Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problemów kilka: z obrotomierzem i filtrami powietrza.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Problemów kilka: z obrotomierzem i filtrami powietrza.

    Witajcie.
    Jako zupełnie zielony (ST mam od kilku dni) zadam pytania które mogą być dla Was banalne ale takie mam problemy na początek.
    Pierwszy to problem z obrotomierzem który po prostu nie działa. Kumpel wsadził rękę pod licznik i stwierdził że brakuje linki cyt. "gniazdo jest puste" .
    Pytanie - jak jest podłączony obrotomierz, czym, do czego, i co kupić by to naprawić?

    Drugi problem to problem z filtrami powietrza. Otóż kumpel pooglądał i stwierdził, że mam założone stożkowe filtry powietrza (dzięki temu mam ponoć ponad 70 KM ). Następnie stwierdził, że trzeba by je wymienić na zwykłe bo mam dziurę w gazie na dole ( i faktycznie dziura jest). Filtrów znalazłem sporo na necie ale problem jest z obudową której przy stożkowych nie ma (cytując znajomego). Pytanie - czy chłop ma racje? gdzie znaleźć taką obudowę, jak ona wygląda? A może ktoś chciałby się wymienić za filtry stożkowe? no to tyle problemów na dziś, pozdrawiam hej!
    Ostatnio edytowany przez lord Chaos; 391.

    #2
    1. O obrotomierzu poszukaj na stary forum. Widocznie spalił Ci się kiedyś regulator, a co za tym idzie spalił i się opornik w obrotomierzu ;] A koledze powiedz, że na linkę to były w latach 70 i 80. Większość motocykli ma obrotomierze działające na elektronice.

    2. Hmm... z tego co wiem to raczej żadnych plastików nie powinieneś potrzebować. Tutaj są ori filtry do ST: http://allegro.pl/item1149911740_fil...er_tenere.html Chyba, że masz te stożki jakieś kombinowane?? Może nie masz całej puchy filtr powietrza?
    Ostatnio edytowany przez lukasz_vip; 36.
    BYŁA I POZOSTANIE NA ZAWSZE W MEJ PAMIĘCI
    YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE 89' CHESTERFIELD


    Ja tu tylko sprzątam

    Komentarz


      #3
      Siema, faktycznie kolega ma swoje lata, ale ostatnio kupił CBR i napier..nicza aż miło
      A co do filtra to dostałem cynk że airbox jest potrzebny więc.?.. u mnie stożkowe stoją "na polu"
      Co do "puchy filtra powietrza" - No właśnie, pewnie nie mam całej "puchy" - tylko gdzie ją zdobyć?.. A ta dziura w gazie na dole to może być od tych filtrów??

      Komentarz


        #4
        Może jak najbardziej. Co do airboxu - allegro, forum i szukać XTZty na części
        sigpic

        Komentarz


          #5
          No więc z racji dzisiejszej parszywej pogody stwierdziłem, że muszę poznać wnętrze mojej Teresy. Poniżej zdjęcie tych filtrów. A co do obrotomierza to mam problem bo nie mogę zdjąć przedniej owiewki, przez co nie mogę dostać się do śrub mocujących zegary. Udało mi się odkręcić dolną śrubkę znajdującą się między lampami ale za nic nie mogę odkręcić górnej, kręci się ale się nie wykręca. Czy jeszcze gdzieś jest przykręcona ta owiewka? w czym jest problem?
          http://zapodaj.net/7818ac19c926.jpg.html
          Ostatnio edytowany przez lord Chaos; 391.

          Komentarz


            #6
            Twoje gaźniki jakoś nie wyglądają mi na oryginały od 3LD.
            "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

            Komentarz


              #7
              Co ja widzę <wow> . TY masz założone KEIHINY FLAT CR. Gaźniki mechaniczne z pompką przyśpieszacza To są sportowe gaźniki zakładane do Yamaha YZ, Suzuki DRZ itd. Do niech pewnie nie dopasujesz puszki filtra powietrza i przez to jej nie ma i ktoś założył stożki. Te gaźniki opylisz bez żadnego problemu na allegro jak dasz dobrą cenę Ciekawi mnie jak ST musi na nich iść Mi się taki gaźnik marzy do LC4
              Ostatnio edytowany przez lukasz_vip; 36.
              BYŁA I POZOSTANIE NA ZAWSZE W MEJ PAMIĘCI
              YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE 89' CHESTERFIELD


