem tak zawsze po karcherze. musiałem odczekać z 15 minut i moto odpalało od strzała. Woda odparowałą i nie było problemu. W głowicy jest kanałek do spuszczania wody z miejsca w którym jest swieca. Wystarczy przechilć moto na prawa strone i zlac wode z gniazda swiecy. Po myciu 660 kercherem taka operacja dawała natychmiastowy efekt. Jesli twoje moto stoi pod chmurką to to moze być przyczyna nie odpalania a jesli tylko chodzi o wilgoś w powietrzu to pomysłów brak. Gdzieś musi łapać przebicie .

                      Komentarz


                        #12
                        Scorpion. Nie chodzi o moją XTZ, tylko mowa o mojej MT Moto ma 5 lat i jest w stanie jak nówka. Bezwypadkowa z salonu. Przejechane ma 10 tysiecy km.
                        Płacisz za moto kupę kasy i takie niespodzianki Zły jestem generalnie, bo to przecież nie 40 letni Trabant (nie obrażając Trabantów). Zatem akumulatora nie wymieniać? Po coś piszą w serwisówce, ze minimum 12.8 V. Mój ma nieco powyżej 12.7 - mierzone dwoma miernikami
                        Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

                        Komentarz


                          #13
                          Jak aku jest sprawne i ma 12,2 to też odpala.
                          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                          Komentarz


                            #14
                            Moze nie zmieniaj aku tylko podmien od czegos tak na probe zebys mial ta pewnosc choc ja wykluczam aku.
                            Take care of your Tenere she will take care of you

                            http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

                            Komentarz


                              #15
                              Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
                              W tym temacie są pomieszane dwa pojęcia.

                              12,7V dla aku naładowanego i po nocy stania jest OK i tyle ma też w miarę nowy akumulator.
                              Masz rację. Moja nowe Yuasa ma 13.3V tuż po zakończonym ładowaniu. Teraz leży w domu i ma 12.6V

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X