Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dziwnie odpala, kicha w gaźniki.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Dziwnie odpala, kicha w gaźniki.

    Dwa problemy dręczą moją ST:
    1. Przejechałem teresą ok 500 km. Od początku objaw jest taki, iż po jeżdżeniu moto odpala w momencie puszczenia przycisku rozrusznika - czyli precyzyjniej: przekręcam kluczyk, zapłon, kręcę rozrusznikiem i nic (brak iskry). Dopiero jak puszczam przycisk to silnik odpala jakby siłą rozpędu. założyłem voltomierz na stałe - ładowanie jest, ale przy kręceniu rozrusznikiem napięcie spada do 8-9V. Domyślam się, że aku po prostu pod obciążeniem kuleje i nie daje minimalnej wartości napięcia na moduł/cewkę. Proszę o Wasze opinie lub własne obserwacje - jak wam spada napięcie przy kręceniu rozruszaniem, może ktoś sprawdzi?

    2. Podczas jazdy kicha w gaźniki. Słyszalne i odczuwalne to jest głównie podczas jazdy na stałych obrotach. Po zakupie wyczyściłem i zsynchronizowałem gaźniki + nowe zaworki ssania, uszczelki. Podczas jazdy próbnej na oględzinach też tak było z tego co kojarzę. Luzy zaworowe skorygowane, rozrząd ustawiony na znakach. Dodatkowe objawy to: trudności z ustawieniem niskich obrotów, problemy podczas synchronizacji. Czy to wszystko może być spowodowane zużytymi rurkami emu. i iglicami?

    Z góry dzięki

    #2
    ad 1. czasami nawet 12 volt nie wystarczy do odpalenia, rozrusznik kręci, ale iskra nie jest na tyle "silna" aby wywołać zapłon.
    ad 2. podczas regeneracji gaźników też miałem taki objaw, za radą LukaSSa wzbogaciłem mieszankę i chodzi elegancko (podniosłem iglicę, wkręciłem śrubę składu mieszanki), tylko ja wymieniłem wszystkie graty w środku: iglice, rurki, tłoczki ssania, zaworki, membrany i jeszcze jakieś inne pierdoły.
    "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

    Komentarz


      #3
      ad.1. co z tym faktem zrobić? rozrusznik więcej prądu bierze niż powinien, czy aku do nie trzyma? (ma około 3 lat)
      ad.2. iglice mam na środku więc podniosę je na próbę, choć myślałem, że strzały w gaźnik mogą być od nadmiernej ilości paliwa, a nie od ubogiej mieszanki.

      Komentarz


        #4
        Zamieszczone przez orzelekNGI Zobacz posta
        ad.1. co z tym faktem zrobić? rozrusznik więcej prądu bierze niż powinien, czy aku do nie trzyma? (ma około 3 lat)
        .
        Skąd wiesz ile bierze rozrusznik prądu? Musiałbyś podłączyć amperomierze i sprawdzić prąd i wtedy się dowiesz ile prądu bierze. Wg mnie ma prawo wziąć kilanaście/kilkadziesią amper podczas kręcenia.

        Zanim był coś tam wymieniał i rozbierał- wziąłbym inny aku (może być nawet od auta, jak masz pod ręką) i zobaczył, czy tak samo się zachowuje. Wykluczysz problem z akumulatorem - lub potwierdzisz, że to problem z akumulatorem.

        - - - Zaktualizowano - - -

        P.S. Dziś Ci pomierzę napięcie przy rozruchu i prąd - z cieakowści to zrobię i z chęci pomocy. Jutro napiszę wyniki :-) (oczywiście w XTZ660 - ale i tak pomierzę)

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez dera Zobacz posta
          Skąd wiesz ile bierze rozrusznik prądu? Musiałbyś podłączyć amperomierze i sprawdzić prąd i wtedy się dowiesz ile prądu bierze
          Chodziło mi o spadek napięcia. u mnie spada do 8-9V. Zobaczymy jak u Ciebie

          Komentarz


            #6
            Mój aku w stanie spoczynku ma 12,6V
            Gdy kręcę rozrusznikiem (zdjąłem fajkę ze świecy na czas pomiaru) - napięcie spada do 10.5V. Ale - uważam osobiście, że mój aku jest już stary i słaby, bo po takiej próbie napięcie wraca już tylko do 12.3V (i powoli rośnie sobie).
            Także Twoje 8-9V wg mnie to za mało - podejrzewam, że Twój aku umiera.

            Na Twoim miejscu wziąłbym inny aku i zobaczył wtedy jak wyglądają sprawy z rozruchem/napięciami.


            P.S.
            Prądów nie mierzyłem, bo miernik ma zakres do 10A, a śmiem dumać, że tam będzie więcej niż 10A.

            Pozdr!
            P.S.2. I powtarzam, że mam singla, a nie twina :-)

            Komentarz


              #7
              Dzięki wiec na celowniku jest aku. Podmienie i zobaczę co i jak.

              Komentarz


                #8
                nawet moj stary aku ma kolo 10 przy kreceniu
                Social media: Facebook | @maku_xtz on twiiter
                Relacje Bośnia 2013 | Bałkany 2012 | Gruzja 2012 | Bałkany 2011

                Komentarz

                Pracuję...
                X