Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dziwne stuki przy gwałtownym zrywaniu od zera

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Dziwne stuki przy gwałtownym zrywaniu od zera

    Czesc ja mam dziwne stuki przy gwałtownym zrywaniu od zera myślałem,że to łańcuch ale okazuje się nie ślizgi są ok. Słychać to tak jakby napęd przeskakiwał.spokojnie przyspieszając jest ok co to może być ?

    #2
    przy łańcuchu jest rolka znajdująca się przy ramie w miejscu gdzie jest łańcuch
    może to ona tak hałasuje u mnie tak jest wiec tym się nie przejmuję

    wracam do mojego pytania

    Komentarz


      #3
      Zamieszczone przez SOSNA Zobacz posta
      Czesc ja mam dziwne stuki przy gwałtownym zrywaniu od zera myślałem,że to łańcuch ale okazuje się nie ślizgi są ok. Słychać to tak jakby napęd przeskakiwał.spokojnie przyspieszając jest ok co to może być ?
      Wygląda na wywalone tryby/sprzęgła kłowe w skrzyni.
      --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

      Komentarz


        #4
        Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
        Wygląda na wywalone tryby/sprzęgła kłowe w skrzyni.
        No to już jst poważniejsza awaria, ale objawia się to przeskakiwaniem kłów po sobie i mocnymi szarpnięciami podczas przyspieszania, pewnie występuje to na drugim biegu? Jeśli tak to do wymiany przynajmniej 2 koła w skrzyni. Jeśli na pierwszym biegu może przeskakiwać zębaka od kosza sprzęgłowego . W obu przypadkach szkoda dalszej jazdy bopowoduje większą degradację napędu i skrzyni. Trzeba rozbierać silnik.

        Kolego sosna.Popatrz jeszcze czy masz dobrze naciągnięty łańcuch i w jakim stanie jest przednia zębatka, może po prostu po niej przeskakuje łańcuch, wymiana zębatki i po sprawie.
        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
        sigpic

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
          No to już jst poważniejsza awaria, ale objawia się to przeskakiwaniem kłów po sobie i mocnymi szarpnięciami podczas przyspieszania, pewnie występuje to na drugim biegu? Jeśli tak to do wymiany przynajmniej 2 koła w skrzyni. Jeśli na pierwszym biegu może przeskakiwać zębaka od kosza sprzęgłowego . W obu przypadkach szkoda dalszej jazdy bopowoduje większą degradację napędu i skrzyni. Trzeba rozbierać silnik.

          Kolego sosna.Popatrz jeszcze czy masz dobrze naciągnięty łańcuch i w jakim stanie jest przednia zębatka, może po prostu po niej przeskakuje łańcuch, wymiana zębatki i po sprawie.
          No masz rację, zapomina się też o tak banalnej przyczynie jaką jest zużyta zębatka
          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

          Komentarz


            #6
            No właśnie, naciąg łańcucha i zębatka zdawcza. To samo właśnie przerabiam.

            Proszę o ocenę stanu mojego napędu. Luz łańcucha ok 10cm, norma 5,5-6cm (trochę się na mnie Tengai obraził, teraz to już na pewno wypoleruję szprychy na zgodę)


            ------------------------------------------------------------------
            Trzeba kochać wszystkie motocykle.

            Komentarz


              #7
              Zależy czy masz kase na naped nowy czy nie. Można zmienić przednią zębatke i latać jeszcze do końca sozonu i w zime dopiero zmienić całość bo tył widać jeszcze nie jest taki zły ale łańcuch to już kicha
              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
              sigpic

              Komentarz


                #8
                Czyli wg sztuki powinienem wymienić łańcuch i zdawczą, tak? Czy tak zużyty tył nie będzie powodował większego zużycia łańcucha?

                Skłaniam się w kierunku drugiej opcji, po bandzie. Skoro łańcuch nadaję się tylko dla rapera to dojadę go aż spuchnie i zmienię w zimę razem ze zdawczą. Zobaczę co się stanie, w końcu latem się jeździ.
                Minusem jest to, że zużyty łańcuch będzie bardziej zużywał tylną zębatkę, ech.
                Pamiętam jakie kombinacje się robiło z łańcuchami i zębatkami rowerowymi
                ------------------------------------------------------------------
                Trzeba kochać wszystkie motocykle.

