Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[750] Zbiorniczek płynu chłodzącego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Zbiorniczek płynu chłodzącego

    Cześć,

    Może nie tyle "jest problem" co pytanie (możliwe że to oczywista oczywistość, ale wolę się upewnić):

    Czy jest możliwość wywalenia zupełnie zbiorniczka wyrównawczego na płyn chłodniczy, albo zastąpienia go czymś dużo mniejszym w innej lokalizacji? Z tego co się zorientowałem to "dolna" rurka dochodząca do niego idzie od termostatu, a górna idzie w cholerę - wylewa nadmiar płynu w przestrzeń. Ja ostatnio jeździłem głównie z pustym tym zbiorniczkiem, ale moto się nie grzało. Czyli może jest szansa, żeby go wywalić i nie przegrzewać maszyny? Pytanie o tyle istotne, że nie mam też wskaźnika temp i nie zamierzam zakładać.

    PZDR
    Ostatnio edytowany przez proti; 629.

    #2
    ja bym raczej go zostawil, choc mozesz zmniejszyc, ale to na wlasne ryzyko.
    Zbiornik moze byc pusty na postoju ale podczas jazdy potrafi sie wypelnic, po czy przy spadku temperatury plyn znowu zostanie wciagniety do silnika i zbiornik bedzie pusty.
    Teoretycznie mozna zbiornik zlikwidowac i zamontowac jedynie korek chlodnicy z zaworem przelewowym, ale uklad chlodzenia motocykla jest na tyle maly ze nie ma rezerw plynu i gdy wywali Ci nadmiar to juz nie bedzie potem skad uzupelnic brak plynu gdy temeratura silnika spadnie.
    Fajnie jest miec XT1200 ale jeszcze fajniej jest posiadac XTZ750 i XT1200

    Komentarz


      #3
      Dzięki za odpowiedź!

      Czyli teoretycznie, gdybym wężyk doprowadził do, przykładowo, puszki po piwie i podłączył szczelnie na dole, będzie spełniała tę samą funkcję co zbiorniczek? Wysokość montażu ma znaczenie, czy to i tak działa na zasadzie ciśnień podciśnień?

      Komentarz


        #4
        Wysokosc ma znaczenie, a puszka jedynie zbierala by to co sie wylalo ale juz spowrotem do silnika by nie zaciaglo. Musisz umocowac zbiornik na tej wysokosci na ktorej jest obecnie.
        Fajnie jest miec XT1200 ale jeszcze fajniej jest posiadac XTZ750 i XT1200

        Komentarz


          #5
          Rozumiem, że najważniejsza jest wysokość termostatu. Żeby zbiorniczek był mniej więcej na podobnej wysokości. Termostat mam teraz ok. 5 cm nad chłodnicą, tyle żeby kawałek węża się zmieścił. Zaczynam się obawiać, czy nie ugotuję tego silnika... ale tak czy inaczej, zbiorniczka nie może być tam gdzie był, więc będę główkował gdzie go wcisnąć.

          Komentarz


            #6
            Najprosztrze rozwiązania są najlepsze,



            Zbiornik wyrównawczy jest przy korku chłodnicy, jak spada poziom podciśnienie z korka zasysa płyn do góry więc wcale nie musi być niżej czy wyżej termostatu czy korka, chodzi tylko o nadmiar wyrzucany z silnika żeby potem miał gdzie wrócić.
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #7
              Niewiem czy tak samo masz w dużej teresie układ chłodzenia jak w małej, ale też zastanawiałem się na tym zbiornikiem płynu chłodzącego i wywnioskowałem że on jest wogułe nie potrzebny chyba że żle myśle. Ale jeżeli wywali płyn to niema możliwości powrotu, bo korek pozwala na uwolniemie a póżniej się zamyka więc jak może płyn wrucić spowrotem do układu. Jak dla mnie trochę ten zbiornik wyrównawczy jes w dziwny sposób skonstruowany i niepotrzebny.

              Komentarz


                #8
                Zamieszczone przez lukaszhel Zobacz posta
                Niewiem czy tak samo masz w dużej teresie układ chłodzenia jak w małej, ale też zastanawiałem się na tym zbiornikiem płynu chłodzącego i wywnioskowałem że on jest wogułe nie potrzebny chyba że żle myśle. Ale jeżeli wywali płyn to niema możliwości powrotu, bo korek pozwala na uwolniemie a póżniej się zamyka więc jak może płyn wrucić spowrotem do układu. Jak dla mnie trochę ten zbiornik wyrównawczy jes w dziwny sposób skonstruowany i niepotrzebny.
                Też tak kiedyś myślałem, uwierz że właśnie wraca bo korek jest dwukierunkowy
                Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                sigpic

                Komentarz


                  #9
                  Zawór dwukierunkowy. Zbiorniczek ma być. Jeśli ktoś myśli inaczej to niech wsadzi coś w sprężynę by ją zablokować i niech troche pojeździ.
                  --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                  Komentarz


                    #10
                    Sorry, ale nie wiem co komu przeszkadza ten zbiorniczek ? Co zrobić z tym wolnym miejscem ,gdy się go usunie ?
                    Szykujecie Teresę do przemytu zioła czy co ?
                    Ja ufam skośnookim i tylko czasami się zastanawiam skąd mieli taką wizję , żeby takie wielkie moto skonstruować przy swoim wzroście.
                    Papacool

                    Komentarz

                    Pracuję...
                    X