Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wyciek płynu z pod korka spustowego w chłodnicy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Wyciek płynu z pod korka spustowego w chłodnicy.

    Dziś po krótkiej chwili pracy silnika, pojawił się przeciek. Okazało się, że cieknie z pod korka spustowego chłodnicy. Pozycja nr 2 na foto:




    Ściągnąłem boczek, chciałem to lekko dokręcić, ale okazało się że łeb śruby ledwo trzyma się reszty. Śruba była z jakiegoś tworzywa! Wykręcał ktoś kiedyś ten korek?? Czy tam w standardowo jest korek z tworzywa? Myślę, że wyciągnięcie reszty korka nie będzie dużym problemem, teraz pytanie czy mogę spokojnie użyć tam jakiejś innej śruby?

    #2
    To jest zdaje się zawór bezpieczeństwa - jeśli ciśnienie w chłodnicy byłoby zbyt duże to powinno ściąć gwint tej śruby i zapewnić ujście owego ciśnienia, zamiast wybuchać całą chłodnicę. Z tego co pamiętam jest nawet na łbie tej śruby podana konkretna wartość ciśnienia. Nie słyszałem o przypadku, żeby u kogoś to wkroczyło do akcji, ale lepiej by raczej było zostawić to w oryginale.
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Dziwne... dzis stało mi sie dokladnie to samo

      Tymczasowo wymieniłem na normalną śrubę. Ktoś wie gdzie coś takiego można dostać?

      Komentarz


        #4
        Aso?
        hominis est errare, insipientis in errore perseverare
        Komar 2350; WSK 175 Kobuz; JAWA TS 350 Sport; YAMAHA XT660Z; KTM LC4 ADV; KTM LC8 ADV; obecnie KTM 625 SXC

        Komentarz


          #5
          Na tej śrubie jest podana wartość 30kg/cm - więc tak jak Fx napisał śruba bezpieczeństwa .... może coś tu się znajdzie http://www.srubydozorowe.pl/index.php

          Komentarz


            #6
            Dzięki za info, dziś próbowałem to jakoś uszczelnić, niestety żadna śruba M12 nie podeszła. Tam chyba jest jakiś gwint drobnozwojowy. Na razie wykorzystałem stary gwint po tej plastikowej śrubie oraz taśmę teflonową. Tymczasowo działa. Jutro zadzwonię do yamahy i zapytam o koszt tego ustrojstwa.

            Komentarz


              #7
              28-29 zł.
              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

              Komentarz


                #8
                Niby majątek to nie jest ale jak za kawałek plastikowej śruby to lekka przesada....ale to ASO
                Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                Komentarz


                  #9
                  Ale ciekawe dlaczego spod tej śruby wydostał się płyn. Czyżby stare śruby, zgnite gwinty, ze starosci czy może jednak w ukł. chłodzenia coś jest nie tak.
                  --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                  Komentarz


                    #10
                    zasadniczo to korek ma mniejsze ciśnienie od tej śruby przy ,którym puszcza płyn do zbiornika wyrównawczego więc może trzeba by sprawdzić czy sprężyna otwiera tak jak powinna ?
                    Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                    Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                    Komentarz


                      #11
                      Mi z silnika ciśnienie "doładowywało" chłodnice a ta śruba nie wyskoczyła Więc jest to raczej dodatkowe zabezpieczenie na wypadek gdyby kapsel nie spuszczał wody do zbiorniczka

                      Komentarz


                        #12
                        Na moje to jest po to gdyby z jakiś powodów wąż od chłodnicy miał zablokowany przelot a pompa dalej by dawała ciśnienie,np. przy glebie gdyby coś tam wlazło i przydusiło wąż
                        Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                        Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                        Komentarz

                        Pracuję...
                        X