                Komentarz


                  #9
                  Jak chcesz dojeździć do końca sezonu to wymień zebatkę przednią. Stary łańcuch będzie powodował, że zebatka zdawcza szybciej zejdzie.

                  Tak w ogóle, to jak można dopuścić do takiego zużycia zestawu
                  --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
                    Tak w ogóle, to jak można dopuścić do takiego zużycia zestawu
                    Weź, bo już mam ochotę zapaść się pod ziemię.

                    Przed Ukrainą sprawdzałem napęd, wyglądał ok. Na przedniej zębatce zęby były .... no były przede wszystkim. Łańcuch na tylnej odchodził ze 2 mm mniej niż teraz. Luz łańcucha to było 6cm, a teraz jest 10. Coś strasznego się stało.
                    Nie, nie smarowałem łańcucha wd-40, tylko Liqui Moly i jakimś Shell-em co 4000km .... (nie no żartuję) co 400km.
                    Ostatnio edytowany przez pawlos133; 104. Powód: przecinek
                    ------------------------------------------------------------------
                    Trzeba kochać wszystkie motocykle.

                    Komentarz


                      #11
                      Skróć łańcuch o jedno ogniwo i zmień zębatkę z przodu na nowa i można latać
                      szkopuł w tym że nie wiadomo czy łańcuch wytrzyma dalsze rozciąganie i czy rolki nie odlecą

                      Dlatego uważam że lepiej jest kupić nawet dwa łańcuchy tańsze na sezon albo jeden dobry który starczy na dłużej, podejżewam też że łańcuch załatwiłeś właśnie ta małą zębatką.
                      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        Kurde,ta zębatka wyglada jak maszynka do wycinania ciasteczek na świętajak umnie łańcuch zaczyna miec luz 4-5cm..to mi cisnienie skacze ze jest luzny jak guma w kalisrakach.Ja bym proponował jednak wymine całego zestawu...(w zimie)a teraz kupic zębatke zdawcza i dotyrac "to" do konca.
                        Pozdro.

                        Komentarz


                          #13
                          Spoko zerknąłem na alledrogo i za 300zł kupię cały napęd, myślałem, że mi z 5 stówek ubędzie. Chyba, że macie dostęp do jakiegoś tańszego zestawu napędowego do mojego Horizonu. Nie musi być D.I.D. gorszy po prostu adekwatnie do ceny krócej pojeździ. W tym roku nie planuję już zjazdów w teren ... no chyba, że ... nie no raczej nie.

                          Naciągnę łańcuch i zobaczę, czeka mnie jeszcze pewnie jakieś 500km w tym roku, napęd i tak do wymiany. A może bym jednak nie wymieniał do zimy tej przedniej zębatki? Obiecuję, że będę jeździł jak emerytka i tylko po asfalcie. Gadałem z Tengajem, mówi, że mu się to nie podoba, ale jak mu wypoleruje szprychy to przeboleje to jakoś. Tylko przy takiej zębatce muszę chyba zostawić minimalny luz tzn. 5,5cm (5,5do6).
                          ------------------------------------------------------------------
                          Trzeba kochać wszystkie motocykle.

                          Komentarz


                            #14
                            Ja bym jednak wymienił zdawczą,to raptem 60 zł,a unikniesz sytuacji kiedy przy wyprzedzaniu odkręcisz a zmiast przyspieszenia usłyszysz trrr bo łańcuch poleci po zębach...
                            Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                            Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                            Komentarz


                              #15
                              NIE KRZYCZĘ !!! WYMIEŃ MAŁĄ ZĘBATKĘ I TO JUŻ!!

                              Szkoda ci 40zł za zębatkę?
                              Pomyśl jak łańcuch się zerwie i uszkodzi karter, przeważnie to więcej kosztuje niż 40zł więc dobrze ci radze.
                              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                              sigpic

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X