Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zaparowane zegary

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Zaparowane zegary

    Mam mały problem. Otóż parują mi "zegary". Będę na dniach się do nich dobierał w celu dokręcenia co niektórych elementów ponieważ jak powszechnie wiadomo single się rozkręcają same... Co można zrobic by zapobiec ponownemu parowaniu oraz jak pozbyc się wilgoci już tam zgromadzonej?
    hominis est errare, insipientis in errore perseverare
    Komar 2350; WSK 175 Kobuz; JAWA TS 350 Sport; YAMAHA XT660Z; KTM LC4 ADV; KTM LC8 ADV; obecnie KTM 625 SXC

    #2
    Cienka sprawa. Co do pozbycia się - potrzymaj je kilka dni w cieple, a potem dokładnie uszczelnij (sylikon, ew. taśma) wszystkie możliwe szczeliny w ich obudowach.
    Dziwne, w nowym, terenowym moto takie coś nie powinno mieć miejsca.
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Obrze wysuszyć w cieple i uszczelnić siliconem ale łatwo nie będzie.
      A to parowanie masz na obrotomierzu czy tym lcd wskaźniku?
      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Tu i tu...
        hominis est errare, insipientis in errore perseverare
        Komar 2350; WSK 175 Kobuz; JAWA TS 350 Sport; YAMAHA XT660Z; KTM LC4 ADV; KTM LC8 ADV; obecnie KTM 625 SXC

        Komentarz


          #5
          Nie przejmuj się kolego mi tez parują, najbardziej jak z zimnego garażu wyciągam motor do cieplejszej temp. Odkryłem że zaczęło się to dziać po myciu motocykla. Ja tam karcherem myłem bez patrzenia czy to zegary czy błotnik bo wyszedłem z założenia, że Hondy Transalp, które miałem wcześniej nie parowały to tym bardziej nowy motor nie będzie. Hmmm no ale się pomyliłem :-)
          Made By Gloover

          Komentarz


            #6
            Tak zgadza się mnie też parują w nowej Tenerce. Nawet rozebrałem zegary żeby sprawdzić co i jak i okazało się że woda i para wodna dostaje się od tyłu zegarów tam gdzie przychodzi taka duża wtyka z wszystkimi przewodami. Zegary uszczelnia tylko taka nasuwana guma która jest słabo spasowana. Faktycznie trzeba by było dodatkowo zakleić taśmą ew potraktować silikonem. Niestety przy odsprzedaży wygląda jak by ktoś przy zegarach gmerał ale to taka uroda niestety.......
            Nie ważne jaka fura i jak gwizda jak kierowca pi.....da

            Komentarz


              #7
              Ewentualnie sensownie rozszczelnić. Będzie wymiana powietrza i szybciej wilgoć umknie. Tak jak w lampach samochodowych - czasami lepiej zrobić otwory w deklach z tyłu lamp i zmniejszyć zaparowanie niż doszczelniać i powodować zaparowywanie.

              PS. rozszczelnić tak by bryzgi wody czy ściekająca woda nie lały się do lamp.
              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

              Komentarz

              PracujÄ™...
              X