              Ja tu tylko sprzątam

              Komentarz


                #8
                Zamieszczone przez Beniamin Zobacz posta
                Twoje gaźniki jakoś nie wyglądają mi na oryginały od 3LD.
                Właśnie tak się spodziewałem. Gość od którego kupowałem moto twierdził, że mogą być nie oryginalne ale on tylko wsiadał i jeździł, nie interesował się, bo XTZa śmigała aż miło. Mnie jednak denerwuje ta dziura w gazie od dołu więc działam coś by to naprawić. Do tego te filtry są już nieźle zasyfione a na początku wiadomo, człowiek chce by moto wyglądało i działało jakby było z salonu.
                Poniżej jeszcze kilka zdjęć, może wymyślicie co to za gaźniki (symbol na obudowie FCR39) i co z nimi zrobić (jakie filtry i airbox dobrać, a może wymienić całość?) by było ok. Aha - co to za linka zaznaczona na ostatnim zdjęciu?
                http://zapodaj.net/33489b68ddec.jpg.html
                http://zapodaj.net/6ed7b1dc162f.jpg.html
                http://zapodaj.net/bf2adca92a3a.jpg.html
                http://zapodaj.net/903db743041a.jpg.html
                http://zapodaj.net/4b28ce204b40.jpg.html

                Komentarz


                  #9
                  No właśnie lukasz_vip - dzięki, trochę mi się oczy otwierają powoli Kumpel mi wracał po zakupie z Mysłowic do Szczyrku i był zachwycony. Twierdzi że leciał 190 km/h na dwupasie do Bielska, ale dla mnie na początku takie prędkości są nie osiągalne, wole mocny dół a tu dziura...

                  Komentarz


                    #10
                    A więc wszystko jasne, jeśli szukasz airboxu to razem z gaźnikami. Ewentualnie nowe stożki i czeka cię mozolne dostrajanie do silnika ST. Wystająca linka jest do regulacji wolnych obrotów.
                    "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

                    Komentarz


                      #11
                      ku...tfa tego się obawiałem, a zamówiłem już airbox z XTZ z nadzieją , że dopasuje go do tego gaźnika (będę próbował). Wolałbym dopasować filtry do tego gaźnika, bo ponoć dobry dobry gaźnik jest i szkoda się go pozbywać....(w przyszłym sezonie - zestaw Dynojet założyć- taki dostałem instrukcje) ale jutro przyjdzie oryginalny airbox z filtrami....ehhhh co zielony to zielony... szkoda gadać...ale walka trwa hej!

                      Komentarz


                        #12
                        Na tym gaźniku moto powinno mieć niesamowity dół, a 190km/h leci sporo seryjnych tener.
                        Będziesz miał niemożebny cyrk, żeby to dobrze wyregulować - żaden gotowy zestaw dynojet nie ma tu raczej zastosowania. Nikt Ci też raczej nie podpowie, bo to nie jest typowa/popularna modyfikacja (nawet nie słyszałem w ST o takiej). Ale jeśli uda Ci się z tym dojść do ładu efekt to końcowy może być fajny Jeśli chcesz to zrobić w miarę szybko i bezstresowo najlepiej zmień gaźniki. A ja nawet nie wiedziałem, że są modele CRy do motocykli z opadowym dolotem.
                        Ogólnie widać, że moto straszliwie zapuszczone, niestety.

                        pzdr, Adam

                        P.S. Łukasz - jak Ci LC4 tak fajnie na dellorciaku jeździ to IMO nie ma sensu kombinować.Może zacząć palić więcej, gaźnik potencjalnie kosztowny w utrzymaniu (wiesz zapewne o tych felernych przepustnicach), zabawa z dostosowaniem a potencjalny zysk niezbyt duży. Zresztą ten model nawet do LC4 nie podejdzie. Ja w swoim kacie planuję na BST latać.
                        sigpic

                        Komentarz


                          #13
                          Gaźniki dobre powinieneś kupić za max 2 stówki. Zapytaj na Forum kolegi "Karolnd". W razie czego daj mi znać na priv to podeślę Ci do niego tel.
                          ...prawdziwy afrykaner sam wymyśla swoje historie, a potem zaczyna w nie wierzyć...

                          Komentarz


                            #14
                            Mamusia mówiła-"słuchaj mądrzejszych od siebie" I tak zrobię Panowie, airbox przyszedł dziś więc póki moto stoi rozkręcone (dobrze że deszcz pada to mi nie żal), rzucam się w wir poszukiwania gaźników.
                            A co do drugiego problemu z nie działającym obrotomierzem to jak się do niego dostać? .Problem w tym , że nie mogę zdjąć przedniej owiewki by się dostać do zegarów - dolny wkręt umieszczony między światłami puścił, a górny kręci się jak zaklęty ale stoi w miejscu. Czy przednia owiewka trzyma się tylko na tych dwóch wkrętach czy jeszcze gdzieś?

                            Komentarz


                              #15
                              Zamieszczone przez lord Chaos Zobacz posta
                              Problem w tym , że nie mogę zdjąć przedniej owiewki by się dostać do zegarów - dolny wkręt umieszczony między światłami puścił, a górny kręci się jak zaklęty ale stoi w miejscu. Czy przednia owiewka trzyma się tylko na tych dwóch wkrętach czy jeszcze gdzieś?
                              Zrób może zdjęcia, bo mam takie dziwne przeczucie, że niekoniecznie jest to oryginalne rozwiązanie, a wtedy ciężko podpowiadać.
                              sigpic

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X