Pewnego razu podczas jazdy wyskoczyl mi bieg i tak sie zaczelo a dokładniej II bieg wyskakuje oraz niekiedy I ale to na poczatku potem juz jest ok z I powiedzcie mi co moglo sie stac i czy wiąże sie to z rozpoławianiem silnika i mniej więcej jakie mogą byc koszty naprawy...
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
JEST PROBLEM A SEZON TUŻ TUŻ (skrzynia)
Zwiń
X
-
Jeśli ma prawdziwe 85 tysi a miała pewnie kilku właścicieli to każda z wymienionych przyczyn jest prawdopodobna. Najczęściej takie problemy powstają w skutek zmiany biegów bez międzygazu wystarczy kilka do kilkunastu tysięcy km jeżdżenia taką techniką i kły się zaokrąglają albo wykruszają i mamy wypadanie biegów. Po stanie ogólnym motocykla nic nie wywnioskujesz moja XTZ-ta ma na liczniku 50 tyś. rocznik 92 ale jakoś nie wieżę w ten przebieg a stan ogólny jest ok.Ostatnio edytowany przez robkri; 269.
Komentarz
-
Zgadzam się z tobą, roki wygląd o niczym nie świadczy, jak ktoś nieumiejętnie jeździł to mógł zabić skrzynie po parunastu tysiącach. Znam takich którzy zmieniają biegi bez użycia sprzęgła , nieważne czy redukcja czy bieg wyżej jak się ma umiejętność (dobrze operuję się gazem) to można zmieniać biegi nawet bez sprzęgła i skrzynia długo pożyję. Wiadomo że nie cały czas ale od czasu do czasu można. Sam próbowałem zmieniać biegi bez sprzęgła co prawda tylko do góry z 1 na 2 czy 2 na 3 bez najmniejszego zgrzytu wiadomo raz się uda raz nie, kwestia umiejętności i obycia. Czasem jak źle obroty dobrałem to troszkę zgrzytnęło, ale umiejętność moim zdaniem przydatna. Z zasady tak nie robię i robić nie zamierzam bo moto leciwe i wole używać jednak sprzęgła, ale jak bym miał jakieś hard enduro i bym chciał gdzieś naprawdę szaleć to z pewnością zaczął bym zmieniać biegi bez sprzęgła, bo do naprawdę agresywnej jazdy zmiana biegów bez sprzęgła to ważna umiejętność która zaoszczędza cenne sekundy przy zmianie biegu.Zamieszczone przez robkri Zobacz postaJeśli ma prawdziwe 85 tysi a miała pewnie kilku właścicieli to każda z wymienionych przyczyn jest prawdopodobna. Najczęściej takie problemy powstają w skutek zmiany biegów bez międzygazu wystarczy kilka do kilkunastu tysięcy km jeżdżenia taką techniką i kły się zaokrąglają albo wykruszają i mamy wypadanie biegów. Po stanie ogólnym motocykla nic nie wywnioskujesz moja XTZ-ta ma na liczniku 50 tyś. rocznik 92 ale jakoś nie wieżę w ten przebieg a stan ogólny jest ok.
PS.Mam pytanie off top trochę, czy w motocyklach były kiedyś stosowane gdzieś inne synchronizatory niż kłowe ? Bo tak sobie myślę że w enduro i ścigach to raczej nie bo tam skrzynia musi być mocna i odporna na agresywne zmiany obciążeń, ale takie turystyki w sumie mogły by mieć ?.
Komentarz
-
Z technicznego punktu widzenia to kłowa skrzynka nie jest synchronizowana w taki sposób jak w samochodach np.Tak naprawdę w motocyklach nie ma potrzeby stosowania synchronizatorów ze względu na małe masy elementów obrotowych.Osobiście nie spotałem się też z motocyklem ,który by taką skrzynkę posiadał ,co nie znaczyże takowe nie istnieją
Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...
Komentarz
Komentarz