Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Motor ciągnie mi bokiem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [inny] Motor ciągnie mi bokiem

    Panowie co mam zrobić jak puszczam kierownice jadąc po prostej równej drodze około 40-60
    puszczam kierownice i muszę się pochylać doważać motor na prawą stronę bo mi ucieka ,nie chce jechać prosto
    nie muszę z nim za mocno walczyć ale jest takie głupie uczucie że ucieka taki prze koszony jakby
    -czy można to jakoś wyregulować -
    lagi na moje oko są proste
    -kierownica jest trochę krzywa pewnie od wywrotki ale to raczej nie w tym problem
    czekam na podpowiedzi
    podaje też tel jak by co 504278398
    JESTEM ZIELONY.......ALE MAM SPAWARKĘ I UMIEM SPAWAĆ NIERDZEWKE

    #2
    Coś jest krzywe - trzeba dojść co i wymienić lub naprostować jeśli się da.
    Potencjalnych przyczyn jest dużo: krzywe lagi, krzywa rama, krzywy wahacz, poluzowne szprychy, zużyte opony, krzywo ustawione tylne koło, krzywa ośka przedniego koła, uszkodzone łożyska (kół, główki ramy, wahacza) i pewnie kilka innych możliwości by się znalazło jakby się zastanowić.
    Zwykle tego typu tematy są ciężkie do rozwikłania, bo krzywizna może być minimalna i ciężka do uchwycenia lub dot. kilku elementów i sumarycznie dawać taki wynik.
    sigpic

    Komentarz


      #3
      jesli kiera jest krzywa to najbardziej optymistyczną informacja dla Ciebie moze być to ze przyczyna sciagania mogą byc zle ustawione lagi w półkach co sie bardzo czesto zdaza po małej glebie. Warto to sprawdzić i ustawić. Niestety w pl jest duzo motocykli które za granica zostały wycofane z ruchu ze wzgledy na krzywa rame. Polska to bardzo dziki kraj i u nas normalnie jezdza i sprzedaja sie takie motocykle.

      Komentarz


        #4
        ok czekam na inne podpowiedzi np
        jak sprawdzić czy lagi ten cały widelec jest prosty i jak go ustawić
        od czego mam zacząć sprawdzać
        koło z tył ustawiłem na wszystkie sposoby bez zmian nic nie daje ja osobiście obstawiam przód te całe pułki i lagi
        łożyska oski proste koła szprychy opony ok główka ramy motor nie jest po żadnym poważnym dzwonie ,standardowe wywrotki w terenie po spawach raczej też nie widać żeby coś pękało
        Ostatnio edytowany przez bobo; 164.
        JESTEM ZIELONY.......ALE MAM SPAWARKĘ I UMIEM SPAWAĆ NIERDZEWKE

        Komentarz


          #5
          Łożysko główki ramy możesz sprawdzić dopiero jak podniesiesz przód motocykla, może się zacinać.
          Proste kola, jak je sprawdzałeś ?
          Lagi mogą być nierówno wysunięte, różne sprężyny (pospawane, pocięte itd) różny poziom oleju lub jego brak.
          Tylni wahacz, należało by rozebrać i popatrzeć co w nim jest nie tak.
          Tylne koło ma tylko jedno dobre ustawienie.
          Stan półek może ocenić tylko zakład trudniący się tym.
          Bez rozebrania motocykla nie stwierdzisz co jest nie tak. Jeżeli nie znasz się na tym to odstaw moto do jakiegoś zakładu.

          Komentarz


            #6
            Najważniejsze pytanie masz tak od dawna (kupna moto) czy stało się to z czasem?

            Komentarz


              #7
              Dzięki za rade motor mam od 2 lat i jest bez zmian od razu tak było ale cena dobra to nie wnikałem nie zwracałem uwagi co i jak
              teraz jest trochę czasu to sobie grzebie tak jak każdy a jak sezon to się kilometry robi a nie głupoty typu czemu mi krzywo jeździ

              Co się tyczy sprężyn to może być to bo podnosiłem trochę przód za pomocą dołożenia 40mm na każda lage
              takie sprężyny od tłoczników twarde ale jednakowe.czy to może być to
              -jutro rozbieram
              sprawdzę te lagi sprężyny i poziom oleju na pułki też zerknę ciekawe co z tego będzie
              napisze co zaobserwowałem pogoda fatalna na jazdę próbna raczej nie liczę

              -ale pogrzebać zawsze można-
              -w sierpniu około 20 jadę do Chorwacji nic nie planuje mapa śpiwór namiot trochę grosza
              pierwszy postój i nocleg Zakopane potem nie wiem przed siebie pełen spontan jadę na pałę
              nic nie planuje kto chętny może się załapać zachęcam
              Ostatnio edytowany przez bobo; 164.
              JESTEM ZIELONY.......ALE MAM SPAWARKĘ I UMIEM SPAWAĆ NIERDZEWKE

              Komentarz


                #8
                Nie rozbieraj od razu, uderz kilka razy w bok koła przedniego siedząc na motocyklu, najlepiej o jakieś drzewo czy inną infrastruktura, prawdopodobnie masz tylko przekrzywione półki.

