Ja zawsze daję dość grube kable z alternatora do regulatora np. 2,5mm2. a na główne zasilania i masy 2,5-4 mm2 zależnie od obwodu i obciążenia.
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Złączki, kostki i inne problemy
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez T_F Zobacz postaJa zawsze daję dość grube kable z alternatora do regulatora np. 2,5mm2. a na główne zasilania i masy 2,5-4 mm2 zależnie od obwodu i obciążenia."Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin
Komentarz
-
Zamieszczone przez dch17 Zobacz postaNie fi tylko przekrój, jak miał by "siłę" to by użył 2.5mm2Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
oka.
podbije jeszcze raz pytanie o grubość kabli.
Jak dużo prądu mają wytrzymać kable idące z alternatora (bo, jak rozumiem, od tego zależy ich grubość)? 10A? 25A?
Bo chyba te oryginalne wytne, dolutuje do nich nowe i pociągnę na do reglera / ultra złączki / whateverSocial media: Facebook | @maku_xtz on twiiter
Relacje Bośnia 2013 | Bałkany 2012 | Gruzja 2012 | Bałkany 2011
Komentarz
-
Kable daj 2-2,5mm jeżeli wymieniasz bezpośrednio od altka - jeżeli tylko tniesz i dolutowujesz to nie ma większego sensu dawać grubszych niż 1,5mm bo takie zdaje się są fabrycznie...
Na kablach z altka bryka prąd w zakresie 50-80v ... przy mierzeniu napięcia międzyfazowago. 50 to takie minimum na obrotach.
Komentarz
-
Zamieszczone przez czeczen Zobacz posta... jeżeli tylko tniesz i dolutowujesz to nie ma większego sensu dawać grubszych niż 1,5mm bo takie zdaje się są fabrycznie...
Komentarz
-
Social media: Facebook | @maku_xtz on twiiter
Relacje Bośnia 2013 | Bałkany 2012 | Gruzja 2012 | Bałkany 2011
Komentarz
-
Moim zdaniem wszystkie te podane ampery może i nawet są ok chociaż 300 A na 8 mm to jakoś tak bym się nie porywał. Chyba ktoś dał za dużo o jedno zero. No ale papier przyjmie wszystko.
Problem nie jest tylko w samym złączu. Problem jest gdy złącze lekko zaśniedzieje i nie ma idealnego styku. Wtedy jest jakaś rezystancja i przy odpowiednim prądzie spadek napięcia i zaczyna się wszystko grzać. Moc takiej grzałki P=U*I. Grzeje się -> pogarsza się styk -> grzeje się bardziej -> itd .. i resztę już znacie.
Komentarz
-
Zamieszczone przez ofca234 Zobacz posta
Zamieszczone przez czeczen Zobacz postaNa kablach z altka bryka prąd w zakresie 50-80v.
Natężenie prądu w amperach, napięcie w woltach.
Przepraszam, że sie czepiam kolegoDzięki.
Ostatnio edytowany przez Boncki90; 4085.
Komentarz
-
Zamieszczone przez czeczen Zobacz posta...
Na kablach z altka bryka prąd w zakresie 50-80v ... przy mierzeniu napięcia międzyfazowago. 50 to takie minimum na obrotach."Na dobry początek - jedź na koniec świata"
Komentarz
-
No tak ściśle rzecz ujmując to powinien napisać: "... Na kablach z altka bryka prąd przy napięciach z zakresu 50-80V" Prąd(I) wyrażamy w Amperach ( A) nie mylić z Napięciem(U) wyrażanym w Voltach(V) Ponadto te napięcia chyba są gdy alternator pracuje bez regla. bo inaczej są zwierane do poziomu 14,4V. Mierzone między fazowo da to 14,4*1,732 (pierwiastek z trzech) co daje ok 25 V. Liczone mniej więcej nie uwzględniając spadku napięcia na mostku itp.
Komentarz
-
No dobra aby zabezpieczyć się przed potencjalnymi, dziwnymi akacjami w trasie nabyłem regulator RN-05. Podłączę go do instalacji przez takie 6mm konektory
http://abc-rc.pl/XT150-blue lub w opcji ultra odpornej na spadki napięcia 8mm
Konektory 8mm2.jpg
Konektory 8mm.jpg
Dam znać gdy wszystko podłączę i pomierzę.Coś mi za bardzo błyszczy, żeby chciało jeździć...
Komentarz
Komentarz