Przede wszystkim jako, iż jest to mój pierwszy post na tym forum, witam wszystkich serdecznie.
proszę o pomoc w rozwiązaniu usterki, braku iskry u Yamahy XT 600 Z 1989r
- generowane napięcie zmienne na przewodach z cewek zasilających moduł- przy pokręceniu rozrusznikiem elektrycznym wynosi 33-37V (pomiar między przewodami)
opór mierzony również miedzy tymi przewodami wynosi 146 Ohma
- zastanawiam mnie czy prawidłowo do modułu CDI z obwodu czujnika nóżki bocznej oraż dzwigni sprzęgła powinno dochodzić stałe napięcie 12 V (tak jest w moim przypadku)
rezystancja na przewodach z impulsatora:
black/yellow - blue/yellow 119,9 Ohma
black/yellow - green/white 121,1 Ohma
W instalacje wpięte są 2 przekaźniki, niestety nie posiadają one jakichkolwiek widocznych oznaczeń, a są mocno na obudowie sfatygowane, styki zaśniedziałe, moje pytanie - czy można je wymienić na standardowe przekaźniki 12v 30A ?
czy według Was do przewinięcia są cewki czy do wymiany jest moduł CDI ?
proszę o pomoc w rozwiązaniu usterki, braku iskry u Yamahy XT 600 Z 1989r
- generowane napięcie zmienne na przewodach z cewek zasilających moduł- przy pokręceniu rozrusznikiem elektrycznym wynosi 33-37V (pomiar między przewodami)
opór mierzony również miedzy tymi przewodami wynosi 146 Ohma
- zastanawiam mnie czy prawidłowo do modułu CDI z obwodu czujnika nóżki bocznej oraż dzwigni sprzęgła powinno dochodzić stałe napięcie 12 V (tak jest w moim przypadku)
rezystancja na przewodach z impulsatora:
black/yellow - blue/yellow 119,9 Ohma
black/yellow - green/white 121,1 Ohma
W instalacje wpięte są 2 przekaźniki, niestety nie posiadają one jakichkolwiek widocznych oznaczeń, a są mocno na obudowie sfatygowane, styki zaśniedziałe, moje pytanie - czy można je wymienić na standardowe przekaźniki 12v 30A ?
czy według Was do przewinięcia są cewki czy do wymiany jest moduł CDI ?
Sprawa wygląda tak - chciałem zmienić łańcuch rozrządu, do czego trzeba ściągnąć koło magnesowe (łańcuch zapięty fabrycznie), ale że kurewstwo nie chciało zejść, to zmarnowałem 4 dni życia garażowego, aż w końcu koło odskoczyło po podgrzaniu palnikiem acetylenowym. Po złożeniu iskry brak, choć przez krótką chwilę, po założeniu nowej irydowej świecy "coś" ujrzałem, ale na pewno nie była to iskra, jaką się widuje w normalnie działającym silniku - zapalniczka produkuje 10 razy lepszą. Ostatnia jazda motocyklem była jeszcze za czasów temperatur bardzo znośnych (ok +15), w tej chwili w garażu nastały temperatury niedalekie zera, co być może miało wpływ na... sam nie wiem co, bo przecież cewka nie zamarła 

Z ciekawości skierowałem farelkę na silnik i oporność bardzo szybko rosła docierając w okolice 470Ω. Zdjąłem więc ponownie pokrywę ze statorem, ogrzałem do temperatury... powiedzmy nie zimnej w dotyku (20-40st., trudno określić, bo pirometr mi gdzieś wcięło) i... 

Chyba, że uda mi się pożyczyć inny do testów. A już miałem modzić z modułem z chińskiego skutera
Nie do końca kumam zasadę działania impulsatora, ale jeśli dobrze rozumiem, to jest to zwykła prądnica, w tym przypadku 2-fazowa (trzy przewody, czyli dwie fazy + uziemienie, dwa magnesy na imulsatorze), która w momencie zbliżenia się wypustków na kole magnesowym generuje prąd impulsowy 1-15V (
Fuck! Za tydzień moto jedzie na inny ląd, mam go kur..a pchać po pustyni?
Poskładali silnik i po przejechaniu 100 metrów pękł łańcuszek, w książce którą im dałem, pominęli stronę z napinaczem i zasadami jego cofania. Kolega szczerze podziękował sąsiadowi

Komentarz