                Komentarz


                  #9
                  Masz 2 lata motocykl i jeszcze nie wymieniałeś oleju w lagach ? Tak z ciekawości, wymieniałeś płyn hamulcowy ?
                  Wybierasz się do Chorwacji, a nie zrobiłeś porządnego przeglądu motocykla. Nic, tylko życzyć Ci szczęścia. Oby nic nie nawaliło, oby np. łożyska się nie skończyły.

                  Komentarz


                    #10
                    Mam to samo u siebie... Puszczam kierę i moto kładzie się na prawą stronę. Miałem w zeszłym roku problem z półkami i lagami, ale zostawiłem to bo szkoda było czasu tracić sezon. Jutro zaczynam rozbierać moto do przeglądu. W planie mam również zajęcie się przodem. U mnie wyglądało to tak, że po ustawieniu kierownicy na wprost, koło było skręcone na prawo ( patrząc z miejsca kierowcy ). Lagi sprawdzałem na tafli szkła i niby były w porządku, miejscami tylko w szczeliny można było max 1-2 kartki papieru do drukarki wsadzić i tyle.

                    Proponuję Ci abyś popuścił śruby na półce i zobaczył jak to wygląda u Ciebie, spróbuj zgrać kierownicę z kołem, wyprostować to. Zaznacz sobie wcześniej na półce i rurze teleskopu jakimś lakierem, farbą jak były ustawione względem siebie, żeby szybciej dojść, w razie czego, do najlepszego położenia. Roboty nie jest dużo, a może być, że szybko się wyjaśni w czym problem. Chociaż będziesz wiedział, że to nie tył a przód jest problemem, ale stwierdzić co w nim jest krzywe będzie trudniej.

                    Komentarz


                      #11
                      Panowie jest tak zluzowałem lagi zwaliłem koło zostawiłem ośkę w jednej ladze.
                      -obracają się swobodnie nie zmieniają położenia względem własnej osi nie widać najmniejszego ruchu nic absolutnie
                      niema chyba sensu ich ściągać i sprawdzać tak jak nie którzy radzą na tafli szkła?
                      Ale oska po wyjęciu nie pasuje idealnie do drugiej lagi jest przesuniecie około 2mm do naciągnięcia w sumie jednym palcem
                      -cz ma to jakieś znaczenie??

                      - - - Zaktualizowano - - -

                      jeżeli lagi są proste i ta oska trochę nie pasuje może być tak że poprzedni właściciel
                      założył nowe lagi a pułki zostawił krzywe ale to by wtedy lagi nie pasowały źle kombinuje raczej
                      jak uważacie mam rozbierać te pułki ? sam nie wiem lagi proste tak uważam
                      Więc CO
                      JESTEM ZIELONY.......ALE MAM SPAWARKĘ I UMIEM SPAWAĆ NIERDZEWKE

                      Komentarz


                        #12
                        Sprawdź jeszcze czy ośka jest prosta.

                        Komentarz


                          #13
                          poprawka oska pasuje idealnie zdemontowałem błotnik on kosił minimalnie dlatego nie wchodziła,jest też prosta sprawdzałem
                          więc co rozbierać półki ? ale jak sprawdzić czy proste na pierwszy rzut oka wyglądają idealnie ale to tylko oko
                          JESTEM ZIELONY.......ALE MAM SPAWARKĘ I UMIEM SPAWAĆ NIERDZEWKE

                          Komentarz


                            #14
                            No to teraz półki, rama itd. jak napisane powyżej. I chyba przydałby Ci się ktoś bardziej obeznany.

                            Komentarz


                              #15
                              Jedna rada : jeżeli będziesz coś demontował to mierz, sprawdzaj i upewnij się na 100%, że to nie to. Patrząc "na oko" wszystko może być proste jak strzała, a wystarczy lekkie skrzywienie np. przy półce a na końcu lagi masz z tego milimetra już centymetr.

                              Popatrz jak to u mnie wyglądało, na lagach minimalnie, w szczelinę mogłem włożyć max. 2 rogi od kartek A4 ( dla porównania ), ale półki wyglądały trochę gorzej. Musiałem je wymienić bo chciałem je lekko wyprostować, a po zabiegu przy skręcaniu poucinało śruby Zaznaczyć muszę, że nie mam pewności czy to, że półka nie dolega do tafli od razu ją dyskwalifikuje, bo sprawdzałem tą samą metodą nowe i też nie dolegały, ale szczelina była mniejsza. Sam do tego jeszcze nie doszedłem co tak naprawdę powoduje takie skrzywienie.



                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X