Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Coś szumi, a silnik bierze olej - spotkanie (pomoc) - Kielce

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Coś szumi, a silnik bierze olej - spotkanie (pomoc) - Kielce

    Witajcie.
    Czy jest ktoś z okolic Kielc posiadający ST już dłuższy czas?
    Wczoraj wróciłem z trasy K-ce - Szczecin- Berlin -1471km i po powrocie stwierdziÅ‚em
    1- wzięła ok. 200ml oleju
    2- pojawił się lekki szum po prawej stronie silnika (sprzęgło?)

    Wobec powyższych mam prośbę do doświadczonego ridera o ocenę stanu technicznego i kilka fachowych porad.
    pozdrawiam

    #2
    Najpierw zapraszamy do powitalni.
    sigpic
    "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

    "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

    Komentarz


      #3
      Dziękuję za zaproszenie ale już tam byłem dzban bimberku wypiłem.

      Komentarz


        #4
        a że wzięła 200ml to się cieszysz czy smucisz ?

        czy szum jest przy wciśniętej/puszczonej klamce? jest różnica ?
        czy jest taki sam na ciepłym i zimnym silniku ?
        ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
        FB: http://www.facebook.com/kamilltee

        Komentarz


          #5
          Cieszę się - przy 20-letnim moto i prędkościach do 160 wydaje mi się to niewielką ilością.
          Szum pojawił się po zaparkowaniu w garażu na ciepłym silniku, czy klamka wciśnięta czy nie-jest słyszalny odgłos.
          Proszę o pomoc bo podejrzewam też rozrząd.
          niestety nie mam doświadczenia w eksploatacji ST a wiem że warsztaty najczęściej oceniają że stan jest krytyczny i konieczna jest spora inwestycja.

          Komentarz


            #6
            Przy takiej prędkości tak stary silnik ma prawo brać olej. Zalej syntetyka, powinno być lepiej.

            Mi też szumi. Sprzęgło nie klekocze. Łańcuch rozrzadu nowy. Olałem to, zreszta taki sam szum słyszałem też w TDM.
            --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

            Komentarz


              #7
              Te szumy robi łańcuch rozrządu razem z pompą oleju i zazębienie kosza sprzęgłowego z wałem, u mnie jest to samo, myślałem że to sprzęgło ale po naciskaniu klamki i puszczaniu nie ma żadnej różnicy.

              Ale. Zauważ że na gorącym silniku ten szum jest jak by głośniejszy. Na jakim oleju jeździsz? Ja jeżdżę na półsynt 10w40, podejrzewam że jak zaleje 20w50 też półsynt będzie ciszej.

              200ml oleju to jest kropla na przebieg ponad 1tys km przy przelotach koło 160km/h. Jak byś jeździł 80-90 i tyle by brał to można by się zastanawiać.
              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
              sigpic

              Komentarz


                #8
                U mnie też to jest i dodatkowo takie delikatne klekotanie, które znika przy 2000 obr/min. Może napinacz wyrobiony? Troche to denerwujące, niektórzy pytają mnie czy to Diesel

                Komentarz


                  #9
                  Dzięki za pocieszające info. Faktycznie przy zimnym silniku szum jest mniej słyszalny.Po zakupie zalałem 10w40 yamalube i zrobiłem 4kkm. Niedługo wymiana więc spróbuję 20w50.
                  Mam jeszcze jedno pytanko- przy jeździe po bruku słychać delikatny klekot z przedniego zawieszenia ? - tylko przy drobnych krótkich dołkach.
                  Czy zmiana oleju w lagach może pomóc? Wiem że to nie łożysko główki ramy bo wywindowałem przód do góry i nie czuć żadnych luzów.

                  Komentarz


                    #10
                    Prawdopodobnie masz za słabo dokręconą górną półkę. Poszukaj na forum, było o tym parę razy.
                    Hvězdy chtějí patřit Tobě...

                    Komentarz


                      #11
                      A olej w amoryzatorach wypadałoby też wymienić, razem z uszczelniaczami.
                      --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                      Komentarz


                        #12
                        Tak jak lukass pisze wymiana oleju na pewno nie zaszkodzi ale zanim to zaczniesz robić dokładnie dokręć (dopier_ol) śrubę na górnej półce, tę co widać pod kierownicą, u mnie było tak że łożysko było dobrze dokręcone a stukało jak by było luźne, okazało się że już jest lekko półka wyrobiona w miejscu styku ze sztycą, wyrobiło się bo nikt wcześniej tego nie dokręcał a czasem tę śrubę dokręcałem palcami żeby nie zgubić Teraz przykręciłem na klej i mocno i nie stuka ale musze i tak rozebrać jeszcze raz bo za bardzo skręciłem łożysko główki i moto pływa czasem po drodze.
                        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                        sigpic

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                          Tak jak lukass pisze wymiana oleju na pewno nie zaszkodzi ale zanim to zaczniesz robić dokładnie dokręć (dopier_ol) śrubę na górnej półce, tę co widać pod kierownicą, u mnie było tak że łożysko było dobrze dokręcone a stukało jak by było luźne, okazało się że już jest lekko półka wyrobiona w miejscu styku ze sztycą, wyrobiło się bo nikt wcześniej tego nie dokręcał a czasem tę śrubę dokręcałem palcami żeby nie zgubić Teraz przykręciłem na klej i mocno i nie stuka ale musze i tak rozebrać jeszcze raz bo za bardzo skręciłem łożysko główki i moto pływa czasem po drodze.

                          Dzięki! po dokręceniu śruby jest dużo lepiej! Czasami jeszcze słychać klekot ale boje się mocniej dociągać bo kończy się to z reguły zerwaniem śruby (dokręcałem kluczem oczkowym bez przedłużki ) w manualu nie znalazłem info na temat momentu dokręcania tej śruby i nie wiem na ile mogę sobie pozwolić.

                          Komentarz


                            #14
                            Ja bym jednak poluźnił górę i dokręcił leciutko łożysko główki ramy. Nie zaszkodzi, a może pomóc.
                            --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                            Komentarz


                              #15
                              W manualu jest napisane 120Nm więc śmiało możesz kręcić ale najlepiej kup sobie albo pożycz dynamometryczny klucz ale wcześniej zobacz dokładnie i ustaw luz na łożysku główki.
                              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                              sigpic

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X